کد خبر: 129832
A
روزنامه گردی دیدبان تاریخ ۲۰ فروردین ۱۳۵۹؛

صدور دستور برای جدا سازی مجالس عروسی مردانه و زنانه در سطح کشور

تیترها و گزارش های مهم روزنامه اطلاعات امروز یکشنبه ۲۰ بهمن ۱۳۵۹ را در گزارش امروز دیدبان تاریخ پس از ۴۲ سال بخوانید

صدور دستور برای جدا سازی مجالس عروسی مردانه و زنانه در سطح کشور

به گزارش سایت دیده بان ایران؛ فرمان مقاومت عمومی صادر شد، پیام امام امت بمناسبت قطع رابطه با آمریکا و دعوت رئیس جمهور به راهپیمایی وحدت از جمله تیترهای اصلی و مهم روزنامه اطلاعات امروز یکشنبه ۲۰ بهمن ۱۳۵۹ می باشد. اما گزارشهای اختصاصی خبرنگاران اعزامی اطلاعات از بحران در مرز ایران و عراق هم در صفحه اول روزنامه بازتاب خوبی یافته اند. اگر از خبر طرح ضربتی وزارت کشور و شهربانی برای ریشه کن کردن قاچاق صرفنظر کنیم. به تیتر دستور جدا بودن مجالس عروسی زنانه و مردانه بر می خوریم که متن کامل آنرا که در صفحه دوم روزنامه منتشر شده است  برای بازخوانی دوباره پس از ۴۲ سال منتشر میکنیم.

دائره مبارزه با منکرات به مسئولان آرایشگاههای مردانه و باشگاههای تفریحات سالم اخطار کرد که از تخریب اخلاق اجتماعی و اشاعه فساد دست بردارند و فعالیتهای خود را با موازین اسلامی منطبق نمایند و آخرین مهلت برای مسئولان این مراکز تاریخ ۱۳۵۹/۱/۲۳ روز شنبه تعیین شده است. در غیر اینصورت این مراکز بسته و مسئولان آن به دادگاه انقلاب اسلامی معرفی خواهند شد. سخنگوی دائره مبارزه با منکرات وابسته به دادستانی انقلاب اسلامی ضمن اعلام این خبر در یک گفتگو با خبرنگار ما اظهار داشت؛ 

 

مدتی قبل به دائره مبارزه با منکرات اطلاع داده شد که در گوشه و کنار شهر مردان آرایشگر در مغازه های خود همانند عصر آریامهر به آرایش زنان و دختران مشغولند. با دریافت این خبر بلافاصله بازرسان این مراکز به تحقیق پرداختند و متوجه شدند که هنوز عاملان آریامهر و وابسته به رژیم طاغوت دست از این کار برنداشته و همانند سابق به آرایش زنان و دختران مشغول می باشند. آرایشگاههای مردانه در خدمت زنان و دختران هرزه قرار گرفته و این مراکز محل ملاقات زنان و دختران با مردان خوشگذران می باشد. کمیته امور صنفی امام در این مورد به صنف آرایشگران‌ مردانه که زنان و دختران را آرایش می کنند تا اردیبهشت ماه فرصت داده است ولی چون ما میخواهیم انقلابی رفتار کنیم و ریشه فساد را از بین ببریم تصمیم گرفتیم با یک عملیات ضربتی این فرصت را به حداقل برسانیم و آخرین مهلت تا روز شنبه ۲۳ فروردین تعیین شده است. در این مدت باید مردان آرایشگر که زنان را آرایش می کنند دست از این کار بردارند و الا مغازه آنان تعطیل و خودشان تحت تعقیب قانونی قرار خواهند گرفت. وی گفت این تصمیم در مورد باشگاههای تفریحات سالم که وابسته به سازمان تربیت بدنی یا بطور خصوصی اداره می شوند صدق می کند. و طبق گزارشاتی که به ما رسیده است در این مراکز که به باشگاههای تفریحات سالم نامیده میشوند، در شبانه روز برد و باختهای کلانی از طریق بازی بیلیارد، تنیس روی میز، فوتبال دستی و غیره صورت می گیرد و همچنین در این مراکز جوانان و نوجوانان با فساد اخلاقی و اجتماعی آشنا میشوند و دیده شده است که نوجوانان با وقاحت تمام سیگارهای حاوی مواد مخدر می کشند.

 

مسئولان این مراکز باید به این امر توجه داشته باشند و مراقبت شدیدی به عمل بیاورند و الا این گونه مراکز که در امر اشاعه فساد به نوعی به انقلابمان ضربه می زنند بسته خواهد شد و مسئولان آن به دادگاه انقلاب اسلامی معرفی می گردند.

 

سخنگوی دائره مبارزه با منکرات در مورد برگزاری مجالس عروسی گفت؛ 

 

باید برگزاری مجالس عروسی با موازین اسلامی مطابقت داشته باشد و مسئولان برگزاری مجالس عروسی سعی کنند از پخش آهنگهای مبتذل از طریق ارکستر یا نوار هنگام جشن عروسی خودداری کنند و در عین حال باید مجالس عروسی از زن و مرد جدا باشد. یعنی زنان در یک سالن و مردان در سالن دیگر جشن بگیرند. ما مخالف جشن و سرور در مجالس عروسی نیستیم ولی باید طبق موازین اسلامی زن برای زنان و مرد برای مردان برنامه اجرا کند و در غیر اینصورت اگر مسئولان مجالس عروسی بزم های شبانه راه بیاندازند و از میهمانان خود با موزیک و مشروب پذیرایی کنند این گونه مراکز جشن عروسی بسته و مسئولان و برگزار کنندگان آن تحت تعقیب قانونی قرار خواهند گرفت. وی همچنین گفت؛ بدنبال آخرین اخطار به مسئولان هتل ها، رستورانها، تریاها و تئاترها و بی توجهی مسئولان آن مراکز از سوی دائره مبارزه با منکرات چند رستوران و تریا تعطیل گردید و مسئولان آن به دادگاه انقلاب اسلامی معرفی شدند. از جمله رستوران و  تریا سرداب واقع در خیابان مصدق، بزم شبهای مهتاب در میدان رضائیها، گاو درژان در میدان ونک، بندری در خیابان شیراز میدان ونک و... همچنین بزودی اسامی کامل هتل ها و رستورانها و تریاهایی که در امر اشاعه فساد فعالیت داشتند و از سوی این مرکز تعطیل گردیده است برای اطلاع اذهان عمومی اعلام خواهیم نمود.

 

تهیه و تنظیم: مصطفی رحیمی مشکله

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر