کد خبر: 128925
A
روزنامه گردی دیدبان تاریخ ۲۹ اسفند ۱۳۵۷؛

درخواست حزب توده از نخست وزیر بازرگان برای تامین‌امنیت بازگشت پناهندگان این حزب در خارج از کشور

صفحه اول روزنامه اطلاعات روز سه شنبه ۲۹ اسفند ۱۳۵۷ مشاهده می کنید، این روزنامه به موضوعات مختلفی مانند؛ برنامه ساواک برای کودتا، برگزاری دیدار نوروزی نخست وزیر و آیت الله طالقانی در اولین روز عید با مردم در ورزشگاه آزادی و میتینگ حزب جمهوری اسلامی در روز دوم نوروز در ضلع شمالغربی میدان آزادی اشاره کرد. همچنین تعیین حقوق ۱۵ هزار تومانی برای نخست وزیر در هیات دولت و همچنین بیانیه جبهه دموکراتیک ملی و چریکهای فدایی خلق و چند جمعیت دیگر مبنی بر عدم حضور در رفراندوم و تیتر و عکسی درباره میتینگ برگزارشده جبهه ملی هم در صفحه اول این جریده چاپ عصر جلب توجه می کند. اما چاپ بیانیه و درخواست حزب توده از نخست وزیر بازرگان مبنی بر ایجاد شرایطی برای بازگشت اعضای خارج نشین این حزب و تامین امنیت آنها، در صفحه آخر روزنامه منتشر شده است که متن کامل آن را می خوانیم

درخواست حزب توده از نخست وزیر بازرگان برای تامین‌امنیت بازگشت پناهندگان این حزب در خارج از کشور

به گزارش سایت دیده بان ایران؛ صفحه اول روزنامه اطلاعات روز سه شنبه ۲۹ اسفند ۱۳۵۷ مشاهده می کنید. این روزنامه تیتر یک امروز خود را به یک خبر خاص خود اختصاص داده و از توطئه ساواک برای کشتار و تخریب در نوروز پرده برداشته است. این مطبوعه ذکر کرده که جزئیات نقشه توسط یکی از منشعبین ساواک برای آنها فاش شده و اینکه قرار است در یک زمان معین روزنامه ها و سینماها با بمب منفجر شوند و کشتار دامنه دار یک قسمت دیگر از این توطئه مخوف است. 

IMG_20220320_101917_903

از دیگر تیترهای دیگر روزنامه میتوان به برگزاری دیدار نوروزی نخست وزیر و آیت الله طالقانی در اولین روز عید با مردم در ورزشگاه آزادی و میتینگ حزب جمهوری اسلامی در روز دوم نوروز در ضلع شمالغربی میدان آزادی اشاره کرد. همچنین تعیین حقوق ۱۵ هزار تومانی برای نخست وزیر در هیات دولت و همچنین بیانیه جبهه دموکراتیک ملی و چریکهای فدایی خلق و چند جمعیت دیگر مبنی بر عدم حضور در رفراندوم و تیتر و عکسی درباره میتینگ برگزارشده جبهه ملی  هم در صفحه اول این جریده چاپ عصر جلب توجه می کند. اما چاپ بیانیه و درخواست حزب توده از نخست وزیر بازرگان مبنی بر ایجاد شرایطی برای بازگشت اعضای خارج نشین این حزب و تامین امنیت آنها، در صفحه آخر روزنامه منتشر شده است که متن کامل آنرا تقدیم حضور می نماییم.

جناب آقای مهندس بازرگان نخست وزیر دولت موقت انقلاب اسلامی ایران.

کمیته مرکزی حزب توده ایران به این وسیله از مقامات عالیه دولت موقت خواستار است دستورهای لازم را صادر کند تا اعضاء حزب توده ایران و خانواده هایشان که بعلت معتقدات و فعالیت سیاسی خود در دوران رژیم گذشته ناگزیر به اقامت در خارج از کشور شده اند گذرنامه رسمی برای بازگشت خود به میهن به منظور شرکت سازنده در کار ایجاد جامعه نوین انقلابی ایران از سفارتخانه های ایران دریافت دارند. 

حزب توده ایران چنانکه بر همگان روشن است آن سازمان سیاسی است که بزرگترین آسیبها را از رژیم جابر و فاسد شاه سابق متحمل شده است. و صدها و هزارها تن از اعضاء آن تیرباران، زندان و یا بعلت وجود احکام جابرانه دادگاههای نظامی و تعقیب کین جویانه ساواک ناگزیر به جلای وطن شده اند. همه این مصائب را بعلت اعتقاد راسخ خود به استقلال واقعی سیاسی و اقتصادی میهن و دموکراسی و حقوق توده های زحمتکش جامعه متحمل شده است‌. 

IMG_20220320_101537_144

ما اطمینان داریم که دولت موقت با الهام از رهبری آیت الله خمینی دستورهای لازم را برای تامین بازگشت همه پناهندگان سیاسی توده ای از خارج از کشور هرچه زودتر صادر خواهد نمود و بدینسان یکی دیگر از فصول تاریک بیدارگری رژیم گذشته پایان خواهد بخشید.

کمیته مرکزی حزب توده ایران

تهیه و تنظیم: مصطفی رحیمی مشکله

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر