کد خبر: 137756
A
روزنامه گردی دیدبان تاریخ ۲۷ مرداد ۱۳۵۸

وعده دولت انقلاب برای تامین مسکن برای مستضعفین جامعه

روزنامه اطلاعات ۲۷ مرداد سال ۱۳۵۸ تیتر یک خود را به به اخطار شدید امام به دولت، ارتش و پاسداران انقلاب با عنوان" اینکه می آیم تهران و با روسایی که مسامحه می کنند انقلابی عمل می کنم" اختصاص داد. خبر کشف انبار اسلحه و مهمات در تهران و اعلام لغو شدن مالکیت اراضی بزرگ توسط مهندس کتیرائی وزیر مسکن دولت موقت و صادر شدن فرمان امام برای سرکوبی مهاجمان پاوه از جمله خبرهای مهم دیگر این صفحه روزنامه هستند. اما تیتر تسلیم شدن طرح تامین مسکن مستضعفین به دولت خبر مهم دیگری است که متن کامل آن در صفحه سوم همین شماره روزنامه منتشر شده است را در دیدبان تاریخ می خوانید.

وعده دولت انقلاب برای تامین مسکن برای مستضعفین جامعه

به گزارش سایت دیده بان ایران؛ دیروز روز قدس بود و صفحه اول روزنامه پرسابقه اطلاعات روز شنبه ۲۷ مرداد سال ۱۳۵۸ در نوبت چاپ دوم تصویری از اقامه نمازجمعه تهران به امامت آیت الله طالقانی را منتشر کرده با تیتر روز قدس، آغازی دیگر در جهان اسلام. اما تیتر یک روزنامه اختصاص دارد به اخطار شدید امام به دولت، ارتش و پاسداران انقلاب و اینکه می آیم تهران و با روسایی که مسامحه می کنند انقلابی  عمل می کنم. خبر کشف انبار اسلحه و مهمات در تهران و اعلام لغو شدن مالکیت اراضی بزرگ توسط مهندس کتیرائی وزیر مسکن دولت موقت و صادر شدن فرمان امام برای سرکوبی مهاجمان پاوه از جمله خبرهای مهم دیگر این صفحه روزنامه هستند. اما تیتر تسلیم شدن طرح تامین مسکن مستضعفین به دولت خبر مهم دیگری است که متن کامل آن در صفحه سوم همین شماره روزنامه منتشر شده است که در ادامه می خوانید؛

photo_2022-08-17_11-27-15

طرح پیشنهادی هیات امنای مسکن در زمینه تامین مسکن برای مستضعفین تسلیم دولت شده است. در این طرح پیشنهاد شده، بودجه مناسبی در اختیار هیات امنای مسکن قرار گیرد تا از محل آن به قیمت مناسب برای مستضعفین زمین و خانه خریداری شود.

آیت الله سیدهادی خسروشاهی رئیس هیات امنای مسکن در این زمینه در گفتگویی با خبرنگار اطلاعات گفت؛ ما خانه ها و زمین ها را به قیمت ارزان خریداری می کنیم و در نتیجه می توانیم با در اختیار گرفتن بودجه درخواستی، آنها را ارزانتر بفروشیم. البته باید صبر کنیم و ببینیم که دولت چطور و کی زمین ها را ملی اعلام می کند. پس از ملی کردن زمینها دیگر مشکلی برای خرید خانه وجود ندارد و همه می توانند صاحبخانه شوند. 

photo_2022-08-17_11-27-19

آیت الله خسروشاهی افزود؛ تاکنون در حساب شماره صد در حدود ۲۰۰ میلیون تومان جمع آوری شده که این مبلغ کفاف تامین مسکن مستضعفین در سراسر کشور نمی کند. در شهرستانها نیز طرحهایی برای تامین مسکن مستضعفین وجود دارد و از محل حساب شماره ۱۰۰ به آنها کمک می شود. 

آیت الله خسروشاهی ضمن مخالفت با پرداخت وام مسکن بانک ملی که ایجاد تورم می نماید و از طرفی باعث افزایش قیمت زمین و خانه می شود گفت؛ عده ای از صاحبان خانه های خالی به دفتر هیات امنای مسکن در خیابان مصدق تهران مراجعه کرده و خانه های خالی خود را برای اجاره در اختیار این دفتر قرار داده اند.

 

تهیه و تنظیم: مصطفی رحیمی مشکله

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر