کد خبر: 139515
A
روزنامه گردی دیدبان تاریخ ۲۷ شهریور ۱۳۵۸؛

اهدای قسمتی از پرده کعبه به امام خمینی توسط ولیعهد عربستان و نصب این پرده در حرم حضرت معصومه(س)

اخبار و گزارش های روزنامه اطلاعات ۴۳ سال، ۲۷ شهریور ۱۳۵۸ رادر دیدبان تاریخ بخوانید

اهدای قسمتی از پرده کعبه به امام خمینی توسط ولیعهد عربستان و نصب این پرده در حرم حضرت معصومه(س)

به گزارش دیدبان تاریخ؛ چاپ دوم‌ روزنامه اطلاعات در ۴۳ سال قبل چنین روزی سه شنبه ۲۷ شهریور سال ۱۳۵۸ با چاپ تصویری از دیدارهای امام با مردم در قم از قول ایشان تیتر زده که خانم ها حق دارند در سیاست دخالت کنند و اینکه و نه روحانی بلکه همه قشرها در سیاست دخالت کنند. احضار محمد منتظری به دادگاه و افشای پشت پرده ماجراهای کردستان به نقل از سفیر ایران در شوروی که تیتر یک روزنامه هست و نقل قولی از دکتر ابراهیم یزدی وزیر امور خارجه مبنی بر اینکه ایران در امور داخلی هیچ کشوری دخالت ندارد و اعلام به ریاست جمهوری رسیدن حفیظ الله امین در افغانستان در کنار تیتر برنامه ساختن و واگذاری خانه های ارزانقیمت از جمله خبرهای دیگر این شماره روزنامه عصرگاهی به شمار می روند.

به صفحه دوم روزنامه می رویم به خبری درباره سفر وزیر ارشاد ملی به عربستان بر می خوریم و اهداء قسمتی از پرده کعبه توسط ولیعهد عربستان به امام خمینی که متن کامل خبر فوق بدین شرح است:

IMG_20220918_073930_823

ناصر میناچی وزیر ارشاد ملی در گفت و گویی با خبرگزاری پارس پیرامون سفرش به عربستان سعودی و مذاکراتی که با مقامات این کشور بویژه امیر فهد بن عبدالعزیز ولیعهد و نایب اول نخست وزیر این کشور در مورد ایجاد تسهیلات برای زائران صورت گرفته است گفت.

در دیدار با ولیعهد عربستان سعودی مسایل گوناگونی مطرح شد و از جمله درباره رفع مشکلات زائران ایرانی خانه خدا که پس از پیروزی انقلاب اسلامی ایران امسال حج آزاد و پاکی را بهمراه دیگر برادران مسلمان خود در مکه خواهند داشت صحبت شد.

وی گفت؛ در این زمینه مذاکرات مفصلی با مقامات عربستان سعودی داشتیم در پایان آنان وعده کردند که هر گونه مساعدت و یاری لازم را در مورد زائران ایرانی بعمل آورند. در این مذاکرات مقامات عربستان سعودی با نظر بسیار موافق با ما مواجه شدند و ولیعهد آن کشور پیام های گرمی برای امام خمینی و نخست وزیر ایران فرستادند و نیز یک ستون از قسمتی از پرده کعبه را که شامل یک آیه کامل از قرآن مجید بود اهداء کردند که در بازگشت به ایران به دستور امام با قاب زیبایی در حرم حضرت معصومه علیهماسلام نصب خواهد شد.

همچنین جراید عربستان سعودی در مدت اقامت ما در این کشور و حتی پس از بازگشت به ایران مطالب و گزارشهای مفصلی در زمینه انقلاب اسلامی ایران در رابطه مودت آمیز میان دو کشور نوشتند.

-5846008123096152970_121

وزیر ارشاد ملی در پایان با اشاره به مشکلات زائران ایرانی گفت:

در مورد موضوع افزایش نامتناسب اجاره بهای ساختمانهای مسکونی که علت آن مداخله ناروای مدیران ایرانی گروهها در کار یکدیگر بود مورد بررسی قرار گرفت و در این مورد اقداماتی انجام شد و ستاد مجهز سازمان اوقاف در مکه و مدینه توانست با تدابیر قاطعی از افزایش اجاره بهای منازل مسکونی حجاج ایرانی جلوگیری نمایند.

تهیه و تنظیم: مصطفی رحیمی مشکله

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر