کد خبر: 137155
A
روزنامه گردی دیدبان تاریخ ۱۵ مرداد ۱۳۵۸؛

موسسه کیهان به بنیاد مستضعفین واگذار و مجله "زن روز" تعطیل شد

گزارش ها و اخبار مهم ۴۳ سال قبل ۱۵ مرداد ۱۳۵۸ را در دیدبان تاریخ بخوانید

موسسه کیهان به بنیاد مستضعفین واگذار و مجله "زن روز" تعطیل شد

به گزارش دیدبان تاریخ تیتر اول، یکسان شدن ساعات کار و تعطیلات کارگران با کارمندان در کنار تیترهای اعتراض گروهها و شخصیتهای سیاسی به نحوه برگزاری انتخابات و تغییرات وسیع دادرسی در دادگستری ایران و همچنین قطعی شدن شرکت ایران در جنبش غیرمتعهدها و سخنان آیت الله طالقانی در دیدار با هیات کوبایی با ایشان و اینکه در نفی استعمار، استثمار و دفاع از آزادی با مارکسیستها عقاید مشترک داریم خبرهای صفحه اول روزنامه ۱۲ صفحه ای اطلاعات در ۴۳ سال قبل امروز دوشنبه ۱۵ مرداد سال ۱۳۵۸ را شکل داده اند. روزنامه را ورق زده به صفحه دوم می رویم و به خبری راجع به موسسه کیهان بر می خوریم که به نقل از مدیر آن آمده این موسسه به مالکیت بنیاد مستضعفین درآمده و تغییراتی در نشریات زیر مجموعه آن رخ خواهد داد. در دیدبان تاریخ به این گزارش می پردازیم؛

IMG_20220806_074807_085

حسین مهدیان مدیر موسسه کیهان اعلام کرد که موسسه کیهان در مالکیت بنیاد مستضعفین قرار گرفته است. وی افزود؛ بزودی کیهان در چهار نقطه کشور همزمان چاپ و توزیع خواهد شد و بدین ترتیب مشکل کنونی که روزنامه بین ۱۵ تا ۲۴ ساعت بعد از انتشار در تهران بدست خوانندگان شهرستانی میرسد برطرف خواهد شد.

IMG_20220806_074811_084

وی در مورد دکتر مبشری اظهار داشت؛ چون پزشک معالج آقای دکتر مبشری به ایشان توصیه کرده که حتی الامکان از مسئولیتهای سنگین خودداری نمایند پس از این ایشان به جای سردبیر کل، مقام عالی و عضو افتخاری کیهان را خواهند داشت و مقالات ایشان در روزنامه چاپ خواهد شد. 

آقای مهدیان در مورد مجله زن روز اظهار داشت که به علت ناهماهنگ بودن محتویات آن با انقلاب اسلامی، مدتی تعطیل بود در آینده نزدیک با  ترکیب تازه و کادر جدید کار خود را آغاز خواهد کرد و بصورت مجله ای در خور انقلاب اسلامی ایران منتشر خواهد شد.

مدیر موسسه کیهان در مورد چگونگی انتشار کیهان بچه ها و کیهان ورزشی گفت؛ کیهان بچه ها با تغییرات زیادی که در آن بوجود آمد با چهره تازه ای دیروز منتشر شده، کیهان ورزشی کماکان به انتشار خود ادامه می دهد. نشریات دیگر کیهان نیز که به زبانهای انگلیسی و عربی خواهد بود و همچنین کیهان هوایی بزودی با تجدید ساختار و محتوای انقلابی منتشر میشود. 

آقای مهدیان در دنباله سخنان خود افزود:  روزنامه کیهان همانطور که قرار بود موسسه ای غیرانتفاعی و در خدمت ملت ایران و در خط انقلاب اسلامی باشد، در مالکیت بنیاد مستضعفین قرار گرفت و آقای مهدی عراقی عضو شورای اجرایی بنیاد مستضعفین به عنوان سرپرست امور مالی کیهان انتخاب شد و بدین ترتیب در آینده عایدات موسسه در وهله نخست صرف تعمیم امور رفاهی کارگران و کارکنان زحمتکش خواهد بود و مازاد آن صرف برطرف نمودن نیاز مستضعفین میشود‌.

 

تهیه و تنظیم: مصطفی رحیمی مشکله

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر