کد خبر: 128200
A
روزنامه گردی دیدبان تاریخ ۱۷ اسفند ۱۳۵۷؛

استخدام پزشکان خارجی در ایران

تیتر مهم و اول دو روزنامه چاپ عصر امروز پنجشنبه ۱۷ اسفند ۱۳۵۷ اختصاص دارد به تظاهرات و راهپیمایی زنان تهران بمناسبت روز جهانی زن و مخالفت با حجاب اجباری. از جمله دیگر خبرهای جالب صفحه اول این دو جریده یومیه میتوان به بازداشت صدها ایرانی در فرودگاه لندن، فروش جزیره کیش به قیمت ۸۰۰ میلیون تومان در رژیم گذشته به نقل از عباس امیرانتظام و نقل قولی از دکتر ابراهیم یزدی درباره ۳۳ روز ذخیره غذایی کشور و همچنین منحل شدن کمیته های انقلاب و جلوگیری از شلاق زدن مردم در خیابان اشاره کرد. اما خبر ادامه استخدام‌ پزشکان خارجی در کشور از قول کاظم سامی وزیر بهداری نیز جالب توجه است متن این گزارش را می خوانیم

 استخدام پزشکان خارجی در ایران

به گزارش سایت دیده بان ایران؛ تیتر مهم و اول دو روزنامه چاپ عصر امروز پنجشنبه ۱۷ اسفند ۱۳۵۷ اختصاص دارد به تظاهرات و راهپیمایی زنان تهران بمناسبت روز جهانی زن و مخالفت با حجاب اجباری. 

کیهان تیتر مقررات و نظرات درباره حجاب اسلامی زنان را برجسته کرده و عکسی هم از این تجمع به چاپ رسانده است و در سوتیترهای این خبر آمده است؛ دولت نظر امام درباره حجاب را تایید کرد، داماد امام آیت الله اشراقی؛ حجاب به معنی چادر نیست و نظر آیت الله طالقانی درباره حقوق زنان. اما اطلاعات تیتر انعکاس وسیع نظر امام در مورد حجاب اسلامی را با تصویری از این تجمع اعتراض آمیز منتشر کرده است. از جمله دیگر خبرهای جالب صفحه اول این دو جریده یومیه میتوان به بازداشت صدها ایرانی در فرودگاه لندن، فروش جزیره کیش به قیمت ۸۰۰ میلیون تومان در رژیم گذشته به نقل از عباس امیرانتظام و نقل قولی از دکتر ابراهیم یزدی درباره ۳۳ روز ذخیره غذایی کشور و همچنین منحل شدن کمیته های انقلاب و جلوگیری از شلاق زدن مردم در خیابان اشاره کرد. اما خبر ادامه استخدام‌ پزشکان خارجی در کشور از قول کاظم سامی وزیر بهداری نیز جالب توجه است  که متن کامل این خبر را با هم مروری دوباره میکنیم.

IMG_20220308_075550_908

کاظم سامی وزیر بهداری ایران در یک کنفرانس مطبوعاتی اعلام کرد؛ ایران استخدام ۲۵۰۰ پزشک خارجی را که ۲۰۰۰ نفر از آنها از کشور هند هستند تا بازگشت متخصصین ایرانی به سر کار ادامه می دهد.

سامی گفت؛ دولت موقت برای رفع کمبود پزشک از سه راه استفاده خواهد کرد. نخست؛ جذب حدود ده هزار پزشک ایرانی شاغل در آمریکا و اروپا، دوم انتقال پزشکان به شغل های دولتی برای کار پزشکی و سوم ازدیاد فارغ التحصیلان بیشتر در رشته پزشکی.

وی در مورد برنامه های آینده وزارت بهداری و بهزیستی در مورد بیمه خدمات درمانی گفت؛ مشغول مطالعه هستیم و در حال حاضر نمیتوانم یک برنامه قطعی را بعنوان سیاست بیمه گزاری مطرح کنم. وی افزود؛ ما در کار بیمه تاکنون موفق نبوده ایم و این مساله که همیشه در وزارت بهداری مطرح بود تا همه را زیر پوشش بیمه قرار بدهیم بنظر من یک چیز ایده آل و جاه طلبانه است.

IMG_20220308_075547_050

وزیر بهداری گفت؛ طرح سپاه بهداشت مبنی بر آموزش جوانان در زمینه اصول پایه پزشکی برای خدمات در شهرستانها ادامه خواهد یافت‌.

وی در پایان‌ مصاحبه در مورد سقط جنین هم گفت؛ در رژیم گذشته هم‌ سقط جنین مورد پذیرش قرار نگرفته بود و فقط سقط هایی آزاد بود که پزشکان تشخیص میدادند که باید جنین سقط شود و از نظر پزشکی مجوز داشتند و در گذشته هم سقط جنین محدود بود. در جمهوری اسلامی نیز اصولا جایی برای سقط جنین نمی ماند ولی اگر پزشکان تشخیص دهند و یا برای درمان باشد مورد پذیرش قرار می گیرد. 

تهیه و تنظیم: مصطفی رحیمی مشکله

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر