کد خبر: 130377
A
روزنامه گردی دیدبان تاریخ ۲۸ فروردین ۱۳۵۸:

اطلاعیه مهم شورای انقلاب درباره غیبت چند روزه آیت الله طالقانی

صفحه اول دو روزنامه اطلاعات و کیهان امروز سه شنبه ۲۸ فروردین ۱۳۵۸ را مشاهده می کنید. تیتر یک هر دو این روزنامه ها به پیام‌ امام خمینی خطاب به ارتشی ها اختصاص دارد و اینکه روز ۲۹ فروردین را روز ارتش نامگذاری کرده اند و مرتکبین خلاف و گناه صغیره در ارتش را عفو کرده اند. خبر مهم دیگر پیام آیت الله طالقانی خطاب به مردم است و اینکه موضوع قهر وی جنبه شخصی نداشت و در رابطه با آزادی و استقلال کشور بود.

اطلاعیه مهم شورای انقلاب درباره غیبت چند روزه آیت الله طالقانی

به گزارش سایت دیده بان ایران؛ صفحه اول دو روزنامه اطلاعات و کیهان امروز سه شنبه ۲۸ فروردین ۱۳۵۸ را مشاهده می کنید. تیتر یک هر دو این روزنامه ها به پیام‌ امام خمینی خطاب به ارتشی ها اختصاص دارد و اینکه روز ۲۹ فروردین را روز ارتش نامگذاری کرده اند و مرتکبین خلاف و گناه صغیره در ارتش را عفو کرده اند. خبر مهم دیگر پیام آیت الله طالقانی خطاب به مردم است و اینکه موضوع قهر وی جنبه شخصی نداشت و در رابطه با آزادی و استقلال کشور بود. 

IMG_20220417_071356_211

آزاد شدن بازگشت ایرانیان مقیم شوروی به کشور و افزایش سرسام آور قیمت ارز از دیگر خبرهای مهم این دو جریده هستند. اما اطلاعیه شورای انقلاب درباره غیبت آیت الله طالقانی که بیش از این آنرا جایز ندانسته اند را برای این شماره #دیدبان_تاریخ انتخاب کرده ایم که با هم مرور میکنیم.

IMG_20220417_071400_008

بسمه‌تعالی

مجاهدات پیگیر حضرت آیت‌الله طالقانی و نیز ارجمندی و والایی رتبه ایشان در نظر رهبر انقلاب اسلامی و مردم ایران بر همه آشکار است. ملت بزرگ ما هیچ فرصتی را برای حق‌شناسی نسبت به مبارزات توان‌فرسای این شخصیت اسلامی از دست نداده و نخواهد داد. در پی اقدامی خودسرانه و توطئه‌آمیز از نوع اقداماتی که گروه‌های گوناگون انجام می‌دهند، حضرت آیت‌الله طالقانی اقامتگاه خود را بدین امید ترک نمودند که گروه‌های و عناصر فرصت‌طلب که شب و روز علیه انقلاب اسلامی توطئه می‌چینند در معرض دید و بازخواست خلق مستضعف درآیند. اما غیبت ایشان از تهران محیط توطئه و تحریک‌آمیز را ملتهب‌تر ساخت و گروه‌هایی که اقدامات خودسرانه‌شان موضوع اعتراض معظم‌له بود و توقیف بدون مجوز اشخاص و تهدید و ارعاب کوچک‌ترین آن‌ها را تشکیل می‌دهد همین موضوع را بهانه تحریکات باز هم بیش‌تر قرار دادند. بر هیچ‌کس پوشیده نیست که این گروه‌ها که از لحظه استقرار دولت اسلامی هیچ فرصتی را برای تحریک از دست نداده‌اند قصدی جز نفاق‌افکنی و تضعیف رهبری انقلاب اسلامی ندارند، آنان می‌کوشند تا با شکستن مظهر انقلاب جبهه اسلام را بشکنند و کشور را دستخوش توطئه‌های خود گردانند.

ملت بداند که شورای انقلاب در برابر خودسری‌ها نه بی‌تفاوت می‌ماند و نه اجازه می‌دهد که عوامل تحریک و توطئه با سرنوشت کشور بازی کنند و مقدمات بازگشت رژیمی از نوع رژیم گذشته را فراهم آورند.

درباره پیش‌آمد توقیف فرزند حضرت آیت‌الله طالقانی لازم است به اطلاع برساند که شورا پس از اطلاع دستور تحقیق داده و اکنون مسلم است که کمیته‌های رسمی امام و همچنین رهبری سپاه پاسداران انقلاب در این کار هیچ‌گونه دخالتی نداشته و همه شاخه‌های سپاه پاسداران انقلاب هنوز هم به طور کامل تحت قیادت شورای انقلاب درنیامده است.

شکی نیست که این ملت بزرگ صبر انقلابی را از دست نمی‌دهد و خود را به تحریکات و توطئه‌ها نمی‌سپرد و شکی نیست که حضرت آیت‌الله طالقانی که به امکان بهره‌گیری فرصت‌طلبان از این پیش‌آمد توجه فرموده‌اند و با عنایتی که به حساسیت موقع کشور دارند غیبت بیش از این را از تهران جایز نخواهند شمرد و با حضور ایشان واقعیت رخدادها بر همگان مکشوف و تدابیر قاطع برای از بین بردن زمینه توطئه و تحریک اتخاذ خواهد شد.

شورای انقلاب اسلامی ایران

 

تهیه و تنظیم: مصطفی رحیمی مشکله

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر