کد خبر: 138783
A
روزنامه گردی دیدبان تاریخ ۱۵ شهریور ۱۳۵۸؛

دعوت از صدام حسین برای سفر به ایران

تیترها واخبار مهم ۴۳ سال پیش ۱۵ شهریور ۱۳۵۸ رادر گزارش دیدبان تاریخ بخوانید

دعوت از صدام حسین برای سفر به ایران

به گزارش دیدبان تاریخ؛ روزنامه اطلاعات در روز پنجشنبه ۱۵ شهریور سال ۱۳۵۸ در تیتر اول خود را به تیره شدن مناسبات آمریکا و شوروی بخاطر کوبا خبر داده است. این شماره اطلاعات صفحات ویژه برای نخستین سالگرد ۱۷ شهریور دارد و آنرا روزی که خلق از دریای خون گذشت یاد کرده است. انحلال مراکز سپاه دانش و خدمات اجتماعی زنان، آغاز طرح مبارزه با اخلال در روستاها و اعلام اینکه دانشگاهها از مهرماه گشوده میشود از جمله تیترهای مهم دیگر این‌ شماره روزنامه هستند. دعوت از صدام حسین رئیس جمهوری عراق برای سفر به ایران عنوان تیتر مهم دیگر صفحه اول این جریده عصرگاهی هست که متن کامل این خبر که در صفحه آخر روزنامه منتشر شده به شرح زیر می باشد.

-5807953325579156346_121

تهران_خبرگزاری پارس:

آسوشیتدپرس از کویت گزارش داد که ابراهیم یزدی وزیر امور خارجه ایران در مصاحبه ای با روزنامه کویتی القبس که دیروز منتشر شد گفت؛ صدام حسین رئیس جمهوری عراق را به ایران دعوت کرده است.

یزدی گفت؛ من گفتگوی صادقانه و مستقیمی با پرزیدنت حسین درباره مسائل موجود میان ایران و عراق داشتم و از وی دعوت کردم به ایران بیاید و نتایج انقلاب ایران را شخصا مشاهده کند. این مصاحبه و ملاقات یزدی با صدام حسین در هاوانا انجام گرفت.

-5807953325579156348_121

یزدی گفت: پرزیدنت حسین نیز مرا به عراق دعوت کرد من این دعوت را قبول کردم ولی هنوز تاریخ مشخصی برای این سفر تعیین نشده است. یزدی با اشاره به مناسبات اخیر ایران و عراق، سازمانهای جاسوسی اسرائیل و آمریکا را عامل اصلی تیره شدن روابط ایران و کشورهای همسایه دانست.

-5807953325579156347_121

وی اضافه کرد؛ روابط ایران و عربستان سعودی طبیعی است اگرچه ما خواهان تفاهم بیشتری با این‌ کشور نیز هستیم.

دکتر یزدی گفت؛ ایران اخیرا نگرانی عمیق خود را از حضور نیروهای خارجی در خاک عمان به دولت این کشور ابراز داشته و اضافه کرد؛ گمان می رود این نیروها مصری باشند، آنچه که ما از عمان و سایر کشورهای همسایه می خواهیم این است که خود را از تسلط خارجی رها کنند!

تهیه و تنظیم: مصطفی رحیمی مشکله

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر