کد خبر: 127619
A
روزنامه گردی دیدبان تاریخ ۹ اسفند ۱۳۵۷؛

آغاز صادرات نفت ایران از ۱۴ اسفند

یکی از تیترهای مهم دو روزنامه اطلاعات و کیهان روز چهارشنبه ۹ اسفند ۱۳۵۷ اختصاص دارد به پیام امام خمینی به مردم درباره مسیر راه آینده انقلاب که در بخشی از این پیام آمده است؛ آزادی بیان و قلم و عقیده برای همگان آزاد می باشد لکن مردم توطئه را هرگز اجازه نمی دهند.

آغاز صادرات نفت ایران از ۱۴ اسفند

به گزارش سایت دیده بان ایران؛ یکی از تیترهای مهم دو روزنامه اطلاعات و کیهان روز چهارشنبه ۹ اسفند ۱۳۵۷ اختصاص دارد به پیام امام خمینی به مردم درباره مسیر راه آینده انقلاب که در بخشی از این پیام آمده است؛ آزادی بیان و قلم و عقیده برای همگان آزاد می باشد لکن مردم توطئه را هرگز اجازه نمی دهند. و اینکه من به جمهوری اسلامی رای میدهم. تسلیم شدن پیش نویس قانون اساسی جدید به امام که در آن تمام آزادیهای اعلامیه های جهانی و حقوق بشر پیش بینی شده و محدودیتی برای گروهها و سازمانهای فکری و سیاسی وجود ندارد خبر مهم دیگر امروز این دو نشریه هستند‌. آمادگی مردم قم برای استقبال از رهبرشان و همچنین آمادگی برای برگزاری اولین مراسم سالروز درگذشت دکتر مصدق بر سر مزارش در روستای احمد آباد جزو خبرهای داغ دیگر این روزنامه ها به شمار می روند. اما تیتر دیگری که در هر دو روزنامه مشترک است سخنان حسن نزیه مدیر عامل شرکت ملی نفت ایران در بین کارکنان این شرکت در اهواز است که حاوی خبرهای جدیدی در این زمینه می باشد که با هم مرور میکنیم.

IMG_20220228_075554_501

نزیه: شرکت نفت صندوق شاه سابق بود

صادرات نفت به خارج از کشور از دوشنبه آینده آغاز میشود. حسن نزیه رئیس هیات مدیره و مدیر عامل شرکت ملی نفت ایران در اجتماع هزاران نفر از کارکنان صنعت نفت در اهواز ضمن اعلام این مطلب گفت؛ روز چهاردهم اسفند ماه که مصادف با سالگرد درگذشت دکتر محمدمصدق است اولین کشتی نفتکش، نفت ایران را از جزیره خارک به خارج می برد. نزیه با اشاره به سوابق خیانتهایی که در صنعت نفت صورت گرفته است گفت؛ شرکت نفت در حقیقت صندوق شاه سابق بود و به خارجیان و افراد مشخص داخلی ماهانه از محل درآمد نفت مبالغ کلانی پرداخت می کرد. گروهی نیز از دفتر والاحضرت، نخست وزیری و دربار حقوقهای ده تا بیست هزار تومان از شرکت نفت دریافت می کردند و قراردادهایی نیز که با ایران برای چاپیدن بیت المال با ۱۳ کشور منعقد شده و در اسرائیل، سوئیس، فرانسه و آمریکا به ثبت رسیده بود اخیرا کشف شده است. وی افزود؛ ما نفت خود را از طریق مزایده به تمام دنیا بجز کشورهایی که دشمن اسلام هستند می فروشیم. نزیه همچنین اضافه کرد؛ برای تصدی پست استانداری خوزستان با آقای لاهیجی یکی از اعضای کانون وکلا در تهران مذاکراتی صورت گرفته است که امیدواریم به نتیجه برسد و ایشان بعنوان استاندار منطقه نفت خیز کشور راهی این استان شوند. 

IMG_20220228_075558_586

در این‌ جلسه چند تن از نمایندگان کارکنان صنعت نفت نیز خیانت ها و چپاول های بیت المال در این صنعت را که از سوی برخی مدیران انجام شده است را یادآور شدند.

تهیه و تنظیم: مصطفی رحیمی مشکله

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر