کد خبر: 134258
A
روزنامه گردی دیدبان تاریخ ۳۰ خرداد ۱۳۵۸؛

از تکذیب کاهش تولید نفت ایران تا تایید کاهش فروش نفت به شرکت گلف اویل

تیتر ها و اخبار روزنامه آیندگان ۳۰ خرداد سال ۱۳۵۸ ؛تنها عکس صفحه اول این نشریه، اختصاص دارد به مراسم گرامیداشت یاد دکتر علی شریعتی در دومین سال درگذشتش در زمین چمن دانشگاه تهران. تصویر اولین شماره روزنامه انقلاب اسلامی نیز در پایین این صفحه دیده میشود. از دیگر تیترهای امروز روزنامه میتوان به ملاقات آیات عظام شریعتمداری، گلپایگانی و نجفی با امام خمینی و سخنان دکتر کریم سنجابی در مراسم سالروز خلع ید که گفته است آنها که می خواهند جبهه ملی را از امام خمینی جدا کنند عبث می کوشند..

از تکذیب کاهش تولید نفت ایران تا تایید کاهش فروش نفت به شرکت گلف اویل

به گزارش سایت دیده بان ایران؛ روزنامه آیندگان روز چهارشنبه ۳۰ خرداد سال ۱۳۵۸ را مشاهده می کنید. تنها عکس صفحه اول این نشریه، اختصاص دارد به مراسم گرامیداشت یاد دکتر علی شریعتی در دومین سال درگذشتش در زمین چمن دانشگاه تهران. تصویر اولین شماره روزنامه انقلاب اسلامی نیز در پایین این صفحه دیده میشود. از دیگر تیترهای امروز روزنامه میتوان به ملاقات آیات عظام شریعتمداری، گلپایگانی و نجفی با امام خمینی و سخنان دکتر کریم سنجابی در مراسم سالروز خلع ید که گفته است آنها که می خواهند جبهه ملی را از امام خمینی جدا کنند عبث می کوشند و نقل قولی از عباس امیرانتظام سخنگوی دولت موقت که گفته است ایران نیروی نظامی تازه ای به مرز عراق نفرستاده است، اشاره کرد.

به صفحات داخلی روزنامه می رویم به دو خبر در حوزه نفتی که به ایران مربوط میشود برمیخوریم اول تکذیب تولید کاهش نفت ایران و دوم کاهش سهمیه شرکت گلف اویل از نفت ایران. که به ترتیب متن کامل هر دو خبر را در گزارش دیدبان تاریخ بخوانید؛

IMG_20220620_081442_043

خبرگزاری فرانسه

شرکت ملی نفت ایران دیروز رسما و با قاطعیت گزارشهای مطبوعات خارجی از کاهش تولید نفت خام ایران را تکذیب کرد. یک سخنگوی شرکت ملی نفت ایران به خبرگزاری فرانسه گفت؛ تمام این‌گزارشها به کلی بی پایه است و تصریح کرد تولید همچنان با همان آهنگ حدود چهارمیلیون بشکه در روز ادامه دارد . از سوی دیگر حسن نزیه رئیس و مدیرعامل شرکت ملی نفت ایران سازمانهای غربی را متهم کرد که با انتشار چنین شایعه هایی می خواهند توجه افکار عمومی را از افزایش ممکن قیمت های نفت در کنفرانس آینده وزیران سازمان کشورهای صادر کننده نفت با مسئول جلوه دادن تولیدکنندگان منحرف کنند. نزیه گفت؛ ایران قادر است تولید خود را تا ۶ میلیون بشکه در روز افزایش دهد.

IMG_20220620_081446_340

نیویورک، آسوشیتدپرس: دولت ایران به شرکت نفتی گلف اویل اطلاع داده که ۱۵/۶ درصد از فروش نفت خود را به این شرکت کاهش خواهد داد. جیمزلی رئیس گلف اویل گفت حکومت ایران تصمیم گرفته است روزانه ۱۳۵هزار بشکه نفت به این شرکت بفروشد. جیمزلی افزود؛ در قراردادی که گلف اویل با رژیم جدید ایران در آوریل گذشته امضاء کرد قرار شد گلف اویل در سال ۱۹۷۹ روزانه ۱۶۰ هزار بشکه نفت از ایران بخرد. این مقدار نصف مقداریست که گلف اویل پیش از انقلاب ایران از این کشور می خرید.

تهیه و تنظیم: مصطفی رحیمی مشکله

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر