کد خبر: 133166
A
🗞روزنامه گردی دیدبان تاریخ ۱۲ خرداد ۱۳۵۸؛

گزارش هیات اعزامی ایران به استرالیا و نیوزیلند درباره چگونگی ذبح اسلامی در کشتارگاههای آن کشورها، چه بود؟

گزارش های روزنامه اطلاعات ۴۳ سال قبل ۱۲ خرداد ۱۳۵۸ را در دیدبان تاریخ بخوانید

گزارش هیات اعزامی ایران به استرالیا و نیوزیلند درباره چگونگی ذبح اسلامی در کشتارگاههای آن کشورها، چه بود؟

به گزارش سایت دیده بان ایران؛ صفحه نخست روزنامه اطلاعات ۴۳ سال قبل امروز شنبه ۱۲ خرداد ۱۳۵۸ را مشاهده می کنید. از تیترهای مهم این روزنامه میتوان به عدم‌ پذیرش نامزدی پست ریاست جمهوری توسط آیت الله طالقانی و تهدید ایران به آمریکا به قطع رابطه از سوی دکتر ابراهیم یزدی و نقل قولی از آیت الله خلخالی که من نگفتم اسم خلیج فارس به خلیج اسلامی تغییر پیدا کند در کنار جدیدترین مواضع حزب توده از سوی نورالدین کیانوری دبیرکل این حزب که گفته بود حزب توده بین مسلمان و غیرمسلمان مرز نمی کشد اشاره داشت. همچنین اعتراض حسن نزیه به بازتاب منفی سخنانش در همایش کانون وکلای دادگستری تیتر دیگر روزنامه است که از وی نقل شده کاری نکنید اشخاص مومن به انقلاب به فرار از مملکت تشویق شوند و آن شخصی که باید محاکمه شود دکتر بهشتی است نه من!.

 به صفحه آخر روزنامه می رویم و به خبر  برگشت هیات اعزامی  ایران به کشورهای استرالیا و نیوزیلند بر می خوریم که از شرایط ذبح اسلامی در آن کشورها گزارشی خدمت رهبر انقلاب ارائه داده بودند. در ادامه متن کامل این خبر را مرور می کنیم؛ 

IMG_20220602_080444_778

گزارش هیات اعزامی به مراکز ارسال گوشت کشورهای نیوزیلند و استرالیا از سوی حجت الاسلام محمد شریف مهدوی تقدیم امام خمینی شد. این هیات چندی پیش بدستور امام خمینی ماموریت یافتند تا از چگونگی ذبح و ارسال گوشت از کشورهای نیوزیلند و استرالیا بازدید بعمل آورد و نظر خود را اعلام کنند. این هیات اخیرا به تهران بازگشتند. در گزارش آنها آمده است؛

از ۲۱ کشتارگاه استرالیا بازدید بعمل آمد و ذبح اسلامی و رعایت اصول بهداشتی در این کشتارگاهها مورد تایید قرار گرفت. البته برای تامین سلاخ مسلمان برای کشتارگاههای کشورهای مذکور مذاکراتی بعمل آمد و قرار شد در صورت ضرورت کمبود، سازمان گوشت ایران این افراد را اعزام دارند.

IMG_20220602_080444_778

همچنین در همین گزارش گفته شده؛ متاسفانه در کشتارگاههای نیوزیلند که مورد تایید هیات قرار گرفت نواقصی مشاهده شد که دولت و سازمان گوشت نیوزیلند تعهد کردند اشکالات را هرچه زودتر رفع کنند.

 

تهیه و تنظیم: مصطفی رحیمی مشکله

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر