کد خبر: 133655
A
روزنامه گردی دیدبان‌تاریخ ۲۱ خرداد ۱۳۵۸؛

دریا آزاد باید گردد؛ اعتراض به طرح زنانه - مردانه کردن دریا در شمال کشور

بررسی تیتر ها و اخبار ۲۱ خرداد ۱۳۵۸

دریا آزاد باید گردد؛ اعتراض به طرح زنانه - مردانه  کردن دریا در شمال کشور

دیدبان تاریخ: اسامی مدیران جدید بانکها اعلام شد، سنجابی و لاهیجی خواستار تشکیل مجلس موسسان شدند، استقبال گروههای سیاسی و اجتماعی از دعوت حزب جمهوری خلق مسلمان؛ این سه تیتر برجسته از میان تیترهای ریز و درشت صفحه نخست روزنامه ۱۲ صفحه ای آیندگان در ۴۳ سال قبل امروز دوشنبه ۲۱ خرداد ۱۳۵۸ برداشت شده است. 

از دیگر خبرهای دیگر این جریده چاپ‌ صبح می توان به مذاکرات شرکت ملی نفت با کنسرسیوم از امروز به منظور تسویه حسابهای گذشته و دو برابر شدن نرخ بیمه بدنه اتومبیل و جلوگیری از عزیمت ۵۵۰ ایرانی به لیبی برای شرکت در جشن استقلال این کشور اشاره داشت.

IMG_20220611_075632_341دریا آزاد باید گردد. این تیتر و خبری است مربوط به اعتراض پلاژداران شهر بندرانزلی در استان گیلان به طرح زنانه-مردانه کردن دریا که در روزنامه آیندگان منتشر شده متن کامل گزارش را در دید‌ بان تاریخ بخوانید؛

بندرانزلی - خبرنگار آیندگان؛ بیش از ۱۰ هزار پلاژدار و کارکنان پلاژ در طول ۲۰ کیلومتر ساحل دریا در بلاتکلیفی بسر می برند.

متجاوز از یکهزار تن از پلاژداران بندرانزلی طی راهپیمایی و تظاهرات آرامی که در این شهر انجام گرفت مخالفت خود را با طرح جدا کردن دریا به بخش های زنانه و مردانه اعلام داشتند.

راهپیمایان از خیابانهای سپه و گلستان عبور کردند و سپس روبسوی میدان اصلی شهر نهادند و در طول راه با شعار فرماندار اصلاح باید گردد - دریا آزاد باید گردد خواستار تعیین تکلیف خود شدند.

IMG_20220611_075638_231

خبرنگار ما در رشت با نمایندگان این گروه تماس گرفت و آنان در این دیدار اظهار داشتند با آنکه هوا رو به گرمی گذاشته به عکس سالهای پیش کسی برای استفاده از آب دریا مراجعه نمی کند. علت آن بلاتکلیفی و نبودن مقررات لازم است. عدم توجه به این امر باعث شد که مردم در اخذ تصمیم مردد بمانند و تردید و دودلی گروههای مختلف بیش از ۱۰ هزار پلاژدار و خدمه پلاژها را در یک مسیر ۲۰ کیلومتری ساحل دریا با ضررهای جبران ناپذیری مواجه ساخته و نمی دانند که چه باید بکنند.

 

تهیه و تنظیم: مصطفی رحیمی مشکله

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر