کد خبر: 138927
A
روزنامه گردی دیدبان تاریخ ۱۷ شهریور ۱۳۶۳:

پنجمین سالگرد وفات آیت الله طالقانی چگونه برگزار شد؟

صفحه نخست روزنامه ۲۸ صفحه ای کیهان در ۳۸ سال قبل چنین روزی، شنبه ۱۷ شهریور سال ۱۳۶۳ را مشاهده می کنید. تیتر اول روزنامه اختصاص دارد به گزارشهای اختصاصی گروه خبری کیهان از سفر حساس رئیس جمهوری ایران به سوریه و سه دوره مذاکره رسمی با حافظ اسد و تصویری از این دیدار. سخنان امام درباره حج و اعلام برنامه پروازهای بازگشت حجاج به کشور از فردا و سخنان حجت الاسلام هاشمی رفسنجانی در نماز جمعه تهران در کنار تیترهای اجباری شدن استاندارد کلیه کالاهای تولیدی و جریمه ۱۷ میلیون تومانی ۱۴ گرانفروش، عمده خبرهای این شماره کیهان به شمار می روند. اما اطلاعیه و خبر برگزاری مراسم‌ پنجمین سالروز رحلت آیت الله طالقانی در تهران و روستای گلیرد طالقان در صفحات داخلی روزنامه منتشر شده است که متن آن را در دیدبان تاریخ می خوانیم.

پنجمین سالگرد وفات آیت الله طالقانی چگونه برگزار شد؟

به گزارش دیدبان تاریخ؛ صفحه نخست روزنامه ۲۸ صفحه ای کیهان در ۳۸ سال قبل چنین روزی، شنبه ۱۷ شهریور سال ۱۳۶۳ را مشاهده می کنید. تیتر اول روزنامه اختصاص دارد به گزارشهای اختصاصی گروه خبری کیهان از سفر حساس رئیس جمهوری ایران به سوریه و سه دوره مذاکره رسمی با حافظ اسد و تصویری از این دیدار.

سخنان امام درباره حج و اعلام برنامه پروازهای بازگشت حجاج به کشور از فردا و سخنان حجت الاسلام هاشمی رفسنجانی در نماز جمعه تهران در کنار تیترهای اجباری شدن استاندارد کلیه کالاهای تولیدی و جریمه ۱۷ میلیون تومانی ۱۴ گرانفروش، عمده خبرهای این شماره کیهان به شمار می روند. اما اطلاعیه و خبر برگزاری مراسم‌ پنجمین سالروز رحلت آیت الله طالقانی در تهران و روستای گلیرد طالقان در صفحات داخلی روزنامه منتشر شده است که متن آن را در دیدبان تاریخ می خوانیم.

۱- از سوی بنیاد فرهنگی آیت الله طالقانی

مراسم بزرگداشت سالروز رحلت آیت الله طالقانی طی ۳ روز در تهران برگزار خواهد شد.

همزمان با فرا رسیدن سالروز ایام رحلت حر بزرگ قرآن و ابوذر زمان آیت الله طالقانی، مراسم بزرگداشت و سخنرانی بمدت ۳ روز از طرف بنیاد فرهنگی آیت الله طالقانی برگزار خواهد شد. طی این مراسم که از روز یکشنبه(فردا) آغاز و بمدت ۳ روز ادامه خواهد یافت جمعی از سخنرانان و صاحبنظران اسلامی پیرامون ابعاد شخصیت آیت الله طالقانی به ایراد سخنرانی خواهند پرداخت. این مراسم از ساعت ۵/۳۰ الی ۷/۳۰ بعدازظهر در محل بنیاد فرهنگی آیت الله طالقانی واقع در خیابان سعدی شمالی، خیابان هدایت برگزار خواهد شد.

-5821241207068670463_121

۲- مراسم یزرگداشت سالروز رحلت آیت الله طالقانی در گلیرد طالقان برگزار شد.

مراسم بزرگداشت پنجمین سالگرد رحلت ابوذر زمان آیت الله طالقانی روز گذشته با حضور جمعی از علاقمندان در زادگاه وی، گلیرد طالقان برگزار شد. این مراسم که با حضور اهالی منطقه و مقامات محلی انجام شد، ابتدا تلاوت آیاتی چند از کلام الله مجید آغاز و سپس با چند برنامه شعر- خوانی و دکلمه ادامه یافت.

در ادامه این مراسم یکی از روحانیون محلی ضمن خوشامدگویی به شرکت کنندگان از مقام آیت الله طالقانی تجلیل و سپس حجت الاسلام دکتر سرفرازی عضو شورای مرکزی جامعه روحانیت مبارز به ایراد سخنرانی پرداخت. وی در سخنرانی خود ضمن تشریح زندگی پربار   سراسر تلاش و مبارزه آیت الله طالقانی به نقش وی در روشنگری نسل جوان و پیشبرد اهداف انقلاب اسلامی پرداخت.

-5821241207068670465_121

این‌ گزارش حاکیست به همین مناسبت نمایشگاهی از کتاب و عکس در منزل گلی آیت الله طالقانی برپا شده بود. در این نمایشگاه آثار آیت الله طالقانی همراه نمایشگاهی از فعالیتها و زندگی ابوذر زمان بهمراه عکسهای منتشر نشده ای از وی به نمایش گذاشته شده بود که مورد استقبال شرکت کنندگان مراسم قرار گرفت.

تهیه و تنظیم: مصطفی رحیمی مشکله

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر