کد خبر: 139367
A
روزنامه گردی دیدبان تاریخ ۲۴ شهریور ۱۳۵۸؛

تعویق اجرای مرحله دوم طرح ترافیک در تهران و ایجاد بنای یادبود برای آیت الله طالقانی از زبان محمد توسلی شهردار تهران

گزارش ها و اخبار روزنامه اطلاعات ۲۴ شهریور ۱۳۵۸‌ رادر دیدبان تاریخ بخوانید

تعویق اجرای مرحله دوم طرح ترافیک در تهران و ایجاد بنای یادبود برای آیت الله طالقانی از زبان محمد توسلی شهردار تهران

به گزارش دیدبان تاریخ؛ کشف مخفیگاه و انبار مهمات گروه فرقان. این تیتر اول روزنامه ۱۲ صفحه ای اطلاعات در چاپ دوم روز شنبه ۲۴ شهریور سال ۱۳۵۸ است. عکسی از اولین نماز جمعه تهران بعداز وفات آیت الله طالقانی که به امامت آیت الله منتظری در بهشت زهرا برگزار شد نیز در صفحه نخست روزنامه مشاهده می شود که گویا سه میلیون نفر در این نمازجمعه حضور داشتند. تصویب اصل امر به معروف در جلسه مجلس خبرگان قانون اساسی و دعوت به اتحاد روحانیون، روشنفکران و دانشگاهیان از سوی امام و ناپدید شدن محمد منتظری در فرودگاه مهرآباد پس از بازگشت وی از سفر لیبی از جمله خبرهای امروز این روزنامه عصرگاهی به شمار می روند.

-5836830907560999881_121

اما دو خبر دیگر مربوط به شهرداری تهران در صفحه اول روزنامه منتشر شده است به نقل از محمد توسلی شهردار تهران که متن هر دو خبر بدین شرح می باشد؛

-5836830907560999879_121

۱- مرحله دوم طرح ترافیک از هفته اول مهر اجرا می شود

مهندس محمد توسلی شهردار تهران در تماس با خبرگزاری پارس گفت:

اجرای مرحله دوم طرح ترافیک یعنی ممنوعیت رفت و آمد اتومبیل های شخصی در محدوده مرکزی شهر به هفته اول مهرماه موکول شد.

شهردار تهران در مورد تاخیر اجرای مرحله دوم طرح ترافیک گفت؛

در هفته جاری بعلت ضایعه بزرگی که برای ملت ایران بوجود آمد عملا برنامه ریزی آزمایشی این‌ طرح انجام نگرفت و از سوی دیگر چون اتوبوسهای شرکت واحد در روزهای عزاداری فعالیت بیشتری داشته اند ضایعاتی در آنها بوجود آمده است که تعمیرگاه ها  باید در مدت دو هفته آینده به بازسازی و تعمیر این اتوبوسها و سایر اتوبوسهایی  که از قبل احتیاج به تعمیر داشتند بپردازند.

شهردار تهران از کلیه تهرانی ها تقاضا کرد با به حرکت در نیاوردن اتومبیل های شخصی خود در خیابانهای مرکزی و پر رفت و آمد‌، ماموران راهنمایی و رانندگی را یاری دهند و ضمن همکاری با آنان، به اتومبیلهای شخصی که با یک سرنشین در حرکتند تذکر داده و توصیه کنند از وسایل نقلیه عمومی استفاده کنند.

-5836830907560999880_121

۲- نظرخواهی برای طرح بنای یادبود آیت الله طالقانی

مهندس محمد توسلی  شهردار تهران طی اطلاعیه ای از طراحان دعوت کرد تا طرح بنای یادبود آیت الله طالقانی را که خصوصیات ویژه مجاهد نستوه را داشته باشد ارائه دهند.

متن اطلاعیه به این شرح است؛

بسمه تعالی

برای بزرگداشت خاطره زنده یاد مجاهد نستوه مرحوم آیت الله طالقانی مردم تهران بنای یادبودی به تربت پاکش تقدیم خواهند کرد. طرح این بنا که میثاقی بر ادامه راه او خواهد بود با دو مشخصه زیر به نظرخواهی گذاشته میشود تا متخصصان و علاقمندان حضرتش فرصتی برای ابراز وفاداری و قدرشناسی نسبت به زحمات وی بدست آورند.

۱- همچنانکه وجود وی سایه گسترده ای بر علاقمندان و عموم امت مسلمان بود، بنای یادبودی که نمایانگر سایه گسترده زائران تربت پاکش گردد.

۲- بنای یادبود، از جنبه هنری باید نمایشگر مجاهدات و مبارزات ایشان بوده و روح انقلابی بزرگمرد مجاهد را توصیف نماید. ساختمان این بنای یادبود از محل وجوه اهدایی مردم به ترتیبی که بعدا اعلام خواهد شد اجرا می شود.

علاقمندان می توانند با بازدید از محل و کسب اطلاعات و توضیحات از شهرداری تهران توسط تلفن ۸۲۸۰۷۷ طرح های خود را حداکثر تا تاریخ ۱۵ مهر ۵۸ به دفتر قائم‌مقام شهردار تهران در طبقه ششم ساختمان مرکزی _ خیابان ایرانشهر ارائه نمایند.

  محمد توسلی -  شهردار تهران

تهیه و تنظیم: مصطفی رحیمی مشکله

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر