کد خبر: 133320
A
روزنامه گردی دیدبان تاریخ ۱۶ خرداد ۱۳۵۸؛

درخواست عضویت ایران در جنبش غیرمتعهدها

بررسی مطالب و گزارش،های مهم چاپ دوم روزنامه آیندگان ۱۶ خرداد ۱۳۵۸


درخواست عضویت ایران در جنبش غیرمتعهدها

به گزارش سایت دیده بان ایران؛ صفحه نخست چاپ دوم روزنامه آیندگان روز چهارشنبه ۱۶ خرداد سال ۱۳۵۸ را مشاهده می کنید. تیتر و عکس اول روزنامه به مراسم بزرگداشت اولین مراسم ۱۵ خرداد پس از انقلاب در میدان سپه تهران‌ اختصاص دارد، همچنین اعتراض ایران به دولت عراق در پی بمباران دهکده های مرزی ایران توسط جنگنده های عراقی در کنار خبرهای عدم پذیرش سفیر جدید آمریکا در تهران توسط وزارت خارجه ایران و استخدام ۱۱۰ هزار نفر در آموزش و پرورش از دیگر خبرهای مهم این جریده ۱۲ صفحه ای چاپ صبح تهران است که به قیمت ۱۵ ریال روانه دکه ها شده بود. 

IMG_20220606_072010_472

اما سوژه خبری امروز ما اختصاص دارد به درخواست ایران به جنبش غیرمتعهدها برای عضویت در این سازمان. که متن کامل این خبر تقدیم حضور میگردد؛

 

خبرگزاری فرانسه؛ 

ارنست کورا سخنگوی جلسه دفتر هماهنگی جنبش غیرمتعهد دیروز اعلام کرد که ایران رسما درخواست عضویت خود را تسلیم جنبش کشورهای غیرمتعهد کرده است. 

کورا گفت؛ ابراهیم یزدی وزیر خارجه ایران درخواست رسمی عضویت را به عنوان دولت سریلانکا رئیس کنونی جنبش غیرمتعهدها ارسال داشته است.

 در جریان ماههای اخیر دولت مهدی بازرگان چندین بار اعلام کرده بود که خود را غیرمتعهد می داند بخصوص بعد از لغو پیمان نظامی سنتو که متمایل آمریکا بود.

IMG_20220606_072017_866

درخواست ایران در دفتر هماهنگی مورد بررسی و مطالعه قرار خواهد گرفت و بعدا به کنفرانس سران غیرمتعهدها که در هاوانا تشکیل خواهد شد توصیه و مورد رسیدگی خواهد گرفت.

 

تهیه و تنظیم: مصطفی رحیمی مشکله

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر