کد خبر: 126564
A
روزنامه گردی #دیدبان_تاریخ ۲۶ بهمن ۱۳۵۶؛

ابلاغ ضوابط و شرایط جدید ساختمان سازی در سواحل دریای خزر

اگر به صفحه اول کیهان در ۴۴ سال قبل امروز یکشنبه ۲۶ بهمن ۱۳۵۶ که در ۲۸ صفحه منتشر شده بود دقت کنیم، خبرهای مربوط به ساخت و ساز و خانه سازی، بیشترین تعداد تیترها و سوتیترهای این نسخه از روزنامه هستند. ما در این شماره دیدبان ایران تاریخ یکی از تیترها را انتخاب کرده و خلاصه متن آن این خبر را مروری مجدد می کنیم و آن شرایط جدید ساختمان سازی در سواحل دریای خزر است که متن خبر آن در صفحه سوم درج شده است.

ابلاغ ضوابط و شرایط جدید ساختمان سازی در سواحل دریای خزر

به گزارش سایت دیده بان ایران؛ اگر به صفحه اول کیهان در ۴۴ سال قبل امروز یکشنبه ۲۶ بهمن ۱۳۵۶ که در ۲۸ صفحه منتشر شده بود دقت کنیم، خبرهای مربوط به ساخت و ساز و خانه سازی، بیشترین تعداد تیترها و سوتیترهای این نسخه از روزنامه هستند. ما در این شماره دیدبان ایران تاریخ یکی از تیترها را انتخاب کرده و خلاصه متن آن این خبر را مروری مجدد می کنیم و آن شرایط جدید ساختمان سازی در سواحل دریای خزر است که متن خبر آن در صفحه سوم درج شده است.

 اجرای آئیننامه احداث ویلا، شهرک و سایر تاسیسات در سواحل دریای خزر که خارج از محدوده قانونی و حریم شهرها قرار دارد آغاز شد. سه کمیسیون در استانداریهای مازندران، گیلان و شورایعالی نظارت بر توسعه مناطق دریای خزر تشکیل شده است تا به متقاضیان ساختمان در سواحل دریای خزر پروانه صادر کند. 

IMG_20220215_093353_812

پروانه ساختمان در سراسر سواحل دریای خزر از آستارا تا بندر شاه برای متقاضیان صادر خواهد شد. چون از آغاز فصل بهار عملیات ساختمانی در شمال کشور شروع میشود، کلیه کسانیکه قصد ساختمان و ویلاسازی و یا احداث پلاژ دارند باید ضمن مراجعه به استانداریهای گیلان و مازندران پرسشنامه هایی را که بهمین منظور تهیه شده است دریافت کنند و مشخصات ساختمان را در آن ذکر نمایند و در کمیسیونها بگذارند تا موقع پروانه ساختمان به آنها داده شود.

اراضی ساحلی بدون بنا نقشه برداری شده است و اگر کسی بدون اخذ پروانه اقدام به ساختمان کند از ساختن بنا جلوگیری میشود و بلکه ساختمان در هر مرحله ای که باشد تخریب می گردد. ضمنا آمار کلیه ساختمانهای بدون پروانه در سواحل دریای خزر تهیه شده است تا اقدامات لازم درباره آنها بعمل آید. برای جلوگیری از ساختمانهای نامناسب و بدون ضوابط همه روزه ماموران با هلی کوپتر در نقاط ساحلی دریای خزر سرگرم جستجو هستند تا بمحض دیدن ساختمان بدون پروانه از ساختن آن جلوگیری کنند.

IMG_20220215_092819_689

پروانه ساختمان بطور کلی شامل کلیه مناطق ساحلی دریای خزر میشود و در مرحله اول شامل زمینهایی است که به عمق ۱۰۰ متر از حریم دریا فاصله دارند.  بر اساس این آئین نامه حداقل مساحت برای ویلای عالی سه هزار متر و زیر متوسط هزار متر تعیین شده است.

 

تهیه و تنظیم: مصطفی رحیمی مشکله

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر