کد خبر: 128869
A
روزنامه گردی دیدبان تاریخ ۲۸ اسفند ۱۳۵۷؛

آغاز چاپ اولین کتابهای درسی پس از انقلاب/ گرماردوی بر صندلی ریاست نهادی نشست که قبل از انقلاب منتقد آن بود

نبردخونین مسلحانه در سنندج و اعلامیه امام درباره وقایع کردستان پس از استمداد شورای موقت انقلاب سنندج از ایشان و کشته و مجروح شدن حدود ۲۰۰ نفر در حوادث این خطه از کشور به همراه خبرهایی درباره دستور امام برای افزایش حقوق و دستمزد کارگران، برگزاری اولین رژه ارتش پس از انقلاب و شروع پاکسازی کمیته های انقلاب و خبری اختصاصی یکی از روزنامه ها درباره اسامی و گور ۳۰۰ شهید ناپدید انقلاب از جمله تیترهای مهم دو روزنامه اطلاعات و کیهان روز دوشنبه ۲۸ اسفند ۱۳۵۷ به شمار می روند. اما خبر انتشار اولین سری کتابهای درسی پس از انقلاب در صفحه آخر روزنامه اطلاعات به چشم میخورد که متن کامل گزارش را می خوانیم


 آغاز چاپ اولین کتابهای درسی پس از انقلاب/ گرماردوی بر صندلی ریاست نهادی نشست که  قبل از انقلاب منتقد آن بود

به گزارش سایت دیده بان ایران؛ نبردخونین مسلحانه در سنندج و اعلامیه امام درباره وقایع کردستان پس از استمداد شورای موقت انقلاب سنندج از ایشان و کشته و مجروح شدن حدود ۲۰۰ نفر در حوادث این خطه از کشور به همراه خبرهایی درباره دستور امام برای افزایش حقوق و دستمزد کارگران، برگزاری اولین رژه ارتش پس از انقلاب و شروع پاکسازی کمیته های انقلاب و خبری اختصاصی یکی از روزنامه ها درباره اسامی و گور ۳۰۰ شهید ناپدید انقلاب از جمله تیترهای مهم دو روزنامه اطلاعات و کیهان روز دوشنبه ۲۸ اسفند ۱۳۵۷ به شمار می روند. اما خبر انتشار اولین سری کتابهای درسی پس از انقلاب در صفحه آخر روزنامه اطلاعات به چشم میخورد که متن کامل گزارش را می خوانیم

IMG_20220319_082348_452

علی موسوی گرمارودی سرپرست سازمان انتشارات و آموزش انقلاب اسلامی (فرانکلین سابق) و سرپرست موقت چاپخانه افست در گفتگویی با اطلاعات اعلام کرد؛ چاپ کتابهای درسی از امروز آغاز شده است. او گفت امسال همه کتابهای دبستانی، دبیرستانی و حتی راهنمایی در ایران چاپ خواهد شد.

 

 گرمارودی درباره تغییر و تبدیلات کیفی کتابهای درسی گفت؛ این‌ کار به دلیل تیراژ بسیار بالای کتابهای درسی که بین ۵۰ تا ۶۰ میلیون کتاب است در این فرصت کم امکانپذیر نخواهد بود و امسال فقط بخش هایی از کتابهای درسی که عدم لزوم آن تشخیص داده شده اند در چاپ حذف خواهد شد. 

گرمارودی که قبل از آخرین بار دستگیری و محکومیت ۴ ساله اش به زندان، خود در مقاله ای به انتشارات فرانکلین می تاخت، اکنون در راس این سازمان ولی با نام سازمان انتشارات و آموزش انقلاب اسلامی قرار گرفته است. 

IMG_20220319_082345_698

وی درباره روش این سازمان در آینده می گوید؛ فرانکلین از ابتدا برای ترویج فرهنگ غربی در ایران بوجود آمد و پس از آنکه در اختیار سازمان شاهنشاهی خدمات اجتماعی قرار گرفت مروج فرهنگ شاهنشاهی شد ولی از این پس این سازمان در جهت انقلاب و اهداف آن خواهد بود و به عنوان اولین گام این سازمان درصدد تهیه تاریخ روز به روز انقلاب ایران است.

IMG_20220319_092112_177

تهیه و تنظیم: مصطفی رحیمی مشکله

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر