کد خبر: 140422
A
روزنامه گردی #دیدبان_تاریخ ۱۰ مهر ۱۳۵۸؛

کمبود لوازم یدکی و قطعات اتومبیلهای فولکس واگن، پاسات و... در کشور

ترور یک روحانی در مشهد، دستگیری ۶ نفر به اتهام اغتشاش در جلوی نخست وزیری و اعلام اینکه دولت از تظاهرات و راهپیمایی بدون اجازه به شدت جلوگیری می کند، تیترهای مهم روزنامه کیهان در ۴۳ سال قبل چنین روزی سه شنبه ۱۰ مهر سال ۱۳۵۸ هستند

کمبود لوازم یدکی و قطعات اتومبیلهای فولکس واگن، پاسات و... در کشور

به گزارش سایت دیده بان ایران؛ ترور یک روحانی در مشهد، دستگیری ۶ نفر به اتهام اغتشاش در جلوی نخست وزیری و اعلام اینکه دولت از تظاهرات و راهپیمایی بدون اجازه به شدت جلوگیری می کند، تیترهای مهم روزنامه کیهان در ۴۳ سال قبل چنین روزی سه شنبه ۱۰ مهر سال ۱۳۵۸ هستند. اما روزنامه اطلاعات امروز سخنان مهندس بازرگان را با عنوان اینکه کشته می شویم اما تسلیم حرف زور نمی شویم را به عنوان تیتر اول خود انتخاب کرده است و اینکه موافقین امام باید موافقین دولت هم باشند. اطلاعات امروز تیترهای جالب توجهی دارد از تغییر مقررات ازدواج و طلاق و معلوم‌شدن تکلیف بانکهای سراسر کشور و همچنین اظهارات دکتر ابراهیم یزدی در مورد معامله ۲۰ میلیارد دلاری اسلحه با آمریکا در کنار نقل قولی از هاشم صباغیان وزیر کشور درباره تهیه و اجرای طرح خلع سلاح عمومی در آینده. اما روزنامه دیگر یعنی بامداد امروز در این شماره اظهارات دادستان کل انقلاب درباره حسن نزیه را برجسته کرده و از اعلام شرایط واگذاری زمین و نحوه صدور گواهی ساختمان خبر داده است. این روزنامه در تیتری دیگر نیز  از افزایش پیاپی قیمت طلا نوشته است. روزنامه فوق را ورق زده به صفحه دهم رفته که ویژه خبرهای اقتصادی است به  خبری بر میخوریم درباره کمبود قطعات یدکی یکسری از اتومبیلهای پرمصرف داخلی مانند فولکس واگن، پاسات و... در داخل کشور، متن کامل این خبر را با هم یکبار دیگر مرور می کنیم.

1

قطعات یدکی اتومبیل های فولکس واگن، گلف، پاسات، شیراکو و ۱۳۰۰ کمیاب است و دارندگان این اتومبیلها را با مشکل تامین قطعات مورد نیاز مواجه کرده است. 

3

در پی مراجعات و اعتراضات عده ای از دارندگان اتومبیلهای فولکس واگن به کمبود وسایل یدکی این اتومبیلها یکی از مسئولان فروشگاه قطعات یدکی فولکس واگن در تعمیرگاه مرکزی اتومبیلهای مذکور اظهار داشت؛ در پی آتش سوزی سال گذشته انبار لوازم یدکی که در جریان انقلاب اتفاق افتاد قسمت قابل ملاحظه ای از قطعات یدکی از بین رفت که با کوشش فراوان، انبار مذکور بازسازی و فعالیتهای آن از سر گرفته شد. اما متعاقبا از بهمن و اسفند سال گذشته نیز امر وارادت و عرضه این قطعات دچار وقفه شد و در ششماهه اخیر تقریبا هیچ نوع لوازمی وارد نشده است و احتمالا در خلال  شش ماه آینده نیز تامین قطعات یدکی به سهولت مقدور نخواهد بود زیرا کم کاری فولکس واگن در راه صدور لوازم یدکی اتومبیلهای خود به ایران مشکلاتی فراهم کرده است که کوشش مسئولان نمایندگی فولکس واگن در ایران برای رفع این موانع و تامین قطعات یدکی مورد نیاز ادامه دارد.

2

در حال حاضر تعداد قابل توجهی اتومبیلهای گلف و پاسات در ایران وجود دارد که تامین قطعات یدکی آنها دشوارتر از تامین قطعات فولکس واگن قورباغه ای است زیرا یدکی اتومبیلهای اخیر در اوراق فروشی ها موجود است و حتی با استفاده از قطعات دست دوم نیاز متقاضیان رفع میشود اما مدلهای بالا و نو از این امکان نیز محروم می باشند. 

 

تهیه و تنظیم: مصطفی رحیمی مشکله

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر