کد خبر: 131969
A
روزنامه گردی دیدبان تاریخ ۲۳ اردیبهشت ۱۳۵۸؛

ارگان رسانه ای حزب کمونیست شوروی: ضد انقلاب می خواهد در ایران نفاق ایجاد کند

ترور شاه مخلوع، فرح و اشرف آزاد اعلام شد/ حکم اعدام شاه مخلوع صادر شد/ صفحه نخست دو روزنامه چاپ‌ عصر کیهان و اطلاعات ۴۳ سال قبل امروز یکشنبه ۲۳ اردیبهشت ۱۳۵۸ به این تیترهای داغ اختصاص دارد که در سوتیترهای این اخبار که به نقل از آیت الله خلخالی رئیس دادگاههای انقلاب تهران اعلام شده میخوانیم؛ همچنین در خبری دیگر به نقل از آیت الله شریعتمداری می خوانیم که پیشنهاد ترک تعقیب بجای عفو عمومی را داده اند و اینکه باید به مردم آزادی داد تا بدون ترس بگویند و بشنوند و اینکه آنها که آدم کشته اند، شکنجه داده اند، باید مجازات شوند و بقیه آدم ها باید از مزایای زندگی آرام بهره مند شوند. ما یکی از تیترهای امروز اطلاعات که متن آن در صفحه آخر همین روزنامه هشت صفحه ای منتشر شده به خبر روزنامه پراودای شوروی اختصاص دارد بدین مضمون که ضد انقلاب میخواهد در ایران نفاق ایجاد کند در دیدبان تاریخ می خوانیم.

ارگان رسانه ای حزب کمونیست شوروی: ضد انقلاب می خواهد در ایران نفاق ایجاد کند

به گزارش سایت دیده بان ایران؛  ترور شاه مخلوع، فرح و اشرف آزاد اعلام شد/ حکم اعدام شاه مخلوع صادر شد/ صفحه نخست دو روزنامه چاپ‌ عصر کیهان و اطلاعات ۴۳ سال قبل امروز یکشنبه ۲۳ اردیبهشت ۱۳۵۸ به این تیترهای داغ اختصاص دارد که در سوتیترهای این اخبار که به نقل از آیت الله خلخالی رئیس دادگاههای انقلاب تهران اعلام شده میخوانیم؛ احکام اعدام فرح، غلامرضا، اشرف، فریده دیبا، شریف امامی، اویسی، پالیزبان، نهاوندی، اردشیر زاهدی و شعبان جعفری نیز صادر شد، هر ایرانی که یکی از این افراد را در کشورهای خارجی اعدام کند عامل اجرای حکم دادگاه محسوب خواهد شد و هیچ دولتی حق ندارد عاملان ترور شاه مخلوع و همدستانش را بازداشت کند. 

photo_2022-05-12_19-52-57

همچنین در خبری دیگر به نقل از آیت الله شریعتمداری می خوانیم که پیشنهاد ترک تعقیب بجای عفو عمومی را داده اند و اینکه باید به مردم آزادی داد تا بدون ترس بگویند و بشنوند و اینکه آنها که آدم کشته اند، شکنجه داده اند، باید مجازات شوند و بقیه آدم ها باید از مزایای زندگی آرام بهره مند شوند. ایشان همچنین افزوده اند؛ دادگاهها یا باید بر اساس شرع اسلام و یا به اصول دادگاههای بین‌المللی کار کنند و قوانین اسلامی اجازه خشونت و استبداد را به هیچ گروهی نمی دهد و در اسلام آثاری که نشان بدهد حکومت در مقابل ملت دست به خشونت بزند سراغ نداریم.

photo_2022-05-12_19-52-56

ما یکی از تیترهای امروز اطلاعات که متن آن در صفحه آخر همین روزنامه هشت صفحه ای منتشر شده به خبر روزنامه پراودای شوروی اختصاص دارد بدین مضمون که ضد انقلاب میخواهد در ایران نفاق ایجاد کند در دیدبان تاریخ می خوانیم. 

روزنامه پراودا در شماره امروز خود مقاله ای منتشر ساخت که در آن اوضاع ایران تشریح شده است. پراودا می نویسد؛ چه بسا چنین اتفاق می افتد که نه خود رویداد بلکه بیشتر آنچه که در پی دارد علت پنهانی و واقعی آنرا روشن می کند. این مدعا در مورد ترور اخیر آیت الله مطهری رهبر نامدار مذابی ایران که از جمله همرزمان نزدیک آیت الله خمینی بود کاملا صادق است. طبق اطلاعاتی که در دست است آیت الله مطهری یکی از رهبران شورای انقلاب اسلامی بود و او را یکی از الهام دهندگان عمده انقلاب ایران می نامیدند. مفهوم عمومی این جنایت روشن است ضربه ای که به یکی از رهبران مبارزه انقلاب مردم ایران زده شده در حکم ضربه ایست به خود انقلاب که رژیم ضدملی و مستبد شاه را سرنگون ساخت. این سوء قصد باید بفهماند که مبارزه بین طرفداران رژیم گذشته و طرفداران نظام کنونی در ایران پایان نیافته است.

photo_2022-05-12_19-47-08

در ادامه یادداشت فوق میخوانیم؛ گروه مذهبی تروریستی مخفی فرقان مسئولیت ترور آیت الله مطهری را به عهده گرفته است. چهره سیاسی این گروه از بسیاری جهات نامعلوم و غیر روشن است. اعضای این‌گروه قبلا سرلشگر قرنی رئیس ستاد کل ارتش ایران را که از جمله رهبران نزدیک به آیت الله خمینی بود را ترور کردند. 

روزنامه پراودا در ادامه می آورد؛ حزب توده ایران و دیگر احزاب و سازمانهای چپگرای ایران نیز این ترور سیاسی را قطعا مورد نکوهش قرار دادند و بحق خاطرنشان ساختند که مسببان قتل سرلشگر قرنی و آیت الله مطهری را باید میان ضدانقلابیون و نوکران امپریالیستی آنها جستجو کرد. اما برخی محافل در ایران ترور سیاسی را بهانه ای برای گسترش دامنه دار فعالیت تبلیغاتی علیه جناح چپ انقلاب میدانند. این محافل با پخش ادعای افترا آمیز درباره مسئولیت مارکسیستها و طرفدارانشان در عملیات تروریستی می خواهند احزاب و نیروهایی را که در مبارزه علیه رژیم شاه مخلوع آن همه قربانی دادند و خدمات آنها در تامین پیروزی انقلاب مسلم است از شرکت در حل قطعی مسائل مهم حیاتی مردم ایران برکنار سازند. 

 

اظهارات اخیر آیت الله خمینی نیز جالب توجه است که اظهار داشته است؛ عملیات تروریستی در این اواخر بدست راستگرایان انجام گرفته و تلاش برای نسبت دادن این عملیات به دیگر محافل بجز مفسده جویی چیز دیگری نیست.

پراودا پس از اشاره به نقشه دشمنان برای بهم زدن وحدت گروههای انقلابی و یکپارچگی ملت افزوده است؛ جمهوری اسلامی ایران در این دوران استقلال خود بیش از هر وقت دیگری به همکاری مستمر  در روابط دوستانه با همسایگان خود نیز نیازمند است.  و اتحاد شوروی یا تایید کامل به مبارزه مردم ایران در راه تامین مصالح خود و حقوق دموکراتیک و استقلال واقعی می نگرد و دست دوستی و همکاری بسوی ایران، کشور همسایه دراز می کند و حل هرچه زودتر مسائل داخلی کشور و بهروزی و صلح و پیشرفت و رونق قاطبه مردم ایران را آرزومند است.

 

تهیه و تنظیم: مصطفی رحیمی مشکله

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر