کد خبر: 134575
A
روزنامه گردی دیدبان تاریخ ۳ تیر ۱۳۵۳؛

ماجرای کشف نامه حضرت محمد(ص) به امپراطور روم چه بود؟

صفحه نخست روزنامه اطلاعات ۴۸ سال قبل امروز دوشنبه ۳ تیر ۱۳۵۳ را مشاهده می کنید، تیتر یک روزنامه اختصاص دارد به آماده باش موشکها و جنگنده های مصری برای رفع تجاوز اسرائیل به لبنان و اینکه کشورهای مصر، سوریه و لیبی نیز آماده اعزام نیرو به لبنان هستند.


ماجرای کشف نامه حضرت محمد(ص) به امپراطور روم چه بود؟

به گزارش سایت دیده بان ایران؛ صفحه نخست روزنامه اطلاعات ۴۸ سال قبل امروز دوشنبه ۳ تیر ۱۳۵۳ را مشاهده می کنید، تیتر یک روزنامه اختصاص دارد به آماده باش موشکها و جنگنده های مصری برای رفع تجاوز اسرائیل به لبنان و اینکه کشورهای مصر، سوریه و لیبی نیز آماده اعزام نیرو به لبنان هستند. 

از دیگر تیترهای مهم این جریده چاپ عصر میتوان به قرارداد احداث ۲۰ مرکز اتمی در ایران توسط فرانسه اشاره داشت که در سفر آتی محمدرضا پهلوی به این کشور به امضاء خواهد رسید. همچنین خبرهایی چون تعیین قیمت گاز صادراتی ایران به شوروی، تغییر شرایط بازنشستگی قبل از موقع معلمان و کشته شدن دو نفر در گرمای شدید اهواز در این صفحه به چشم‌ می آیند. 

اما سوژه دیدبان تاریخ امروز ما اختصاص دارد به کشف نامه حضرت محمد(ص) به امپراطور روم که متن کامل این خبر را که عینا در صفحه اول منتشر شده است را تقدیم می کنیم؛

IMG-20220624-WA0008

مجله روز الیوسف در آخرین شماره خود گزارش داد یک شاهزاده خانم عرب که در لندن زندگی می کند اصل نامه ای را که حضرت پیغمبر اسلام محمدبن عبدالله(ص) در چهارده قرن پیش با مهر مبارک مزین کرده و آن را برای هرکول امپراطور روم فرستاده در اختیار دارد.

با انتشار این خبر، دکتر عزالدین ابراهیم مشاور فرهنگی دولت امارات متحده عربی ماموریت یافت تا با هواپیما به لندن پرواز کند. وی در لندن با شاهزاده مزبور ملاقات کرد. شاهزاده خانم به عزالدین ابراهیم گفت؛ خانواده او نامه گرامی پیامبر اسلام را نسل به نسل به ارث برده تا به او رسیده است. شاهزاده خانم گفت؛ طبق وصیت اسلاف او نامه پیغمبر اسلام نباید به کسی جز یک حاکم مسلمان تحویل داده شود. 

IMG-20220624-WA0009

عزالدین ابراهیم در لندن آزمایشات علمی و تحقیقات لازم برای پی بردن به اصالت نامه منصوب به پیغمبر اسلام را انجام داد و بعد بلافاصله صحت آنرا تایید کرد. 

دکتر عزالدین ابراهیم اعلام کرد؛ حضرت پیغمبر اسلام در ۱۴ قرن پیش با مهر مبارک این نامه را برای هرکول امپراطور روم فرستاده بودند.

تهیه و تنظیم: مصطفی رحیمی مشکله

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر