کد خبر: 136078
A
روزنامه گردی دیدبان تاریخ ۲۷ تیر ۱۳۷۹:

ماجرای روزه و تحصن سیاسی جمعی از اعضای شورای مرکزی دفتر تحکیم وحدت مقابل مجلس شورای اسلامی چه بود؟

در گزارش دیدبان تاریخ به تحصن تعدادی از اعضای دفتر تحکیم وحدت در مقابل مجلس پرداخته ایم

ماجرای روزه و تحصن سیاسی جمعی از اعضای شورای مرکزی  دفتر تحکیم وحدت مقابل مجلس شورای اسلامی چه بود؟

به گزارش دیدبان تاریخ روزنامه ایران ۲۲ سال قبل امروز دوشنبه ۱۷ تیر سال ۱۳۷۹ را مشاهده می کنید‌. تیتر نخست روزنامه به بررسی چگونگی بازگشت ایرانیان به وطن در دولت و مجلس اختصاص دارد و از دیگر تیترهای روزنامه می توان به سفر امیر قطر به کشورمان از امروز و فراخوان ملی برای اصلاحات در قوه قضائیه از سوی آیت الله شاهرودی رئیس این قوه و دیدار علی دایی با رییس جمهور خاتمی در آلمان در همایش دیدار با ایرانیان مقیم آن کشور اشاره کرد.

IMG_20220718_124842_635

در این صفحه، تصویری از تحصن تعدادی از اعضای دفتر تحکیم وحدت در مقابل مجلس شورای اسلامی نیز چاپ شده است که در دو خبر این قضیه در صفحات داخلی روزنامه بازتاب یافته است که هر دو خبر را برایتان انتخاب کرده ایم؛

۱- اعضای دفتر تحکیم وحدت روزه سیاسی گرفتند

چند تن از اعضای شورای مرکزی اتحادیه انجمنهای اسلامی دانشجویان دانشگاههای سراسر کشور در اعتراض به حکم دادگاه متهمان حمله به کوی دانشگاه، صبح دیروز با تجمع در مقابل مجلس شورای اسلامی اقدام‌ به گرفتن روزه سیاسی کردند. 

IMG_20220718_124845_572

بنابر گزارش دیدبان تاریخ؛ روزنامه ایران نوشت: روزه سیاسی اعضای دفتر تحکیم وحدت در اعتراض به حکم صادره از سوی قوه قضائیه و زندانی شدن محسن رهامی و همچنین‌ پایمال شدن حقوق دانشجویان و دانشگاهیان در فاجعه کوی دانشگاه تهران و تبریز صورت گرفته است. 

سیدمهدی منوچهری، ابراهیم شیخ، سیاوش افضلی، اکبر عطری، رضا حجتی، نیما فاتح و سیدجواد صالحی از جمله اعضای شورای مرکزی دفتر تحکیم وحدت هستند که دیروز در مقابل مجلس شورای اسلامی تصمیم به گرفتن روزه سیاسی گرفتند. جمع کثیری از نمایندگان‌مجلس نیز لحظاتی در کنار متحصنان که در پیاده رو مقابل ساختمان مجلس شورای اسلامی تحصن کرده بودند حضور یافتند. 

همچنین رئیس دفتر حجت الاسلام کروبی عصر دیروز با اعضای شورای دفتر تحکیم وحدت که در مقابل مجلس شورای اسلامی دست به تحصن زده اند دیدار کرد. به گزارش ایسنا دکتر علیرضا صفاریان در این دیدار به اعضای دفتر تحکیم وحدت اطمینان داد که پیام آنان‌ را به گوش ریاست مجلس می رساند. خانواده های زندانیان سیاسی نیز با اعلام‌ حمایت از متحصنین اعضای شورای مرکزی دفتر تحکیم وحدت، آنها را به ضیافت افطار دعوت کردند.

۲- بازتاب روزه سیاسی دفتر تحکیم وحدت

خبرگزاری فرانسه گزارش داد که اعضای برجسته یک انجمن دانشجویی طرفدار اصلاحات در ایران روز یکشنبه تحصنی را در مقابل مجلس آغاز کردند. این حرکت در اعتراض به تبرئه ۱۸ افسر پلیس که رهبری حمله به دانشجویان را در جریان تظاهرات به طرفداری اصلاحات به عهده داشتند صورت می گیرد. 

 

یکی از هشت معترض دفتر تحکیم وحدت انجمن انشجویی سیاسی به خبرگزاری فرانسه گفته؛ هدف از این اقدام ما که یک روز به طول خواهد انجامید ابراز انزجار دانشجویان از حکم دادگاه است. 

 

بر اساس این‌ گزارش، چندین نماینده مجلس ایران و سیاستمدار اصلاح طلب روز چهارشنبه در پی تبرئه فرهاد نظری رئیس سابق پلیس و ۱۷ افسر پلیس دیگر در روز سه شنبه از اتهام‌ حمله به کوی دانشگاه تهران و نقض دستورات وزارت کشور در سال گذشته خشم خود را ابراز داشتند.

 

تهیه و تنظیم: مصطفی رحیمی مشکله

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر