کد خبر: 126864
A
روزنامه گردی دیدبان تاریخ ۳۰ بهمن ۱۳۵۵؛

جزییات مذاکرات ایران و انگلیس برای خرید هواپیمای کنکورد

تیتر اول روزنامه اطلاعات ۴۵ سال قبل امروز شنبه ۳۰ بهمن ۱۳۵۵ که در ۲۸ صفحه و به قیمت ۱۰ ریال منتشر شده است اختصاص دارد به محاکمه ۲۲ تروریست مذهبی - منظور باند سیدمهدی هاشمی است- که آیت الله شمس آبادی و شیخ قنبرعلی صفرزاده را به قتل رسانده بودند- از دیگر تیترهای مهم روزنامه به اعلام کلاس چهارم متوسطه بعنوان آخرین سال دبیرستان و تشنج در روابط آمریکا و شوروی میتوان اشاره داشت. اما خبری با این تیتر در صفحه چهارم روزنامه جلب توجه می کند که خوانش دوباره آن خالی از لطف نیست. مذاکرات ایران و انگلیس برای خرید هواپیمای مسافربری کنکورد است

جزییات مذاکرات ایران و انگلیس برای خرید هواپیمای کنکورد

به گزارش سایت دیده بان ایران؛ تیتر اول روزنامه اطلاعات ۴۵ سال قبل امروز شنبه ۳۰ بهمن ۱۳۵۵ که در ۲۸ صفحه و به قیمت ۱۰ ریال منتشر شده است اختصاص دارد به محاکمه ۲۲ تروریست مذهبی - منظور باند سیدمهدی هاشمی است- که آیت الله شمس آبادی و شیخ قنبرعلی صفرزاده را به قتل رسانده بودند- از دیگر تیترهای مهم روزنامه به اعلام کلاس چهارم متوسطه بعنوان آخرین سال دبیرستان و تشنج در روابط آمریکا و شوروی میتوان اشاره داشت. اما خبری با این تیتر در صفحه چهارم روزنامه جلب توجه می کند که خوانش دوباره آن خالی از لطف نیست. مذاکرات ایران و انگلیس برای خرید هواپیمای مسافربری کنکورد است. با هم مروری داریم بر متن این خبر؛

هیات مشترک سازندگان انگلیسی و فرانسوی هواپیمای کنکورد سوپرنیک که پریشب در جریان نخستین مرحله تماس های ایران و انگلیس برای خرید کنکورد مسافربری به تهران آمده اند، دیروز و امروز را به معرفی مشخصات و امتیازات کنکورد به مقامات ایرانی گذراند. هیات مذکور که به ریاست معاون رئیس هیات مدیره بریتیش ایرکرافت کورپوریشن کمپانی هواپیماسازی انگلستان به ایران آمده پنج عضو دارند. 

IMG_20220219_075704_821

امروز یک مقام آگاه در هواپیمایی ملی گفت؛ که هیات مذکور طی دیروز و امروز جوانب مختلف اقتصادی، اجتماعی و صنعتی کنکورد را برای کارشناسان ایرانی تشریح کرد و به پرسشهای آنان پاسخ گفت. 
کارشناسان ایرانی، مرکب از نمایندگان نیروی هوایی شاهنشاهی، هواپیمایی کشوری و هواپیمایی ملی ایران در قالب کمیته ای ماموریت تهیه گزارش نهایی برای تسلیم به مقامات عالیه مملکتی واحد تصمیم به خرید کنکورد را دارند و انتظار میرود گزارش این کمیته ظرف چند هفته تهیه شود. 
IMG_20220219_075708_745
اعضای هیات سازندگان کنکورد علاوه بر ایراد چندین سخنرانی، از طریق نمایش اسلاید و فیلم، کارشناسان ایرانی را بیشتر در جریان این اختراع قرار می دهند و فردا شب به دیدار از تهران پایان خواهند داد.
 
هواپیمایی ملی ایران مصمم است در صورت تصویب مقامات مملکتی، دو تا سه فروند هواپیماهای کنکورد را که تا ۳ سال دیگر وارد بازار خواهد شد خریداری کنند و از این هواپیما برای تاسیس پروازهای دور به مقاصد ایالات متحده آمریکا، خاور دور و استرالیا استفاده خواهد شد.
 
تهیه و تنظیم: مصطفی رحیمی مشکله

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر