کد خبر: 129735
A
روزنامه گردی دیدبان_تاریخ ۱۸ فروردین ۱۳۵۹؛

آخرین اخطار دائره منکرات دادستانی به مسئولان تئاترها، رستورانها، هتلها و مجالس عروسی؛ شب نشینی و اختلاط زنان بی حجاب و مردان ممنوع شد

عراق بدستور امپریالیسم خواستار خروج ایران از جزایر سه گانه خلیج فارس شد/ ارتش برای مقابله با عراق بحال آماده باش درآمد/ ۱۵ هزار ایرانی از عراق رانده شدند/ آیت الله صدر و خانواده اش در عراق دستگیر شدند/ کمیسیون امنیت ملی امروز تشکیل شد/ حمله مهاجمان عراقی به تاسیسات نفتی کرمانشاه و... تیترهایی هستند که کیهان روز دوشنبه ۱۸ فروردین سال ۱۳۵۹ یعنی ۱۳۵ روز قبل از وقوع و شروع رخداد جنگ تحمیلی در صفحه نخست خود بازتاب داده است. دیگر روزنامه آن روزها یعنی اطلاعات، هرچند اخبار مربوط به عراق را پوشش خوبی داده اما به غلظت روزنامه رقیبش - کیهان- نیست در این گزارش دیدبان تاریخ روزنامه های کیهان و اطلاعات ۴۲ سال پیش را می خوانیم‌

آخرین اخطار  دائره منکرات دادستانی به مسئولان تئاترها، رستورانها، هتلها و مجالس عروسی؛ شب نشینی و اختلاط زنان بی حجاب و مردان ممنوع شد

به گزارش سایت دیده بان ایران؛ عراق بدستور امپریالیسم خواستار خروج ایران از جزایر سه گانه خلیج فارس شد/ ارتش برای مقابله با عراق بحال آماده باش درآمد/ ۱۵ هزار ایرانی از عراق رانده شدند/ آیت الله صدر و خانواده اش در عراق دستگیر شدند/ کمیسیون امنیت ملی امروز تشکیل شد/ حمله مهاجمان عراقی به تاسیسات نفتی کرمانشاه و... تیترهایی هستند که کیهان روز دوشنبه ۱۸ فروردین سال ۱۳۵۹ یعنی ۱۳۵ روز قبل از وقوع و شروع رخداد جنگ تحمیلی در صفحه نخست خود بازتاب داده است. اما در حقیقت اولین نشانه های اوضاع متشنج مرزی ایران و عراق هویدا شده است. دیگر روزنامه آن روزها یعنی اطلاعات، هرچند اخبار مربوط به عراق را پوشش خوبی داده اما به غلظت روزنامه رقیبش - کیهان- نیست، و سرمقاله اطلاعات امروز اختصاص دارد به هشداری برای سردمداران عراقی با سر تیتر " دولت بعثی عراق بداند" و تهدید به اینکه همه گروههای سیاسی علیرغم اختلافات سیاسی در دفاع از سرزمین خود کنار یکدیگر ایستاده اند.

IMG_20220407_074919_723

 در کنار همه این خبرها، اما تیتری مربوط به اوضاع داخلی کشور در صفحه نخست اطلاعات خودنمایی می کند و آن اخطاری است که دائره مبارزه با منکرات به مسئولان هتلها، رستورانها، مجالس عروسی و ... داده است. اما اینکه این اخطاریه چیست و در چه زمینه ای صادر شده، باید به متن کامل این خبر در صفحه یازده روزنامه رجوع کرد  که با هم می رویم ببینیم ماجرا از چه قرار است.

IMG_20220407_074924_853

به مسئولان مجالس عروسی و تئاترهای لاله زار، هتل ها و رستورانها برای آخرین بار اخطار داده میشود که از تخریب شرف انسانی و اخلاق اجتماعی دست بردارند و فعالیتهای خود را با موازین اسلامی منطبق نمایند و الا این مراکز که جز ضرر اخلاقی و اقتصادی برای مملکت ندارند بسته و مسئولان آن به دادگاه انقلاب اسلامی معرفی خواهند شد. 

یخنگوی دائره مبارزه با منکرات وابسته به دادستانی انقلاب اسلامی ضمن اعلام این خبر در یک گفتگوی اختصاصی با خبرنگار ما اظهار داشت؛ مدتی قبل به دائره مبارزه با منکرات اطلاع داده شد که در گوشه و کنار شهر اماکنی وجود دارد که مسئولان آنها بزم شبانه راه می اندازند و این اماکن در قالب محل برگزاری مجالس عروسی و یا تحت عنوان، رستوران، کاباره و هتل فعالیت مجدد خود را مانند زمان طاغوت آغاز کرده اند. بلافاصله بازرسان و گروه تحقیق این مرکز درباره این موضوع به تحقیق پرداختند و پس از مدتی متوجه شدند که این بزم های شبانه از ساعت یک بامداد آغاز می گردد و تا اوایل صبح ادامه دارد. و برگزار کنندگان این بزمها از مشتریان خود که اغلب آنان زنان می باشند با موزیک و مشروب پذیرایی می کنند و با کمال تاسف دیده شده است که این اماکن محل تجمع زنان و مردان غریبه می باشد و این عده در کنار یکدیگر تحت عنوان نوشیدن قهوه ساعاتی را با یکدیگر خوش می گذرانند.

IMG_20220407_074639_567

وی گفت؛ در بعضی از مجالس که بظاهر بعنوان جشن عروسی ترتیب می یابد دختران و زنان زیباچهره و نیمه عریان همراه با مردان غریبه وارد آن گونه مجالس عروسی میشوند و می گویند که آنان شوهران و یا نامزدهای ما هستند، ولی پس از تحقیق متوجه شدیم که آنان رفیق یا رفیقه آنها می باشند! 

وی ادامه داد؛ در تئاترها زنان را با لباسهای فریبنده روی سن می فرستند و بعضی از هتلها بطور علنی مرکز قرار ملاقات زنان و دختران با مردان خوشگذران می باشد و گاهی اوقات مسئولان هتل ها اتاق در اختیار زنان و دختران هرزه قرار می دهند و ما تاکنون چندین مکان را که در امر اشاعه فساد فعالیت دارند شناسایی کرده ایم. این اماکن بیشتر در خیابانهای مصدق، گاندی، دکتر شریعتی، پشت پارک ملت و لاله زار قرار دارند و چندین‌بار به مسئولان این اماکن اخطار داده ایم و حتی یکبار یک مجمع عمومی با حضور مسئولان تئاترها، رستورانها، سالن های مجالس و عروسی و هتلها داشته ایم ولی مسئولان به اخطار ما توجه نکردند و این آخرین اخطار برای مسئولان این اماکن می باشد که از اشاعه فساد و تخریب شرف انسانی و اخلاقی اجتماعی دست بردارند و الا این مراکز برای همیشه تعطیل خواهند شد و مسئولان آن تحت تعقیب قانونی قرار خواهند گرفت. 

در رابطه با تعطیلی این مراکز دائره مبارزه با منکرات اطلاعیه ای صادر نمود که متن آن بدین شرح است:
 
هنوز از لابلای خروشان طنین پرحرارت ۷۰ هزار شهید، فریاد ملکوتی استقلال، آزادی، جمهوری اسلامی به گوش می رسد . هنوز صدای خدایی صدها هزار معلول که برای پیاده شدن احکام اسلام تا مرز شهادت رفته اند به آسمان می رود.

ولی با کمال تاسف مشاهده میشود که عاملان اسرائیل و ماموران آریامهر و دست نشاندگان استعمار، مانند گذشته از کانال تئاترها، کاباره ها، رستورانها، کافه ها و هتلها،  برنامه های مبتذل و شب نشینی های ضدشرف و تجمع زن و مرد بیگانه در کنار یکدیگر ادامه دارد. در خاتمه نیز از همه نهادهای اسلامی، و از ملت قهرمان و مومن ایران بخصوص از دولت جمهوری اسلامی و حوزه علمیه قم و روحانیت مبارز درخواست میشود که بیش از این ناظر برگشت اوضاع اجتماع ایران به زمان آریامهر که با آن برنامه ها هدفی جز نابودی اسلام و شرف اجتماع و هتک اخلاق و احترام قرآن در جامعه ایران را ندارند نباشند.

تهیه و تنظیم: مصطفی رحیمی مشکله

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر