کد خبر: 130592
A
روزنامه گردی دیدبان تاریخ ۳۱ فروردین ۱۳۷۱؛

هشدار سفارت ایران در پاکستان به طرفداران گلبدین حکمتیار

روزنامه جمهوری اسلامی روز دوشنبه ۳۱ فروردین سال ۱۳۷۱ یعنی ۳۰ سال قبل در همین روز را بررسی می کنیم

هشدار سفارت ایران در پاکستان به طرفداران گلبدین حکمتیار

به گزارش سایت دیده بان ایران؛ صفحه اول روزنامه جمهوری اسلامی روز دوشنبه ۳۱ فروردین سال ۱۳۷۱ یعنی ۳۰ سال قبل در همین روز را مشاهده می کنید. این روزنامه ۱۶ صفحه ای چاپ صبح کشور که سیزدهمین سال انتشارش را سپری می کرد در تیترهای خود سفر رئیس جمهور هاشمی رفسنجانی به استان هرمزگان را برجسته کرده و تیتر مهم بعدی آن به جنگ داخلی افغانستان و سقوط دولت تحت الحمایه شوروی سابق اختصاص دارد. سخنان حجت الاسلام مهدی کروبی رئیس مجلس سوم شورای اسلامی که خواستار قاطعیت و همدلی کشورهای مسلمان در مقابله با تحریم ناعادلانه لیبی شده بود نیز در نوع خود جالب توجه است. اما هشدار سفارت جمهوری اسلامی ایران در پاکستان به تبلیغات طرفداران گلبدین حکمتیار را که در صفحه دوم این روزنامه منتشر شده است را برای این شماره دیدبان تاریخ انتخاب کرده ایم که توجه شما را به آن جلب میکنیم.

IMG_20220420_072249_115

سفارت جمهوری اسلامی ایران در اسلام آباد با صدور بیانیه ای از مطبوعات پاکستان خواست از انتشار اخبار تفرقه افکنانه در مورد موضع جمهوری اسلامی ایران در قبال افغانستان خودداری کنند. 

این بیانیه در پی آن صادر شد که برخی مطبوعات پاکستان به نقل از خبرگزاری افغان وابسته به حزب حکمتیار مدعی شدند جمهوری اسلامی ایران ۴۰ پاسدار و ۲۰ خلبان را جهت تقویت رژیم کابل به افغانستان اعزام کرده و خلبانان ایرانی دو هواپیمای نظامی کابل را به مشهد منتقل کرده اند.

IMG_20220420_072243_438

در بیانیه سفارت جمهوری اسلامی ایران در اسلام آباد آمده است؛ از کلیه جرائد پاکستان انتظار دارد که از انتشار اخبار تفرقه افکنانه که توسط عوامل شناخته شده بمنظور ضربه وارد آوردن به پیروزی مجاهدین افغانستان ساخته میشود بطور جدی پرهیز کنند و با حفظ هوشیاری و رعایت احتیاط در انتشار اخبار مربوط به افغانستان راه را در مقابل توطئه های دشمنان اسلام سد کنند. 

 

در این بیانیه همچنین شرایط کنونی افغانستان بسیار حساس و پیچیده توصیف شده و آمده است؛ در شرایط حاضر ملت مسلمان افغانستان بیش از هر زمان دیگر نیاز به کمک های معنوی و سیاسی جامعه جهانی، کشورهای مسلمان و بویژه همسایگان مسلمان خود دارد. 

 

تهیه و تنظیم: مصطفی رحیمی مشکله

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر