کد خبر: 128021
A
روزنامه گردی دیدبان تاریخ ۱۵ اسفند ۱۳۵۷؛

جزییات تشکیل وزارتخانه امر به معروف و نهی از منکر

روزنامه های ۱۵ اسفند سال ۱۳۵۷ به موضوعات سیاسی روز پرداخته اتد، کیهان ۴۳ سال پیش سخنان احمد متین دفتری را در مراسم بزرگداشت دکتر مصدق برجسته کرده است که درخواست تشکیل جبهه دموکراتیک ملی را داده است. اما دیگر روزنامه امروز، اطلاعات، از تیرباران ۷ نفر به جرم لواط خبر داده و از مخالفت بنی صدر با تشکیل حکومت فدرالی گفته و در تیتری دیگر از انحلال مدارس مختلط در تهران نوشته است. و اینکه به نقل از مدیر اخبار و برنامه های تلویزیون تیتر زده شده؛ گوگوش، مهستی و هایده ها در رادیو و تلویزیون جایی ندارند

جزییات تشکیل وزارتخانه امر به معروف و نهی از منکر

به گزارش سایت دیده بان ایران؛ روز سه شنبه ۱۵ اسفند سال ۱۳۵۷ است و دو روزنامه پرتیراژ امروز کیهان و اطلاعات پر هستند از خبرهای داغ سیاسی روز. کیهان امروز سخنان احمد متین دفتری را در مراسم بزرگداشت دکتر مصدق برجسته کرده است که درخواست تشکیل جبهه دموکراتیک ملی را داده است. اما دیگر روزنامه امروز، اطلاعات، از تیرباران ۷ نفر به جرم لواط خبر داده و از مخالفت بنی صدر با تشکیل حکومت فدرالی گفته و در تیتری دیگر از انحلال مدارس مختلط در تهران نوشته است.

 

و اینکه به نقل از مدیر اخبار و برنامه های تلویزیون تیتر زده شده؛ گوگوش، مهستی و هایده ها در رادیو و تلویزیون جایی ندارند.

 در صفحه دوم روزنامه اطلاعات امروز به نقل از احمدصدر حاج سیدجوادی وزیر کشور وقت خبری منتشر شده است درباره نوع حکومت آینده ایران و نقش وزارتخانه جدید امر به معروف و نهی از منکر، که بی کم و کاست برایتان بازنشر می کنیم.

IMG_20220306_072652_680

احمدصدر حاج سیدجوادی وزیر کشور که در مراسم بزرگداشت دکتر محمد مصدق در احمدآباد شرکت کرده بود طی سخنانی  پیرامون اجتماع مردم بر مزار دکتر محمد مصدق گفت‌؛ اجتماع امروز اختصاص به یک دسته و گروه خاصی نیست. من شخصا به این نهضت مردم امیدوارم و هیچ نگرانی در کار نیست. ولی ملت باید هوشیار باشند و نگذارند منافقین و دشمنان ملت و دین به این نهضت آسیب برسانند. وی افزود همانطور که مرحوم دکتر مصدق به فکر آزادی واقعی کشور و ملت ایران بودند و در این راه خدمات فراموش ناشدنی انجام دادند. حضرت آیت الله العظمی امام خمینی نیز خواستار آزادی مطلق در ایران می باشند و جمهوری اسلامی در ایران خواهد توانست  تمام آزادیها را در بر داشته باشد و من معتقدم و ایمان دارم که اکثریت قاطع ملت شریف ایران در یک جهت و مسیر در دادن رای به جمهوری اسلامی شرکت خواهند کرد. دیگران نیز می توانند با آزادی کامل در این رای گیری شرکت کنند و اکثریت، اساس و بنیان حکومت آینده ایران را روشن خواهد کرد و این دسته نباید نگران باشند و فکر کنند که ممکن است یک دیکتاتوری و اختناق مجدد در ایران حکومت کند. پس از تدوین قانون اساسی جدید خواهید دید که نظر همه آزادیخواهان را در برخواهد داشت.
IMG_20220306_072650_016
احمد صدر حاج سیدجوادی درباره وزارت امر به معروف و نهی از منکر گفت؛ وظیفه این وزارتخانه آن است که به افراد نامطلع و یا کسانی که آگاهی کامل از دین اسلام و روابط اجتماعی آن ندارند راهنمایی کند و معتقدات مذهبی مردم را افزایش دهد. وی اظهار عقیده کرد که این‌ وزارتخانه هرگز در اجرای وظایف خود متوسل به زور و فشار نخواهد شد. 

IMG_20220306_071818_725

تهیه و تنظیم: مصطفی رحیمی مشکله

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر