کد خبر: 135938
A
روزنامه گردی دیدبان تاریخ ۲۵ تیر ۱۳۷۹؛

نامه سرگشاده جبهه مشارکت ایران اسلامی به رئیس قوه قضاییه

مسابقه بزرگ دوستی با ایران؛ تیتر نخست صفحه اول روزنامه دولتی و اصلاح طلب ایران در ۲۲ سال قبل امروز شنبه ۲۵ تیر سال ۱۳۷۹ اختصاص دارد به گزارشهای این روزنامه درباره نگاه دوستانه جهان در پی سومین سفر اروپایی خاتمی و اینکه سفر خاتمی به آلمان بار دیگر جهان‌ را متوجه سیاست تنش زدایی ایران کرده است‌. از جمله تیترهای دیگر روزنامه می توان به درخواست جبهه پیروان خط امام و رهبری برای ایجاد مرکزی برای نظارت دقیق بر روند اصلاحات و یک خبر اقتصادی با عنوان روند آرام ادامه یافتن تنزل قیمت طلا و ارز در هفته گذشته اشاره کرد. همچنین در صفحه اول روزنامه، تیتری با عنوان مسیر قوه قضاییه آینده یی سراسر بیم و نگرانی را برای مردم تصویر می کند برمی خوریم که اختصاص دارد به نامه سرگشاده جبهه مشارکت ایران اسلامی خطاب به مرحوم آیت الله هاشمی شاهرودی رئیس وقت قوه قضائیه پس از صدور حکم حادثه کوی دانشگاه تهران در یکسالگی این رخداد؛ متن نامه رادر دیدبان تاریخ می خوانیم

نامه سرگشاده جبهه مشارکت ایران اسلامی به رئیس قوه قضاییه

به گزارش سایت دیده بان ایران؛ مسابقه بزرگ دوستی با ایران؛ تیتر نخست صفحه اول روزنامه دولتی و اصلاح طلب ایران در ۲۲ سال قبل امروز شنبه ۲۵ تیر سال ۱۳۷۹ اختصاص دارد به گزارشهای این روزنامه درباره نگاه دوستانه جهان در پی سومین سفر اروپایی خاتمی و اینکه سفر خاتمی به آلمان بار دیگر جهان‌ را متوجه سیاست تنش زدایی ایران کرده است‌. از جمله تیترهای دیگر روزنامه می توان به درخواست جبهه پیروان خط امام و رهبری برای ایجاد مرکزی برای نظارت دقیق بر روند اصلاحات و یک خبر اقتصادی با عنوان روند آرام ادامه یافتن تنزل قیمت طلا و ارز در هفته گذشته اشاره کرد. همچنین در صفحه اول روزنامه، تیتری با عنوان مسیر قوه قضاییه آینده یی سراسر بیم و نگرانی را برای مردم تصویر می کند برمی خوریم  که اختصاص دارد به نامه سرگشاده جبهه مشارکت ایران اسلامی خطاب به آیت الله هاشمی شاهرودی رئیس قوه قضائیه پس از صدور حکم حادثه کوی دانشگاه تهران در یکسالگی این رخداد، که متن نامه را در که در صفحه دوم این روزنامه ۱۶ صفحه ای چاپ شده است را در گزارش دیدبان تاریخ می خوانیم؛ 

IMG_20220716_071851_793

جبهه مشارکت ایران اسلامی با ارسال نامه یی سرگشاده به ریاست قوه قضائیه تاکید کرده است؛ متاسفانه مسیری که در این چند ماه مدیریت جنابعالی در قوه قضاییه پیموده شده، علاوه بر ناامیدی نسبت به وعده های داده شده، آینده یی سراسر بیم و نگرانی را برای جامعه و مردم تصویر می کند.

در این نامه آمده است؛ یکسال پس از حمله به کوی دانشگاه و ضرب و شتم دانشجویان و قتل یکی از شهروندان که به جنایت تعبیر شد و فضای سیاسی داخلی و بین‌المللی را متاثر و جنبش دانشجویی کشور را در شرایط بس حساس و خطیر قرار داده، رای دادگاه تعدادی از متهمان صادر گردیده است. آیا نتیجه این رای باعث ایجاد احساس آرامش و امنیت در جامعه شده است؟ ای کاش قوه قضائیه خود راسا مبادرت به نظر سنجی می کرد و بازتاب رای حمله به کوی در نظر مردم‌ را ارزیابی می کرد که تا چه اندازه به حیثیت قوه قضاییه ضربه زده است.

IMG_20220716_071901_279

جبهه مشارکت خطاب به آیت الله شاهرودی آورده است؛ پیش شرط توسعه قضایی، حفظ استقلال قاضی و قوه قضائیه است و دستگاهی که متاثر از کانونهای قدرت خارج از خود باشد نمی تواند مستقل عمل کند‌. متاسفانه با ملاحظه آنچه که در مسیر پرونده قتلهای زنجیره ای پیش می رود گویا پرونده به ۴ قتل محدود شده است‌ و تعطیل یکباره غیرقانونی مطبوعات و دادگاهی که برای محاکمه عوامل ترور آقای حجاریان ترتیب یافت، جوسازی و جنجالی که به بهانه کنفرانس برلین و دستگیریهای متعاقب آن‌ به راه افتاد و رفتاری که در پرونده موسوم به نوارسازان در پیش گرفته شده، این تصور به وجود آورده که قوه قضائیه به مثابه یک طرف منازعات سیاسی وارد معرکه شده و بدیهی است در این فرض، انتظار صدور آرای مستقل و بیطرفانه بیهوده است. 

 

این بیانیه می افزاید؛ برخوردهایی که امروز در پوشش قانون با جریان اصلاحات که متکی به آرای میلیونی مردم است می شود هزینه فعالیتهای سیاسی را در جامعه بشدت بالا برده است. امروز هر کس که می خواهد حضوری مسئولانه در سرنوشت خود و نهادهای تاثیرگذار آینده جامعه داشته باشد پیشاپیش پرونده قضایی را برای خود گشوده می بیند که مدعی العموم با ابزارهای قانونی و فراقانونی با تمام توان برای مقابله در آن حضور دارد و اتفاقا در اغلب رقابتهای سیاسی و جناحی، جانب یک جناح خاص را می گیرد! 

 

جبهه مشارکت در خاتمه تاکید کرده است؛  ما نیز جدا نگران توطئه های دشمنان خارجی برای فروپاشی نظام اسلامی هستیم، اما دردناک است که حجم‌ رفتارهای ناهنجار داخلی مخصوصا از طرف بعضی اجزای نظام و گستردگی آنها از حجم تلاش دشمنان پیشی گرفته است و ظاهرا دشمن را از توطئه گری بی نیاز ساخته است. امید آنکه جنابعالی تا دیر نشده است برای ایفای مسئولیت خطیری که بر عهده دارید تدبیری شایسته و اهتمامی بزرگ‌به کار بندید.

 

تهیه و تنظیم: مصطفی رحیمی مشکله

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر