کد خبر: 138274
A
روزنامه گردی دیدبان تاریخ ۶ شهریور ۱۳۵۸؛

رئیس سازمان کتابهای درسی: بیشترین تغییر درمتن کتاب های فارسی،تاریخ و تعلیمات اجتماعی خواهد بود/ قسمتهای مضر و زائد کتاب ها حذف می شود

گزارش ها و اخبار ۴۳ سال پیش ۶ شهریور سال ۱۳۵۸ را بخوانید

رئیس سازمان کتابهای درسی: بیشترین تغییر درمتن کتاب های فارسی،تاریخ و تعلیمات اجتماعی خواهد بود/  قسمتهای مضر و زائد کتاب ها حذف می شود

به گزارش دیدبان تاریخ: ۴۰ نفر در سنندج، مریوان و سقز تیرباران شدند. ۹ تن از تیرباران شدگان افسر و درجه دار ارتش و ژاندارمری بودند که مهاجمان می خواستند با خمپاره فرودگاه سنندج‌ را منفجر کنند. عکسی نیز از لحظه تیرباران این افراد در صفحه نخست روزنامه اطلاعات در ۴۳ سال قبل چنین روزی سه شنبه ۶ شهریور سال ۱۳۵۸ چاپ شده است.

کشف بزرگترین شبکه چریکی در خرمشهر، دستور نخست وزیر، بازرگان برای تعقیب کارمندان کم کار و خطاکار و شلاق خوردن ۳ گرانفروش در تهران و آغاز محاکمه ۱۲ شکنجه گر در تهران و نقل قولی از صادق قطب زاده که از نشریات متعهد رفع توقیف میشود، از جمله تیترهای مهم صفحه اول این روزنامه هستند. روزنامه را ورق زده و به صفحه ۱۰ که اخبار داخلی نام دارد رفته و به خبری درباره تغییرات و توزیع کتابهای درسی در اولین سال تحصیلی پس از انقلاب برمی خوریم که متن کامل خبر فوق، بدین شرح است؛

کتابهای دوره ابتدایی تا اول مهرماه توزیع می شود/ برخی از کتب دوره راهنمایی و متوسطه به تدریج بعد از شروع سال تحصیلی توزیع می شود/ هیچ یک از کتب درسی امسال بطور کامل عوض نشده است.

IMG_20220828_072101_167

بعلت کمبود وقت و ایجاد اصلاحات و تغییرات کلی در برخی از کتابهای درسی راهنمایی و متوسط، توزیع کامل کتابهای درسی تا اول مهر ماه مقدور نیست.

مصحفی رئیس سازمان کتابهای درسی امروز در یک گفتگوی اختصاصی با خبرنگار اطلاعات گفت؛ کار چاپ و آماده سازی کتب درسی با تلاش و کار شبانه روزی دست اندرکاران این مهم ادامه دارد و کلیه کتابهای دوره ابتدایی بطور قطع تا اول مهرماه در دسترس دانش آموزان قرار خواهد گرفت.

IMG_20220828_072110_483

وی اضافه کرد؛ مشکل عمده این سازمان در مورد آماده سازی کتاب هایی است که بر حسب شرایط انقلابی باید دچار دگرگونی کامل شوند که اهم این کتابها عبارتند از؛ فارسی، تاریخ و تعلیمات اجتماعی در تمام سطوح سال تحصیلی، که البته با وقت کمی که داریم به احتمال زیاد کار توزیع این کتابها بموقع انجام نمی گیرد ولی سازمان کتابهای درسی تا پیش از شروع سال تحصیلی، تاریخ دقیق توزیع این کتابها را نیز اعلام خواهد کرد.

مصحفی گفت؛ امسال هیچ یک از کتابهای درسی بطور کلی عوض نشده ولی در برخی از کتابها تغییرات کلی داده شده است. تغییرات در این دسته از کتابها به این شکل است که برخی از قسمتهای مضر و زائد حذف و به جای آنها مسائل و مطالب لازم و مفید گنجانده شده است و این قبیل کتب از نظر حجم نسبت به کتب مشابه گذشته، از حجم کمتری برخوردارند.

رئیس سازمان کتابهای درسی در مورد تغییرات جزئی در دیگر کتابها گفت؛ در بسیاری از کتب دوره های مختلف نیز بعضی از اصلاحات انجام شده که بصورت جزوه راهنما همراه کتاب در اختیار  دانش آموزان قرار میگیرد.

تهیه و تنظیم: مصطفی رحیمی مشکله

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر