کد خبر: 127049
A
روزنامه گردی دیدبان تاریخ ۲ اسفند ۱۳۵۷؛

روایت روزنامه ها از ماجرای حمایت روس ها از انقلاب اسلامی و تذکر آنها به آمریکایی ها

صفحه نخست دو روزنامه اطلاعات و کیهان ۴۳ سال قبل امروز چهارشنبه ۲ اسفند ۱۳۵۷ را مشاهده کنید که کیهان تصویری اختصاصی از تنها عکس حادثه ۱۷ شهریور تهران را منتشر کرده و وعده تشکیل سپاه پاسداران را تیتر کرده است و اما اطلاعات خبر از انجام رفراندوم تا ۱۵ روز دیگر داده و از اسرار کودتای سپهبد رحیمی پرده برداشته است. سوژه امروز دیدبان تاریخ اختصاص دارد به اخطار شوروی به دیگر کشورها درباره مداخله در امور داخلی ایران، که متن خبر آن در صفحه دوم روزنامه اطلاعات منتشر شده است و باهم می خوانیم

روایت روزنامه ها از ماجرای حمایت روس ها از انقلاب اسلامی و تذکر آنها به آمریکایی ها

به گزارش سایت دیده بان ایران؛ صفحه نخست دو روزنامه اطلاعات و کیهان ۴۳ سال قبل امروز چهارشنبه ۲ اسفند ۱۳۵۷ را مشاهده کنید که کیهان تصویری اختصاصی از تنها عکس حادثه ۱۷ شهریور تهران را منتشر کرده و وعده تشکیل سپاه پاسداران را تیتر کرده است و اما اطلاعات خبر از انجام رفراندوم تا ۱۵ روز دیگر داده و از اسرار کودتای سپهبد رحیمی پرده برداشته است. سوژه امروز دیدبان تاریخ اختصاص دارد به اخطار شوروی به دیگر کشورها درباره مداخله در امور داخلی ایران، که متن خبر آن در صفحه دوم روزنامه اطلاعات منتشر شده است و باهم می خوانیم.

IMG_20220221_073412_189

مسکو- یونایتدپرس: دیشب آندره گرومیکو وزیر خارجه شوروی خارجیان را از هر گونه مداخله در اوضاع ایران بر حذر داشت. این به منزله پاسخی به کارتر است که روز گذشته به نوبه خود شوروی را از مداخله در امور ایران منع کرده بود. گرومیکو گفت، ایران و شوروی یک مرز مشترک طولانی دارند و به همین دلیل رویدادهای ایران توجه عمیق ما را بخود جلب می کند. وی گفت در هر حال این تنها مردم ایران هستند که می توانند درباره رفع مشکلات خود تصمیم بگیرند و صاحب اختیار وطن خود باشند. وزیر خارجه شوروی همچنین گفت اتحاد جماهیر شوروی سوسیالیستی دولت موقت ایران را به رسمیت شناخته است و هشدار داده که دخالت در امور ایران تحت هیچ عذر و بهانه ای مجاز نیست. گرومیکو سپس به مصاحبه برژنف با پراوادا که چندی پیش انجام شد اشاره کرد و گفت که اظهارات برژنف در این مصاحبه همچنان به قوت خود باقیست. برژنف در این مصاحبه تاکید کرده است که مداخله در امور داخلی ایران اقدامی علیه مصالح و امنیت ملی شوروی تلقی میشود. 

IMG_20220221_073827_052

لازم به ذکر است که کارتر چندی پیش در تماس تلفنی با برژنف بار دیگر شوروی را از هرگونه مداخله در اوضاع حساس کنونی ایران برحذر داشت و تاکید کرد هرگونه مداخله شوروی در اوضاع ایران نتایج خطرناکی دربر خواهد داشت. یعنی چنین مداخله ای در مناسبات آمریکا و شوروی تاثیر خواهد گذارد.

IMG_20220221_073823_871

تهیه و تنظیم: مصطفی رحیمی مشکله

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر