کد خبر: 138140
A
روزنامه گردی دیدبان تاریخ ۳ شهریور ۱۳۵۸؛

گرانفروشان در مراسم‌ نمازجمعه شلاق می خورند!

اخبار و گزارش های ۴۳ سال قبل ۳شهریور ۱۳۵۸ را بخوانید

گرانفروشان در مراسم‌ نمازجمعه شلاق می خورند!

به گزارش دیدبان تاریخ ؛ این عکسها صبح امروز با هواپیما به تهران رسید، این جمله ای است که روزنامه ۱۶ صفحه ای اطلاعات در ۴۳ سال قبل چنین روزی، شنبه ۳شهریور ۱۳۵۸ در کنار لوگو و بالای عکسها به چاپ رسانده و از عکسها و گزارشهای اختصاصی خبرنگاران اطلاعات از جنگ در سقز با تیتر جزئیات نبرد خونین در سقز، خبر داده است. نقل قولی از آیت الله طالقانی مبنی بر اینکه کسی که روبروی انقلاب بایستد باید هلاک شود و اگر برنامه علی در انقلاب ما پیش نرود به جای اول برخواهیم گشت جلب توجه می کند. هشدار رهبر انقلاب به منافقین در پیامی که به مناسبت عید فطر ارسال کردند و دلایل اعدام دکتر رشوند از سوی خلخالی از جمله تیترهای دیگر این شماره روزنامه هستند.

IMG_20220825_093300_746

گرانفروشان را در مراسم نمازجمعه شلاق می زنند‌. این تیتر در نیم تای پایینی صفحه اول کار شده و متن کاملش در صفحه دوم. ببینیم‌ ماجرا از چه قرار بود؛

گرانفروشان تهران در مراسم نماز جمعه شلاق می خورند و ضدانقلاب معرفی خواهند شد. حجت الاسلام والمسلمین محمدحسن امراللهی رئیس دادگاه ویژه انقلابی شرع مستقر در کمیته امور صنف امام خمینی در گفتگویی با خبرنگار صنفی اطلاعات اعلام‌ کرد؛ گرانفروشان و محتکرین باسابقه، اعم از صاحبان واحدهای صنفی، تجار و یا کارفرماهای واحدهای تولیدی و صنفی متخلف در مراسم نماز جمعه که هر هفته با شرکت صدها هزار نفر در محل دانشگاه تهران برگزار میشود قبل از اقامه نماز، ضدانقلاب معرفی میشوند و شلاق میخورند.

وی افزود؛ متاسفانه عده قلیلی از تجار، صاحبان واحدهای صنفی و نیز مدیران واحدهای تولیدی و صنعتی کشور علیرغم نظارت مسئولان مربوطه دست به سودجویی غیرمنطقی می زنند و با روشهای مختلف به مردم بخصوص طبقات کم درآمد و محروم‌ جامعه اجحاف می کنند. به این گروه اخطار میشود هرچه زودتر دست از سودجویی های نامعقول بردارند چرا که در نظام جمهوری اسلامی به آنها اجازه داده نخواهد شد با احتکار، کم فروشی، گرانفروشی وعرضه کالاهای نامرغوب با قیمت کالاهای مرغوب مردم‌ را زیر فشار بگذارند و در دادگاههای انقلاب اسلامی طبق موازین شرع محاکمه و به اشد مجازات محکوم خواهند شد.

خبرنگار صنفی ما می نویسد از جمله مجازاتهایی که تاکنون در دادگاههای شرع برای گرانفروشان و محتکرین تعیین و حکم آن به مرحله اجرا درآمده عبارتست از؛ نصب تابلوی - گرانفروش ضدانقلاب است -بالای سردر مغازه متخلفین، شلاق زدن گرانفروشان در ملاء عام، ضبط کالاهایی که گرانتر از نرخ مصوب عرضه شده و یا احتکار شده است و عرضه این کالاها با نرخ ارزان به طبقات کم درآمد و محروم جامعه، احکام دادگاه شرع مبنی بر زندانی کردن گرانفروش( مدت زندانی بستگی دارد به مورد تخلف).

IMG_20220825_093257_556

همچنین به منظور مجازات قصاب های گرانفروش نیز تصمیمات جدیدی اتخاذ شده است؛ بر این اساس در مقابل اولین تخلف هر سوپرگوشت و یا واحد صنفی، مقداری از سهمیه صاحب آن به نفع قصابی های مناطق کم درآمد و پرجمعیت تهران قطع میشود و اگر واحد صنفی متخلف برای دومین بار اقدام به گرانفروشی و اجحاف به مصرف کنندگان بکند سهمیه او قطع خواهد شد.

تهیه و تنظیم: مصطفی رحیمی مشکله

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر