کد خبر: 132729
A
روزنامه گردی دیدبان تاریخ ۵ خرداد ۱۳۵۸؛

متن پیام‌ امام خمینی پس از ترور هاشمی؛ هیچ‌کس و هیچ گروه حق ندارد به روحانیون اهانت کند

روزنامه اطلاعات در تاریخ ۵ خرداد۱۳۵۸ در صفحه هفتم خود پیامی است از سوی رهبر انقلاب برای دفاع از معممین و روحانیون منتشر کرده بود در این پیام به انتقاد از کسانی که با رخنه در این لباس سعی در مخدوش کردن چهره روحانیت را دارند پرداخته و شاید این پیام به نوعی سنگ بنای تاسیس دادگاه ویژه روحانیت در سالهای آتی شد. با هم‌ متن پیام امام خمینی را در گزارش دیدبان تاریخ مرور می کنیم

 متن پیام‌ امام خمینی پس از ترور هاشمی؛ هیچ‌کس و هیچ گروه حق ندارد به روحانیون اهانت کند

به گزارش سرویس تاریخ سایت دیده بان ایران‌؛ ترور هاشمی شکست خورد، هاشمی رفسنجانی مورد سوءقصد قرار گرفت. تیترهای روزنامه ها در ۵ خرداد ۱۳۵۸ بود. 

رورنامه های آن روز از سوءقصدی دیگر به یکی از یاران نزدیک رهبر انقلاب خبر داده بودند این بار قرعه به نام حجت الاسلام هاشمی رفسنجانی خورد که در خانه اش مورد حمله تروریستی قرار بگیرد.

IMG_20220526_073341_619

در کنار این خبر داغ، تظاهرات میلیونها ایرانی علیه امپریالیسم آمریکا نیز از تیترهای مشترک دو روزنامه اطلاعات و کیهان در ۴۳ سال قبل امروز ۵ خرداد ۱۳۵۸ بودند. همچنین دستور امام خمینی به مهندس بازرگان برای تسریع در تهیه و تصویب قانون اساسی و اعلام نام آیت الله طالقانی از سوی سازمان مجاهدین خلق برای نامزدی در انتخابات آتی ریاست جمهوری و انتصاب آیت الله خلخالی بعنوان رهبر جدید سازمان فداییان اسلام و تقویت گارد محافظ سفارت آمریکا در تهران از دیگر خبرهای مهم صفحه اول این دو جریده عصرگاهی کشور هستند. 

IMG_20220526_073329_960

روزنامه اطلاعات را ورق زده و به صفحه هفتم می رویم به خبری بر می خوریم که در حقیقت پیامی است از سوی رهبر انقلاب برای دفاع از معممین و انتقاد از کسانی که با رخنه در این لباس سعی در مخدوش کردن چهره روحانیت را دارند و شاید این پیام در حقیقت به نوعی سنگ بنای تاسیس دادگاه ویژه روحانیت در سالهای آتی شد. با هم‌ متن پیام فوق را مرور می کنیم‌؛

IMG_20220526_073336_688

بسم‌الله‌الرحمن الرحیم

با آن‌که در اسلام برای مجازات مجرمین فرقی بین گروه‌ها نیست و همه در مقابل قانون برابر هستند و باید مجرمینی که با پوشیدن لباس روحانیت خود را در این صف وارد کرده‌اند به مجازات برسند، لکن به طوری که اطلاع می‌دهند عده‌ای مخالف اسلام و روحانیت در صدد هستند که با اسم تصفیه روحانیت را بکوبند و راه را برای ستمگران باز کنند. لهذا لازم است به تذکرات زیر توجه شود:

۱. نظر به این‌که روحانیون از حال معممین بهتر آگاه هستند در شهرستان‌ها به وسیله علمای اعلام درجه اول هیات‌هایی مرکب از سه نفر از اهل علم مورد وثوق و دو نفر از معتمدین محل تشکیل و ماموریت رسیدگی به پرونده‌های اشخاص به صورت روحانی یا اهل منبر را به آنان بدهند و پس از ثبوت جرم شرعا تحت نظر دادگاه انقلاب اسلامی به مجازات برسند.

۲. هیچ‌کس و هیچ گروه حق ندارد متعرض معممین بشود و به روحانیون اهانت کند و در صورت تخلف دادگاه انقلاب محل موظف است او را تعقیب و مجازات کند.

تذکرات فوق برای کوتاه کردن دست عمال اجانب است از حریم محترم روحانیت که می‌خواهند تا نیات فاسد خود و یا تز اسلام منهای روحانیت اسلام را که معارض منافع اربابان هستند بکوبند. ملت باید توجه به این‌طور فکر استعماری و حیله مغرضانه غربی داشته باشد و ملت شریف موظف است این اقشار خائن را در صفوف خود راه ندهد و در صورت تعرض به علما و روحانیون آنان را به دادگاه معرفی کنند. 

والسلام علی من اتبع الهدی – ۲۲ جمادی‌الثانی ۹۹ – روح‌الله الموسوی الخمینی 

 

تهیه و تنظیم: مصطفی رحیمی مشکله

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر