کد خبر: 134337
A
روزنامه گردی دیدبان تاریخ ۳۱ خرداد ۱۳۵۶؛

بزرگترین عملیات اکتشاف اورانیوم‌ جهان در ایران

صفحه اول روزنامه ۴۰ صفحه ای اطلاعات ۴۵ سال قبل امروز سه شنبه ۳۱ خرداد سال ۱۳۵۶ را مشاهده می کنید که به قیمت ۱۰ ریال منتشر شده بود

بزرگترین عملیات اکتشاف اورانیوم‌ جهان در ایران

به گزارش سایت دیده بان ایران؛ صفحه اول روزنامه ۴۰ صفحه ای اطلاعات ۴۵ سال قبل امروز سه شنبه ۳۱ خرداد سال ۱۳۵۶ را مشاهده می کنید که به قیمت ۱۰ ریال منتشر شده بود.

تیتر یک روزنامه اختصاص دارد به ضوابط جدید محدودیت ساختمان در تهران و اینکه نقشه جامع تهران تغییر می کند در سوتیترها نیز می خوانیم؛ در طرح جدید زیربنای هر واحد مسکونی آپارتمانی ۱۰۰ متر مربع و برای ساختمانهای تک واحد حداکثر زیربنا ۲۰۰ متر است. 

IMG_20220621_073913_352

در انتظار بودن ۹ میلیون دانش آموز برای ثبت نام و پیوند قلب میمون به انسان برای نخستین بار در تاریخ علم پزشکی و امکان مکالمه مستقیم بین تهران و فرانسه از جمعه آتی و بهم‌ ریختن نظم فرودگاه فرانکفورت آلمان پس از پیاده شدن دو قلوهای معروف ایرانی - لاله و لادن - که برای درمان به آن کشور رفته بودند، از دیگر خبرهای جالب این شماره جریده اطلاعات امروز هستند. 

روزنامه را ورق زده به صفحه ۳۷ می رویم و به خبری درباره عملیات اجرای بزرگترین طرح اکتشاف اورانیوم‌ جهان در ایران بر می خوریم‌. ببینیم‌ ماجرا از چه قرار است؛

عملیات اجرای بزرگ‌ترین طرح اکتشاف اورانیوم جهان با استفاده از هواپیماهای مخصوص در ایران آغاز شد و سازمان انرژی اتمی ایران برای اکتشاف اورانیوم ظرف ۴ تا ۵ سال آینده سالانه ۳۰ میلیون دلار سرمایه‌گذاری خواهد کرد.

سازمان انرژی اتمی قبل از این عملیات اکتشافی دیگری از طریق فعالیت بر روی زمین را شروع کرده است که از آن جمله طرح اکتشاف کلاردشت و منطقه «سرخانلو» را می‌توان نام برد. هم‌چنین یک گروه مرکب از کارشناسان اکتشاف اورانیوم به منطقه مکران اعزام شده‌اند. این گروه با استفاده از دستگاه‌های مخصوص منطقه‌ی مذکور را شناسایی می‌کند و نتیجه‌ی کار را برای بررسی‌های نهایی به تهران می‌فرستد.

سازمان انرژی اتمی طرح دیگری برای اکتشاف اورانیوم در زاگرس در دست تهیه دارد که بر اساس آن فعالیت‌های گسترده‌ای در مورد کشف ذخایر اورانیوم در مناطق مرکزی ایران آغاز شده است و در اجرای این طرح دستگاه‌های مخصوصی در محل مستقر می‌شود.

این دستگاه‌ها ضمن حرکت میزان ذخایر اورانیوم را تعیین خواهند کرد.

 

تهیه و تنظیم: مصطفی رحیمی مشکله

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر