کد خبر: 130526
A
روزنامه گردی دیدبان تاریخ ۳۰ فروردین ۱۳۵۸؛

تاکید آیت الله شریعتمداری بر حسن روابط با شوروی

تیتر اول سه روزنامه اطلاعات، کیهان و آیندگان روز پنجشنبه ۳۰ فروردین ۱۳۵۸ به یک خبر اختصاص دارد؛ مذاکرات مهم امام و آیت الله طالقانی و تاکید امام مبنی بر اینکه کمیته های انقلاب بمانند، اما تصفیه شوند.

تاکید آیت الله شریعتمداری بر حسن روابط با شوروی

به گزارش سایت دیده بان ایران؛ تیتر اول سه روزنامه اطلاعات، کیهان و آیندگان روز پنجشنبه ۳۰ فروردین ۱۳۵۸ به یک خبر اختصاص دارد؛ مذاکرات مهم امام و آیت الله طالقانی و تاکید امام مبنی بر اینکه کمیته های انقلاب بمانند، اما تصفیه شوند.

ممنوعیت واردات اتومبیل در پی تغییر مقررات صادرات و واردات و بخشودگی مالیات حقوق تا ۳ هزار تومان و شدت گرفتن بحران سنندج از دیگر تیترهای قابل توجه این سه جریده سراسری هستند. 

ایران خواستار روابط حسنه با شوروی است. این خبری است به نقل از کیهان امروز از گفتگوی آیت الله شریعتمداری با جمعی از خبرنگاران کشور شوروی با ایشان که متن خبر را برای این شماره دیدبان تاریخ انتخاب کرده ایم:

IMG_20220419_075519_130

قم_ خبرنگار کیهان:

آیت الله العظمی شریعتمداری در گفتگو با نمایندگان خبرگزاری شوروی(تاس) و روزنامه های ایزوستیا و پراودا، جانبداری شوروی از مردم ایران را در جریان مبارزاتشان علیه رژیم سابق ستود و اعلام کرد؛ جمهوری اسلامی ایران روابط حسن همجواری را با همسایگان خود را حفظ کرده و علیرغم اقدامات عده ای که خود را وابسته به شوروی می دانند و به یقین از سوی عواملی در خارج تحریک میگردند روابط خود را با همسایه شمالی برهم نخواهد زد. 

IMG_20220419_075511_820

آیت الله العظمی شریعتمداری این مطالب را در پاسخ سوال خبرنگاران پیرامون آینده روابط ایران با جمهوری دموکراتیک آلمان و دیگر ممالک شرقی بیان کرد. 

آیت الله شریعتمداری همچنین گفت: آنچه قبلا در مورد روابطمان با شوروی اظهار داشتم بازهم تکرار خواهم کرد و اینکه به لحاظ مرز مشترک با شوروی میل داریم که ارتباط دوستانه با شما داشته باشیم با وجودی که ما مسلمانیم و اکثریت مردم کشور شما مسلمان نیستند  ولی این موضوع مانع از ارتباط و همکاریهای مشترک در زمینه های سیاسی، اقتصادی و اجتناعی نخواهد بود. 

IMG_20220419_075516_586

ما مخصوصا از اینکه اتحاد جماهیر شوروی در گرماگرم مبارزات ملت ایران علیه ظلم و دیکتاتوری شاه سابق و عمال او جانب ملت را گرفت و مبارزات خلق مسلمان ایران را بر حق شمرد متشکریم و با وجودی که شوروی روابط سیاسی و اقتصادی خوبی با حکومت سابق ایران داشت ولی در عین حال از خیر آن روابط گذشت و به تائید قیام دلیرانه ملت پرداخت.

 

تهیه و تنظیم: مصطفی رحیمی مشکله

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر