کد خبر: 128406
A
روزنامه گردی دیدبان تاریخ ۲۱ اسفند ۱۳۵۷؛

اطلاعیه دولت درباره گوشتهای یخ زده

تیترهای مهم صفحات اول دو روزنامه اطلاعات و کیهان ۴۳ سال قبل امروز دوشنبه ۲۱ اسفند ۱۳۵۷ نسبتا متفاوت اما در نوع خود جالب توجه هستند، اطلاعات از متلاشی شدن پیمان امپریالیستی سنتو خبر داده و از مورد تایید بودن نظر آیت الله طالقانی درباره حجاب از سوی امام خمینی نوشته است. بودجه یک دوازدهم سال آینده دولت و دستگیری مرد شماره ۲ ساواک هم خبرهای دیگر این نشریه عصرگاهی هستند. اما کیهان، فرار چند هلیکوپتر از ایران‌ را بازتاب داده و اینکه بدنبال این رخداد، راههای هوایی، دریایی و زمینی جنوب کشور شدیدا تحت کنترل درآمده است‌

اطلاعیه دولت درباره گوشتهای یخ زده

به گزارش سایت دیده بان ایران؛ تیترهای مهم  صفحات اول دو روزنامه اطلاعات و کیهان ۴۳ سال قبل امروز دوشنبه ۲۱ اسفند ۱۳۵۷ نسبتا متفاوت اما در نوع خود جالب توجه هستند، اطلاعات از متلاشی شدن پیمان امپریالیستی سنتو خبر داده و از مورد تایید بودن نظر آیت الله طالقانی درباره حجاب از سوی امام خمینی نوشته است.

IMG_20220312_074441_944

بودجه یک دوازدهم سال آینده دولت و دستگیری مرد شماره ۲ ساواک هم خبرهای دیگر این نشریه عصرگاهی هستند. اما کیهان، فرار چند هلیکوپتر از ایران‌ را بازتاب داده و اینکه بدنبال این رخداد، راههای هوایی، دریایی و زمینی جنوب کشور شدیدا تحت کنترل درآمده است‌.

نظر چریکهای فدایی خلق درباره اینکه تضعیف دولت به جنگ داخلی می انجامد و نقل قولی از دکتر مفتح مبنی بر رای دادن به هر نوع جمهوری آزاد است و تکذیب سخنان وی توسط ناصر میناچی از اعضای دولت موقت، تیترهای مهم دیگر این روزنامه به شمار می روند.

اما اطلاعیه دولت موقت درباره گوشتهای یخ زده که چندی قبل خبری مبنی بر حرام بودن آنها منتشر شد، در صفحه اول اطلاعات به چاپ رسیده است که متن کامل آن بدین شرح است.

 

بعد از فتوای اخیر آیت الله العظمی امام خمینی در مورد گوشتهای یخ زده، فورا از طرف دولت دستور رسیدگی صادر گردید از توزیع گوشتهایی که ذبح غیراسلامی مشکوک دارد خودداری و قرار شد به مصرف خوراک مرغداریها و دامداریها و ... برسد.

IMG_20220312_074447_949

باید توجه داشت که در سردخانه های سازمان گوشت کشور مقداری گوشت کشتارگاههای داخلی وجود دارد که اشکال شرعی روی آنها نیست مقداری هم که از خارج وارد شده است با نظارت و تصدیق هیات های مسلمان بر طبق موازین شرعی عمل شده است. علاوه بر این قرار است بزودی ناظرین شرعی - نه هیات های بازرسی سیار و ثابت - به کشورهایی که از آنها گوشت خریداری میشود اعزام گردد. 

IMG_20220312_080447_883

مضافا به اینکه از هم اکنون وزارت کشاورزی گوشتهای انبار شده از شش ماه قبل را که ممکن‌ است باعث مسمومیت و آلودگی گردد از جریان خارج خواهد کرد.

دولت موقت ایران

 

تهیه و تنظیم: مصطفی رحیمی مشکله

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر