کد خبر: 128489
A
روزنامه گردی دیدبان تاریخ ۲۲ اسفند ۱۳۵۷؛

ماجرای حمله به صادق قطب زاده چه بود؟

دو روزنامه اطلاعات و کیهان ۴۳ سال پیش به موضوع اعدام های ۲۲ اسفند افرادی مانند سپهبد نادر جهانبانی و۱۱ نفر دیگر پرداخته بودند دیگر خبرهای این روزنامه ها شامل دعوت کریم سنجابی و حسیبی از مردم و هواداران برای تشکیل تشکیل جبهه ملی عام، و آماده شدن لیست ممنوع الخروجها و اعلام مرامنامه حزب جمهوری خلق مسلمان اشاره کرد. حمله به اتومبیل صادق قطب زاده و تیراندازی به آن نیز یکی دیگر از خبرهای مهم روزنامه های امروز هستند. اما اینکه ماجرا چه بود و چه رخ داد را به نقل از اطلاعات مروری دوباره می کنیم.

ماجرای حمله به صادق قطب زاده چه بود؟

به گزارش سایت دیده بان ایران؛ تیتر درشت و اول دو روزنامه اطلاعات و کیهان روز سه شنبه ۲۲ اسفند ۱۳۵۷ مشترک و یکی بود. کیهان نوسته بود "تیر باران ۱۲ عامل سانسور و شکنجه و کشتار"  و اطلاعات هم در تیتر خود نوشته بود: "تیرباران ۱۲ دژخیم و عمال خائن رژیم سابق "، به همراه تصاویر و اسامی تعدادی از آنها شامل، محمود جعفریان، پرویز نیکخواه، دانشی، سپهبد نادر جهانبانی و صدور اعلام حکم مصادره اموال برخی از اعدام شدگان. 

IMG_20220313_073107_414

از دیگر تیترهای مهم این دو روزنامه میتوان به دعوت کریم سنجابی و  حسیبی از مردم و هواداران برای تشکیل تشکیل جبهه ملی عام، و آماده شدن لیست ممنوع الخروجها و اعلام مرامنامه حزب جمهوری خلق مسلمان اشاره کرد. حمله به اتومبیل صادق قطب زاده و تیراندازی به آن نیز یکی دیگر از خبرهای مهم روزنامه های امروز هستند. اما اینکه ماجرا چه بود و چه رخ داد را به نقل از اطلاعات مروری دوباره می کنیم.

IMG_20220313_073110_583

صدای انقلاب اسلامی دیشب در اخبار ساعت هشت خود اعلام کرد مقارن ساعت پنج بعدازظهر امروز عده ای از خانمها که بوسیله گروهی از آقایان حمایت می شدند در جلوی خیابان جام‌جم اجتماع و اقدام به دادن شعار و تظاهرات علیه دولت قانونی موقت و سرپرست صداوسیمای انقلاب اسلامی ایران نمودند که پس از ۴۵ دقیقه درگیری و حتی مشاجره لفظی بین موافقین و مخالفین، مامورین حفاظتی دخالت نمودند و چون آنها قصد ورود به جام.جم به بهانه صحبت با سرپرست صداوسیمای ایران را داشتند و باور  نمی کردند که ایشان در سازمان نیستند لذا پنج نفر از نمایندگان تظاهرکنندگان به داخل ساختمان جام‌جم هدایت و با مدیران سرگرم مذاکره شدند. در این هنگام اتومبیل شورلت ایران متعلق به نخست وزیری، حامل سرپرست صدا سیمای ایران وارد خیابان جام جم شد که ناگهان تظاهرکنندگان به اتومبیل ایشان حمله کردند که در این حمله اتومبیل دچار خسارت از جلو، عقب و حتی سقف گردید. 

تظاهرکنندگان به این گونه اعمال و توهینات اکتفا نکرده، بلکه یکی از بانوان از داخل کیف خود اقدام به شلیک یک تیر نمود که نوع اسلحه و محل اصابت آن مشخص نگردید. در همین زمان یکی دیگر از بانوان‌، با چاقو به یکی از پرسنل نیروی هوایی ملی اسلامی ایران که عهده دار نگهداری شبانه روزی تلویزیون می باشد حمله کرد که خوشبختانه به وی آسیبی نرسید. لذا برای جلوگیری از هرگونه حادثه سوءبعدی اقدام‌ به شلیک ۴ تیر هوایی گردید که تظاهرکنندگان متفرق و با دو دستگاه اتوبوس آبی رنگ محوطه را ترک نمودند.

عین این خبر دیشب در برنامه خبری سیمای انقلاب اسلامی ایران نیز پخش شد.

 

تهیه و تنظیم: مصطفی رحیمی مشکله

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر