کد خبر: 134762
A
روزنامه گردی دیدبان تاریخ ۷ تیر ۱۳۶۰؛

میرحسین موسوی به سمت وزیر امور خارجه انتخاب شد

۴۱ سال قبل در چنین روزی، یکشنبه ۷ تیر ۱۳۶۰ تیتر اول روزنامه اطلاعات با تیتر ترور حجت الاسلام خامنه ای منتشر شد. در خبرهای دیگر این روزنامه مربوط به این ترور آمده است؛ ۱۰ عامل مشکوک سوءقصد دستگیر شدند و از مسئول بمب گذاری عکس گرفته شده است. همچنین از مردم خواسته شده اطراف بیمارستان اجتماع نکنند و در ادامه از قول وزیر بهداری آمده است که حال مزاجی حجت الاسلام خامنه ای روبه بهبود است.

 میرحسین موسوی به سمت وزیر امور خارجه انتخاب شد

به گزارش سایت دیده بان ایران؛  ۴۱ سال قبل در چنین روزی، یکشنبه ۷ تیر ۱۳۶۰ تیتر اول روزنامه اطلاعات به عقیم ماندن توطئه خائنانه جبهه متحد ضدانقلاب در حادثه سوءقصد به جان حجت الاسلام سیدعلی خامنه ای اختصاص دارد و در خبرهای دیگر مربوط به این ترور آمده است؛ ۱۰ عامل مشکوک سوءقصد دستگیر شدند و از مسئول بمب گذاری عکس گرفته شده است. همچنین از مردم خواسته شده اطراف بیمارستان اجتماع نکنند و در ادامه از قول وزیر بهداری آمده است که حال مزاجی حجت الاسلام خامنه ای روبه بهبود است. 

در تیترهای دیگر از جبهه مریوان خبر داریم که پارتیزانهای ایران با ۸ کیلومتر نفوذ در عراق پایگاه تازده را در هم کوبیدند و نمایندگان ۱۹ شهر در مجلس شورای اسلامی هم برگزیده شدند. همچنین از انفجار یک تاکسی در تبریز خبر است تا تیتری درباره دستگیری دو دختر حامل بمب در مسجد جمکران قم. اما خبری هم از تعیین تکلیف پست وزارت خارجه ایران پس از ۹ ماه بلاتکلیفی داریم. که با تصویب شورای موقت ریاست جمهوری مهندس میرحسین موسوی وزیر امور خارجه شد. متن این خبر را که در صفحات اول و ۱۱ کار شده است را مروری دوباره داریم؛

ساعت ۲۲ شامگاه شنبه هفتم تیر ۱۳۶۰، در دومین جلسه شورای موقت ریاست‌جمهوری وزیر امور خارجه پیشنهاد و به تصویب رسید.

در این جلسه آقای نخست‌وزیر -محمدعلی رجایی-، آقای مهندس میرحسین موسوی را به عنوان وزیر امور خارجه پیشنهاد کرد که مورد تصویب شورا قرار گرفت.

میرحسین موسوی خامنه‌ای در سال ۱۳۲۰ در خامنه قصبه نزدیک تبریز متولد شد. وی پس از طی دوران دبیرستان وارد دانشگاه ملی گردید و در رشته معماری و شهرسازی درجه مهندسی گرفت. مهندس موسوی طی تحصیل در دانشگاه همراه چند تن از دوستان خود اولین انجمن اسلامی دانشگاه ملی را پایه‌گذاری کرد و بعد از اتمام دانشگاه شرکت سمرقند را که در حقیقت پوششی برای مبارزه با رژیم سابق محسوب می‌شد با همان دوستان تاسیس کرد.

در اوایل سال ۱۳۵۲ تمام افراد این شرکت در یورش ساواک دستگیر شدند که بعد از مدتی به علت فقدان مدارک همه اعضا به جز شهید حسن آلادپوش و آقای عبدالعلی بازرگان آزاد شدند.

-5895413578578638538_121

از سال ۱۳۵۳ به تدریس در دانشگاه ملی پرداخت و در سال ۱۳۵۵ با چند تن از برادران مسلمان جنبش مسلمانان ایران را پایه‌گذاری کرد.

مهندس موسوی خامنه‌ای بعد از پیروزی انقلاب به عضویت شورای مرکزی حزب جمهوری اسلامی درآمد و با همکاری عده‌ای از یاران خود روزنامه حزب جمهوری اسلامی ارگان حزب جمهوری اسلامی را پایه‌گذاری کرد و مدیرمسئول و سردبیر این روزنامه شد. موسوی در فاصله اردیبهشت ۱۳۵۸ تا استعفای دولت موقت در شورای انقلاب عضویت داشت.

-5895413578578638537_121

لازم به یادآوری است که با انتخاب مهندس موسوی به سمت وزیر خارجه این وزارتخانه پس از ۹ ماه بلاتکلیفی صاحب وزیر شد.

 

تهیه و تنظیم: مصطفی رحیمی مشکله

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر