کد خبر: 132621
A
روزنامه گردی دیدبان تاریخ ۳ خرداد ۱۳۵۵؛

کارت تریاک به چه کسانی تعلق میگیرد

روزنامه اطلاعات ۴۶ سال قبل امروز دوشنبه سوم خرداد ۱۳۵۵ را مشاهده می کنید. سفر ملک خالد پادشاه عربستان به تهران در کنار تیتری از کشف اسرار تازه از طرح های وسیع هدفی ها و چگونگی تشکیل این گروه مخالف و همچنین آغاز معالجات رسمی طب سوزنی در ایران و فروش قسطی اراضی عباس آباد تهران و تصویری از یک حادثه تصادف خونین مسافران مینی بوس جاده اصفهان از جمله خبرهای مهم این جریده ۴۴ ساله چاپ عصر به شمار می آیند

کارت تریاک به چه کسانی تعلق میگیرد

به گزارش سایت دیده بان ایران؛ صفحه اول روزنامه اطلاعات ۴۶ سال قبل امروز دوشنبه سوم خرداد ۱۳۵۵ را مشاهده می کنید. سفر ملک خالد پادشاه عربستان به تهران در کنار تیتری از کشف اسرار تازه از طرح های وسیع هدفی ها و چگونگی تشکیل این گروه مخالف و همچنین آغاز معالجات رسمی طب سوزنی در ایران و فروش قسطی اراضی عباس آباد تهران و تصویری از یک حادثه تصادف خونین مسافران مینی بوس جاده اصفهان از جمله خبرهای مهم این جریده ۴۴ ساله چاپ عصر به شمار می آیند. 

IMG_20220524_075241_692

اما تیتر جالب دیگر امروز اطلاعات اختصاص دارد به اعلام اینکه چه گروههایی مشمول دریافت کارت تریاک هستند. سری به صفحه چهارم روزنامه زده و خبر مربوطه را می خوانیم؛

 

وزارت تندرستی و رفاه برنامه وسیعی برای مبارزه با اعتیاد به تریاک تهیه کرده و به زودی اجرای آن را آغاز می‌کند. با اجرای این برنامه هزاران تریاکی ترک اعتیاد داده می‌شوند و کارت سهمیه همه کسانی که کمتر از پنجاه سال دارند لغو خواهد شد.

یک مقام بلندپایه وزارت تندرستی و رفاه امروز به اطلاعات گفت:

معتادان کمتر از پنجاه سال تا شش ماه دیگر فرصت دارند برای ترک اعتیاد به مراکز ویژه‌ای که دایر است مراجعه کنند. در پایان این مهلت کارت سهمیه آنان لغو می‌شود و دیگر به هیچ عنوان به آن‌ها اجازه تریاک‌کشی داده نمی‌شود. مراکزی که این گروه می‌توانند به آن‌جاها مراجعه کنند و مجانا تحت درمان قرار گیرند به این شرح است: بیمارستان ۵۰۰ تخت‌خوابی یافت‌آباد (تهران)، بیمارستان ۳۰۰ تخت‌خوابی کرج، بیمارستان ۱۵۰ تخت‌خوابی رضائیه، بیمارستان ۱۰۰ تخت‌خوابی اصفهان، بیمارستان ۱۰۰ تخت‌خوابی شیراز.

با اجرای برنامه جدید به هیچ فرد زیر ۶۰ سال که متقاضی دریافت سهمیه باشد کارت داده نخواهد شد، اما سهمینه تریاک افراد ۵۰ تا ۶۰ ساله که اینک کارت دارند تحت شرایط تازه‌ای داده خواهد شد.

کمیسیون‌های پزشکی مقدار سهمیه جدید این قبیل افراد را تعیین می‌کند و به طور کلی هدف این است که مصرف تریاک آن‌ها کاهش داده شود.

IMG_20220524_075334_819

وضعیت معتادان ۶۰ سال به بالا به هیچ وجه تغییر نمی‌یابد، اما وزارت تندرستی و رفاه با اجرای برنامه‌های تبلیغاتی می‌کوشد این گروه را نیز به ترک اعتیاد تشویق کند.

از سویی این وزارتخانه به زودی تعداد زیادی مراکز ترک اعتیاد در مناطق مختلف کشور دایر می‌کند. از جمله مراکز تبریز، شیراز، رشت و ساری به زودی فعالیت جدی خود را آغاز می‌کنند.

 

تهیه و تنظیم: مصطفی رحیمی مشکله

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر