کد خبر: 135594
A
روزنامه گردی دیدبان تاریخ ۲۰ تیر ۱۳۷۸؛

ماجرای تصمیم ۷ روزنامه برای عدم انتشار در اعتراض به توقیف "سلام" چه بود؟

صفحه نخست چند روزنامه در ۲۳ سال قبل امروز، یکشنبه ۲۰ تیر سال ۱۳۷۸ را مشاهده می کنید. در این روز جراید از هر دو جناح سیاسی به بازتاب رویدادهای سومین روز از حادثه کوی دانشگاه تهران پرداختند و ما در این گزارش دیدبان تاریخ دو خبر از روزنامه راستگرای ابرار را برایتان انتخاب کرده ایم؛

ماجرای تصمیم ۷ روزنامه برای عدم انتشار در اعتراض به توقیف "سلام" چه بود؟

به گزارش دیدبان تاریخ؛ صفحه نخست چند روزنامه در ۲۳ سال قبل امروز، یکشنبه ۲۰ تیر سال ۱۳۷۸ را مشاهده می کنید. در این روز جراید از هر دو جناح سیاسی به بازتاب رویدادهای سومین روز از حادثه کوی دانشگاه تهران پرداختند و ما در این گزارش دیدبان تاریخ دو خبر از روزنامه راستگرای ابرار را برایتان انتخاب کرده ایم؛

روزنامه ابرار در صفحه دوم (رویدادهای داخلی) خود و در ستون  خط ویژه که به خبرهای پشت پرده اختصاص دارد در خبر دوم این ستون با تیتر پوشش وسیع درگیریهای دانشگاه تهران از سوی رسانه های بیگانه می نویسید:

IMG_20220711_074421_161

درگیری کوی دانشگاه تهران طی ۲۴ ساعت گذشته در کانون گزارشهای خبری رادیوهای فارسی زبان قرار داشت. 

رادیو بی. بی. سی علت این درگیری را اعتراض به تعطیل شدن موقتی روزنامه سلام از روزنامه های طرفدار اصلاحات خواند. این رادیو به نقل از منافقین مدعی زخمی شدن ۱۰۰ نفر و دستگیری هزار نفر در درگیری کوی دانشگاه تهران شد. 

IMG_20220711_074146_488

رادیو اسرائیل نیز در گزارشی چنین ادعا کرد: در جریان حملات خشونت باری که گروه موسوم به انصار حزب الله و نیروهای ضدشورشی حکومت اسلامی شب گذشته علیه دانشجویان در تهران انجام دادند دستکم پنج تن از دانشجویان کشته شدند و دهها نفر زخمی شدند. این رادیو به نقل از حزب موسوم به ملت ایران نام چهار دانشجو را به عنوان جانباختگان این حادثه خواند.

IMG_20220711_074157_265

رادیو آزادی نیز در گفت و گوهایی با افرادی به عنوان دانشجو و نیز عبدالکریم لاهیجی حوادث کوی دانشگاه تهران را پوشش داد. یکی از این دانشجویان حوادث را با ورود ۱۰۰۰نفر از نیروهای ضدشورش و انصار حزب الله به کوی دانشگاه روایت می کند و مدعی می شود آنها عده ای را از طبقات بالای ساختمان به پایین پرتاب کردند. رادیو آزادی در گزارش دیگری اعتراض جامعه موسوم به دفاع از حقوق بشر در ایران را منعکس می سازد. 

IMG_20220711_074151_837

همچنین در خبری دیگر در ستون خط ویژه ابرار از اتمام حجت مدیران مسئول چند روزنامه تیتر زده شده که در آن آمده است؛

IMG_20220711_074421_161

شنیده ها حاکیست تعدادی از مدیران مسئول روزنامه ها که عمدتا به یک جناح خاص منتسب هستند تصمیم دارند در صورتی که روزنامه سلام تا آخر هفته جاری منتشر نشود، روزنامه های خود را از روز چهارشنبه منتشر ننمایند. گفته می شود روزنامه های همشهری، ایران، مناطق آزاد، آریا، نشاط، خرداد، صبح امروز جزو روزنامه های مزبور هستند.

 

تهیه و تنظیم: مصطفی رحیمی مشکله

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر