کد خبر: 134200
A
روزنامه گردی دیدبان تاریخ ۲۹ خرداد ۱۳۵۸؛

از ملی شدن صنایع بزرگ و مصادره سینما شهر فرنگ و شهر قصه تا دیدار دو قلوهای بهم چسبیده با امام خمینی

بررسی تیترها و گزارش های روزنامه اطلاعات ۴۳ سال قبل ۲۹ خرداد ۱۳۵۸

از ملی شدن صنایع بزرگ و مصادره سینما شهر فرنگ و شهر قصه تا دیدار دو قلوهای بهم چسبیده با امام خمینی

به گزارش سایت دیده بان ایران اعلام ملی شدن صنایع بزرگ، تیتر یک اطلاعات ۴۳ سال قبل امروز سه شنبه ۲۹ خرداد ۱۳۵۸ است. مورد استقاده قرار گرفتن اتوبانهای قم و قزوین از ۲ تا ۴ ماه دیگر، لایحه جدید وصول مالیات از اتومبیلها و تکذیب شایعه کاهش تولید نفت ایران در کنار خبر تجلیل باشکوه از دکتر شریعتی و مصادره سینماهای شهر فرنگ و شهر قصه به نفع سازمان بنیاد مستضعفان از دیگر خبرهای مهم صفحه نخست این روزنامه ۱۲ صفحه ای چاپ‌ عصر هستند. 

تصویری از دیدار لاله و لادن بیژنی دو قلوهای بهم چسبیده شش ساله معروف ایرانی با امام امت در قم و چاپ تصویری از این دیدار تاریخی در صفحه اول اطلاعات امروز جلب توجه می کند که در ادامه متن کامل خبر این دیدار را در گزارش دیدبان تاریخ بخوانید؛

IMG_20220619_065855_364

لاله و لادن دوقلوهای بهم‌ چسبیده باتفاق پزشک معالج خود و همراه خبرنگار مجله اطلاعات جوانان به حضور امام خمینی رهبر انقلاب ایران رسیدند.

 

دو قلوهای بهم چسبیده که شش سال پیش تولد یافتند همان هنگام توسط گروه خبرنگاران مجله اطلاعات جوانان و بمنظور جلب کمک مردم شرح حالشان در این مجله چاپ شد و خبر تولد آنها همان موقع در تمام جهان انعکاس یافت.

در این ملاقات رهبر انقلاب چگونگی ماجرا را از دکتر صفائیان که علاوه بر مراقبت پزشکی، سرپرستی آنها را نیز بعهده دارد سوالاتی کرد که پاسخ لازم داده شد. 

خبرنگار اطلاعات در مورد عمل جراحی برای جداسازی این دو دختر توضیح داد که این عمل امکانپذیر است اما الزاما موجب مرگ یکی از دو دختر خواهد شد. بهمین سبب امام انجام چنین عمل جراحی را جایز ندانست.

 

دکتر صفائیان از امام سوال کرد چون هر دو دختر از سلامت کامل برخوردار هستند بنابراین هنگامیکه به سن بلوغ رسیدند مسئله احتمالی ازدواج آنها از لحاظ شرعی چه حالتی خواهد داشت؟ امام خمینی در پاسخ گفت؛ که هر دو دختر می توانند با دو نفر ازدواج کنند و از لحاظ شرعی هیچگونه ایرادی نیز ندارد. 

دوقلوهای بهم‌چسبیده آنگاه در حضور امام سرود مرگ‌ بر بختیار را خواندند و نماز گزاردند و در پایان این دیدار دکتر صفائیان از حضور امام تقاضا ‌کرد که به مسئولان امور توصیه شود با ده هزار متر زمینی که شخصا واگذار می کند تسهیلات مالی و غیره برای نامبرده فراهم کنند تا بتواند در این زمینه آسایشگاهی برای کودکان عقب افتاده و معلول تاسیس نماید و خود نیز قسمتی از هزینه این آسایشگاه را بعهده بگیرد که این تقاضا مورد توجه رهبر انقلاب قرار گرفت و دستوراتی در این مورد صادر گردید. 

 

تهیه و تنظیم: مصطفی رحیمی مشکله

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر