کد خبر: 134010
A
روزنامه گردی دیدبان تاریخ ۲۶ خرداد ۱۳۵۸؛

اعتراض به تغییر خودسرانه نام شهر بندرانزلی و طرح زنانه_مردانه کردن دریا

تبترها و اخبار روزنامه آیندگان ۱۲ صفحه ای روز شنبه ۲۶ خرداد سال ۱۳۵۸ را مشاهده می کنید

اعتراض به تغییر خودسرانه نام شهر بندرانزلی و طرح زنانه_مردانه کردن دریا

به گزارش سایت دیده بان ایران؛ روزنامه آیندگان ۱۲ صفحه ای روز شنبه ۲۶ خرداد سال ۱۳۵۸ را مشاهده می کنید که در دوازدهمین سال انتشار به قیمت ۱۵ ریال توزیع شده بود. انتشار متن کامل پیش نویس قانون اساسی در شماره امروز روزنامه، تیتر یک آن است. افزایش تعداد شرکت کنندگان کنکور از مرز نیم میلیون نفر و آتش افروزی هواپیماها و ماموران مرزی عراق به سمت خاک ایران در سومین روز پیاپی از دیگر خبرهای مهم این نشریه یومیه چاپ صبح هستند. 

IMG_20220616_075201_940

به صفحات داخلی روزنامه می رویم به خبری درباره اعتراض به تغییر نام خودسرانه شهر بندرانزلی و تظاهرات مجدد علیه طرح زنانه-مردانه کردن دریا بر می خوریم؛ گزارش روزنامه آیندگان رادر دیدبان تاریخ بخوانید؛ 
 
عصر جمعه ۲۵ خرداد ۵۸ در یک راهپمایی حدود ۵ هزار نفر از اهالی بندرانزلی پس از عبور از خیابان‌های این شهر در حالی که شعارهایی درباره فرماندار انزلی و احیای اقتصاد و آزادی سواحل دریای خزر می‌دادند در میدان تختی انزلی اجتماع کردند و متن قطع‌نامه ۶ ماده‌ای خور را به این شرح قرائت کردند:
 
۱. از افراد مسئول شهری خواستاریم که در رفع تضادهای اصلی جامعه همت گماشته و از طرح مسائل غیرضروری و تفرقه‌افکنانه مانند طرح زنانه مردانه کردن کنار دریا و تغییر نام انزلی بپرهیزند.
 
۲. هرگونه تغییر در نام انزلی باید به نظرخواهی عمومی گذاشته شود و با تاکید بر طرح‌ها و برنامه‌های احزاب و جمعیت‌ها باشد و تغییر خودسرانه آن عمل غیرانقلابی و غیراصولی است.
 
۳. طرح زنانه مردانه کردن دریا به صنعت توریسم لطمه زده و اقتصاد انزلی را رو به ویرانی می‌برد.

IMG_20220616_075207_881

 

۴. هزینه دو طرح زنانه و مردانه کردن دریا می‌تواند سرمایه قابل توجهی برای کسب شرافتمندانه افراد بیکار باشد.

 

۵. ما خواستار مبارزه اصولی و پیگیر با فساد در کنار دریا هستیم و [دو واژه ناخوانا] اعمال خشونت را در این راه تحریک‌کننده دانسته و خواستار اجرای برنامه‌های ارشادی و فرهنگی می‌باشیم.

 

۶. در تظاهرات امروز (دیروز) مسئولیت هرگونه برخورد به گردن فرماندار و مسئولین امر می‌باشد.

 

تهیه و تنظیم: مصطفی رحیمی مشکله

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر