کد خبر: 138567
A
روزنامه گردی دیدبان تاریخ ۱۱ شهریور ۱۳۵۸؛

ماجرای مصادره شرکت ساختمان سازی اکباتان تهران چه بود؟

گزارش ها و اخبار ۴۳ سال قبل ۱۱ شهریور ۱۳۵۸ را در دیدبان تاریخ بخوانید.

ماجرای مصادره شرکت ساختمان سازی اکباتان تهران چه بود؟

به گزارش دیدبان تاریخ؛ صفحه نخست روزنامه اطلاعات ۴۳ سال قبل در چنین روزی یکشنبه ۱۱ شهریور سال ۱۳۵۸ را مشاهده می کنید. تیتر اول روزنامه به ضبط دهها میلیون ریال اموال ایران در آمریکا اختصاص دارد که در سوتیترهای مربوط به این خبر آمده است؛ یک دادگاه آمریکایی بر اساس شکایت مزورانه یک شرکت، رای به ضبط دارائی های متعلق به ایران داده و موضوع دعوا، قرارداد کامپیوتری کردن سازمان تامین خدمات اجتماعی ایران است‌. ملاقات مهم دکتر ابراهیم یزدی با صدام حسین و مذاکره پیرامون مسائل دو کشور از جمله کردستان و خوزستان و انتشار نخستین اطلاعیه ستاد بزرگداشت روز ۱۷ شهریور، تعطیلی بنگاههای معاملات ملکی و تعیین تکلیف اراضی بزرگ تا ۳ ماه دیگر از اهم تیترهای دیگر این نسخه از روزنامه به شمار می روند. سهام شرکت اکباتان مصادره شد عنوان تیتر خبری است که متن آن در صفحه آخر روزنامه منتشر شده است که بدین شرح است؛

IMG_20220902_090810_525

۴۵ درصد از سهام شرکت نوسازی و عمران تهران سازنده شهرک اکباتان که متعلق به شاه خائن و اعوان و انصار وی بود و همچنین ۱۰ درصد سهام متعلق به محمدعلی باقرزاده وکیل مجلس رستاخیزی منحله شورای ملی و نیز ۴۵ درصد بقیه که متعلق به مهندس رحمان گلزار مدیرعامل شهرک  و خانواده اش بود ضبط شد. به این ترتیب صد درصد سهام شرکت مذکور در اختیار دادستان انقلاب اسلامی مرکز قرار گرفت. ضمنا کلیه اموال حسین دانشور رئیس سابق هیات مدیره مصادره شد و معاملات ۸ نفر از مدیران شرکت نوسازی از تاریخ پیروزی انقلاب به بعد باطل گردید.

IMG_20220902_090754_718

این مطلب را آیت الله علی اصغر مروارید سرپرست کمیته انقلاب اسلامی مرکز منطقه ۲ شمال غرب تهران اعلام کرد.

آیت الله مروارید توضیح داد که شرکت سهامی نوسازی و عمران تهران حدود ۴ سال قبل با حمایت بیدریغ رژیم طاغوت تشکیل شد و برای ساختمان ۱۴۰۹۰ دستگاه واحد مسکونی آپارتمانی واقع در جاده کرج از کلیه امکانات بهره مند گردید.

IMG_20220902_090747_717

این شرکت علاوه بر این طرح پروژه های بزرگ و پرسودی را در سراسر کشور در اختیار گرفت و از همین راه میلیاردها تومان از مردم و دولت که آنهم غیرمستقیم تعلق به ملت داشت پول دریافت کرد. شرکت سهامی نوسازی و عمران تهران طی این مدت مقدار کمی از تعهدات خود را آنهم با تاخیر بیش از ۲ سال انجام داد و بعد به بهانه رویداد انقلاب اسلامی ایران فعالیتهای خود را رها ساخت و مدیران مسئول شرکت که عمال و ایادی و پادوهای دربار کثیف پهلوی بودند پس از تلاش مذبوحانه بسیار و قطع امید از اغفال دولت انقلاب اسلامی مخفیانه به آمریکا فرار کردند.

تهیه و تنظیم: مصطفی رحیمی مشکله

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر