کد خبر: 134915
A
روزنامه گردی دیدبان تاریخ ۹ تیر ۱۳۵۸؛

ماجرای تعطیلی زندان قصر به دستور دادستان تهران

روزنامه ۱۲ صفحه ای کیهان ۴۳ سال قبل امروز، شنبه ۹ تیر ۱۳۵۸ را مشاهده می کنید که تیتر اول آن به متن لایحه قانون انتخابات مجلس خبرگان اختصاص دارد و در سوتیتر آن آمده است؛ کلیه مقامات وابسته به رژیم سابق حق انتخاب شدن ندارند و اینکه مجلس بررسی نهایی قانون اساسی ظرف ۳۰ روز باید کار خود را آغاز کند

ماجرای تعطیلی زندان قصر به دستور دادستان تهران

به گزارش سایت دیده بان ایران؛ روزنامه ۱۲ صفحه ای کیهان ۴۳ سال قبل امروز، شنبه ۹ تیر ۱۳۵۸ را مشاهده می کنید که تیتر اول آن به متن لایحه قانون انتخابات مجلس خبرگان اختصاص دارد و در سوتیتر آن آمده است؛ کلیه مقامات وابسته به رژیم سابق حق انتخاب شدن ندارند و اینکه مجلس بررسی نهایی قانون اساسی ظرف ۳۰ روز باید کار خود را آغاز کند. 

در این صفحه از کشف مقادیر زیادی اسلحه و مهمات در بهشهر خبر داریم تا کشف بزرگترین شبکه سرقت فرش در فرودگاه مهرآباد تهران. همچنین از قول حسن نزیه مدیرعامل شرکت نفت آمده است که بدنبال تعیین قیمت دوگانه نفت در کنفرانس اوپک، قیمت نفت هنوز ارزانتر از آبمعدنی است. 

IMG_20220630_075502_493

اما یکی از تیترهای مهم امروز روزنامه به نقل قولی از دادستان تهران اختصاص دارد که در آن امده است تا تعیین تکلیف زندان قصر از دستگیری متهمین خودداری شود. به صفحه دوم روزنامه رفته تا ببینیم ماجرا از چه قرار است. 

دادستان تهران طی بخشنامه‌ای که در روزنامه کهیان منتشر شد، به پلیس تهران، ژاندارمری و سایر ضابطین دادگستری ابلاغ کرد که از قبول هرگونه شکواییه و تعقیب جرایم جلب و دستگیری متهمین تا تعیین تکلیف وضع زندان قصر خودداری کنند.

 

متن بخشنامه دادسرای تهران به کلیه ضابطین دادگستری به این شرح است؛

 نظر به این‌که عده‌ای افراد غیرمسئول از بهمن ماه گذشته تاکنون زندان قصر را که گنجایش اسکان ۷۰۰۰ زندانی دارد برای نگهداری حدود دو هزار زندانی به عنوان ضدانقلاب در اختیار گرفته‌اند و با وجود جلسات و مذاکرات مکرر برای حل مشکل زندان عمومی حاضر به قبول یک راه‌حل عملی که موجب تامین امنیت شهر تهران گردد نیستند با نهایت تاسف به اتکای اسلحه‌ای که نه تنها پشتوانه قدرت قانون نمی‌باشد اساسا روشن نیست کنترل آن با چه مقام و مرجعی است از قبول و اجرای دستورات قانونی امتناع دارند و در حال حاضر دادسرای تهران فاقد زندان برای نگهدای متهمین است و زندان‌های موقت شهربانی و کاخ دادگستری نیز ظرفیت قبول زندانی جدید ندارد لذا بدین‌وسیله به پلیس تهران و ناحیه ژاندارمری و سایر ضابطین دادگستری ابلاغ می‌گردد که از قبول هرگونه شکوائیه و تعقیب جرایم و جلب و دستگیری متهمین تا تعیین تکلیف وضع زندان خودداری نمایند و دادسرای تهران و نواحی آن نیز، و مادام که تکلیف زندان قصر روشن نگردد و تمامی و یا لااقل بندهای مورد نیاز دادسرای تهران در اختیار و نظارت و کنترل آن قرار داده نشود به علت نداشتن محل برای نگهداری متهمین از پذیرش پرونده‌های کیفری و متهمین معذور است.

 دادستان تهران - شهشهانی

 

تهیه و تنظیم: مصطفی رحیمی مشکله

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر