کد خبر: 139445
A
روزنامه گردی دیدبان تاریخ ۲۵ شهریور ۱۳۵۸:

لغو قانون استخدام افسران و درجه داران آمریکایی در ایران

مرور اخبار و تیترهای روزنامه اطلاعات ۴۳ سال پیش ۲۵ شهریور سال ۱۳۵۸ در دیدبان تاریخ

 لغو قانون استخدام افسران و درجه داران آمریکایی در ایران

به گزارش دیدبان تاریخ؛ روز یکشنبه ۲۵ شهریور سال ۱۳۵۸ است. روزنامه ۱۲ صفحه ای اطلاعات در چاپ‌ دوم امروز خود در تیتر یک از عفو کلیه متهمان و محکومان جزائی دادگستری خبر داده و اینکه با این عفو صدها هزار پرونده بسته خواهد شد. اما مرتکبین جرائم قتل، اعمال منافی عفت، مواد مخدر و چند مورد دیگر مشمول این عفو نیستند. تیتر مهم دیگر روزنامه اختصاص دارد به مراسم شب هفت مرحوم  آیت الله طالقانی و تصاویری از این مراسم در تهران و شهرستانها و اینکه میلیونها شاخه گل تربت پاک آیت الله را پوشانده بود. نقل قولی از امام خمینی مبنی بر اینکه اسلام با هنر مخالفتی ندارد و هیچکس حق ندارد با تشکیل گروههای دانشجویی یا غیره در کار دانشگاهها اخلال ایجاد کند در بالای صفحه روزنامه خودنمایی می کند. از جمله تیترهای مهم صفحه یک میتوان به تصویب لایحه پاکسازی وزارتخانه ها، دانشگاهها، بانکها و موسسات دولتی و در اختیار قرار گرفتن کلیه مدارس غیردولتی توسط دولت و یکسان شدن شهریه همه آنها به نقل از محمدعلی رجائی سرپرست وزارت آموزش و پرورش و همچنین به نقل از صادق طباطبائی سخنگوی دولت پرداخت عوارض سالیانه توسط صاحبان خودروها از این به بعد اشاره کرد. 

20220916_113654

به صفحه چهارم روزنامه رفته و به خبری درباره لغو شدن قانون استخدام افسران و درجه داران آمریکایی بر می خوریم که متن این خبر را یکبار دیگر پس از ۴۳ سال منتشر میکنیم؛

بر اساس لایحه ای که از تصویب شورای انقلاب اسلامی گذشت قانون اجازه استخدام هیاتی از افسران و درجه داران ارتش کشورهای متحده آمریکا برای وزارت جنگ لغو شد.

20220916_113703 

صادق طباطبائی معاون سیاسی نخست وزیر و سخنگوی دولت در مورد لایحه قانونی الغاء قانون اجازه استخدام هیئتی از افسران و درجه داران ارتش کشورهای متحده آمریکا مصوب ۱۳۲۲ و قرارداد مربوط به قانون مذکور منعقده بین دولت ایران و دولت آمریکا مورخ ۱۲ مهر ۱۳۲۶ که از تصویب شورای انقلاب گذشته و به وزارت دفاع ملی ابلاغ گردیده است گفت:

از تاریخ تصویب این ماده واحده قانون اجازه استخدام هیاتی از افسران و درجه داران ارتش کشورهای متحده آمریکا برای وزارت جنگ مصوب ۱۳۲۲ و قرارداد مربوط به متون مذکور منعقده بین دولت ایران و دولت آمریکا مورخ ۱۲ مهر ۱۳۲۶ لغو می گردد.  

 

تهیه و تنظیم: مصطفی رحیمی مشکله

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر