کد خبر: 137831
A
روزنامه گردی دیدبان تاریخ ۲۹ مرداد ۱۳۵۸؛

آغاز خلع سلاح احزاب و گروهها

اسرار و اسناد تکان دهنده وقایع پاوه به همراه تصاویری متنوع از صحنه های نبرد در آن مناطق در صفحه اول چاپ‌ دوم روزنامه ۱۲ صفحه ای اطلاعات امروز دوشنبه ۲۹ مرداد سال ۱۳۵۸ بازتاب یافته است

آغاز خلع سلاح احزاب و گروهها

به گزارش سایت دیده بان ایران؛ اسرار و اسناد تکان دهنده وقایع پاوه به همراه تصاویری متنوع از صحنه های نبرد در آن مناطق در صفحه اول چاپ‌ دوم روزنامه ۱۲ صفحه ای اطلاعات امروز دوشنبه ۲۹ مرداد سال ۱۳۵۸ بازتاب یافته است. روزنامه اطلاعات امروز همچنین از تیرباران ۲ جاسوس خارجی در ایران خبر داده و با چاپ تصویری از آیت الله دکتر بهشتی تیتر زده که وی رئیس مجلس خبرگان قانون اساسی شده است. سفر به کردستان شیخ صادق خلخالی بعنوان حاکم شرع و نقل قولی از او با عنوان اینکه امیدوارم اشرار و ضدانقلاب را در کردستان نابود کنم و بازگردم نیز در نوع خود جالب است. اما تیتر یک روزنامه اختصاص دارد به خلع سلاح احزاب و گروهها به دستور دادستانی انقلاب شهر تهران که متن کامل این خبر را در دیدبان تاریخ بخوانید.

photo_2022-08-19_18-08-31

دادستان دادسرای انقلاب اسلامی تهران بعدازظهر دیروز با صدور اطلاعیه ای از کلیه احزاب و گروههایی که مسلح هستند و ساختمان های عمومی را به تصرف خود درآورده اند خواست سلاح ها را تحویل دادسرای انقلاب دهند و ساختمان ها را نیز تخلیه کنند. متن اطلاعیه دادسرای انقلاب اسلامی تهران به شرح زیر است؛

اطلاعیه

بنا به درخواست و تقاضای مکرر ملت شجاع ایران به کلیه احزاب و گروههایی که در جریان انقلاب و حمله به پادگانها و اماکن نظامی، مسلح به سلاح ها و جنگ افزارهایی شده اند که از آنها کاری جز حمله و تهاجم بر نمی آید و نگهداری آنها منحصرا در صلاحیت ارتش، سپاه پاسداران و واحدهای نظامی می باشد، بالاخص گروههایی که ماهیت و مشی آنها مشخص و خلاف خواست و مسیر ملت و اسلام می باشد که از آنها در انبارها و مخفیگاهها و اماکن و ساختمان هایی که غصب نموده نگهداری می کنند اخطار میشود فورا سلاحها را به دادسرای انقلاب اسلامی تهران تحویل و ساختمانها را تخلیه نمایند، در غیر اینصورت دستور جلب آنها صادر و در دادگاه انقلاب محاکمه و به شدیدترین وجه به مجازات خواهند رسید.

photo_2022-08-19_18-08-32

دادستان دادسرای انقلاب 

احمد آذری قمی

۲۸ مرداد ۱۳۵۸

صبح امروز دادستان انقلاب اسلامی تهران در گفت و گویی با اطلاعات در مورد خلع سلاح احزاب گفت؛ احزاب و دسته جات و یا هر یک از افراد وابسته به احزاب و گروهها، از این دستور تخطی کنند بیدرنگ دستگیر و تحویل دادگاه  انقلابی خواهند شد. 

وی افزود؛ در مورد اماکنی که هم اکنون در اختیار گروههای سیاسی است نیز به همین شیوه رفتار خواهد شد.

تهیه و تنظیم: مصطفی رحیمی مشکله

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر