کد خبر: 137128
A
روزنامه گردی دیدبان تاریخ ۱۴ مرداد ۱۳۵۹؛

بازپس گرفتن اموال شاه از انگلستان قطعی شد

گزارش ها و اخبار روزنامه انقلاب اسلامی ۱۴ مرداد سال ۱۳۵۹ رادر دیدبان تاریخ بخوانید

بازپس گرفتن اموال شاه از انگلستان قطعی شد

به گزارش دیدبان تاریخ؛ صفحه نخست روزنامه انقلاب اسلامی روز سه شنبه ۱۴ مرداد سال ۱۳۵۹ را مشاهده می کنید که به قیمت ۱۵ ریال منتشر شده بود. یک صفحه پر از تیتر و خبر، نامه آیت الله پسندیده به رئیس مجلس شورای اسلامی، پیام رئیس جمهور بنی صدر به دانشجویان مسلمان و مبارز در زندانهای آمریکا بدین مضمون که محکم و استوار در مواضعی که دارید بایستید و تسلیم ماجرا طلبی آمریکا نشوید و همچنین در پیامی دیگر درباره روز قدس که صادر کرده اند گفته اند؛ ما برای پیروزی حتمی باید بپذیریم که با ابرقدرتها در جنگ‌ هستیم.

IMG_20220805_111940_145

از دیگر تیترهای صفحه اول این جریده میتوان پیام فقیه عالیقدر آیت الله العظمی منتظری بمناسبت روز قدس، پیام انجمن اسلامی دانشجویان در آمریکا و کانادا به آیت الله منتظری، افتتاح کارخانه چوب و کاغذ چوکا در تالش توسط رئیس جمهور و نقل قولی از وزیر کار و امور اجتماعی که گفته اند درآمد متوسط کارگران از درآمد کارمندان بالاتر است اشاره کرد. 

در نیم تای پایینی صفحه نخست این روزنامه در یک باکس خبری درباره قطعی شدن بازپس گرفتن اموال شاه معدوم در انگلستان چاپ شده است که متن کامل این خبر بدین شرح است؛

تهران - خبرگزاری پارس: 

در پایان سومین جلسات از محاکمات بازپس گرفتن اموال و تاسیسات ورزشی اختصاصی شاه مخلوع در انگلستان که با حضور شعیب مهرانی سرپرست ورزشهای اسب سواری و نماینده تام الاختیار سازمان تربیت بدنی ایران و وکلای شاه معدوم‌ در لندن برگزار شد، قضات دادگاه رای بر محکومیت وکلای شاه معدوم‌ دادند.

دفتر اطلاعات و روابط عمومی سازمان تربیت بدنی ایران ضمن اعلام این خبر افزود؛ بزودی هیاتی از قضات انگلیس برای رسیدگی به مدارک مربوط به حقانیت اوراق در مورد این املاک و تاسیسات ورزشی به ایران می آیند.

IMG_20220805_111943_379

دادگاه قضایی انگلیس که برای رسیدگی به دعوی ایران بر علیه شاه مخلوع در مورد املاک - استیل من - و - انجمن اسب در لندن - تشکیل شده بود، وکلای شاه معدوم‌ را که ادعا کرده بودند املاک شاه مخلوع در انگلستان از بودجه شخصی و خصوصی خریداری شده محکوم کرد. این دادگاه قبلا نیز به حقانیت ایران رای داده و ۷۴۷۰۰ پوند انگلیس از حساب شاه سابق  را به ایران برگردانیده بود. این بار مجددا نیز با دریافت اسناد و مدارک نماینده اعزامی سازمان تربیت بدنی ایران رای به محکومیت وکلای شاه مخلوع داده است. و بر این اساس قرار شده است تیمی از قضات انگلیس بهمراه وکلای سفارت جمهوری اسلامی ایران در لندن برای مشاهده اصل اسناد به ایران بیایند. به گفته وکیل مدافع شاه مخلوع که وابسته به یک موسسه حقوقی در واشنگتن است مرگ شاه مخلوع هیچ اثر منفی در این پرونده نخواهد داشت.

تهیه و تنظیم: مصطفی رحیمی مشکله

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر