کد خبر: 140446
A
روزنامه گردی #دیدبان_تاریخ ۱۱ مهر۱۳۶۴ ؛

حمایت انجمنهای اسلامی ۲۰ کارخانه از سخنان حجت الاسلام موسوی خوئینی ها درباره خطر بازگشت سرمایه داران فراری و بازپس گیری املاک مصادره شده آنان

گزارش ها و اخبار روزنامه ۲۴ صفحه ای کیهان در ۳۷ سال قبل چنین روزی ۱۱ مهر سال ۱۳۶۴ را در دیدبان تاریخ

حمایت انجمنهای اسلامی ۲۰ کارخانه از سخنان حجت الاسلام موسوی خوئینی ها درباره خطر بازگشت سرمایه داران فراری و بازپس گیری املاک مصادره شده آنان

به گزارش سایت دیده بان ایران؛ صفحه نخست روزنامه ۲۴ صفحه ای کیهان در ۳۷ سال قبل چنین روزی پنجشنبه ۱۱ مهر سال ۱۳۶۴ را مشاهده می کنید. تیتر یک روزنامه به یک خبر خارجی اختصاص دارد و درباره تلاشهای دیپلماتیک ایران در لبنان برای پایان دادن به جنگ خونین طرابلس. تصویب لایحه الحاقی برقراری حقوق خانواده مجروحان و شهدای جنگ تحمیلی و انقلاب و ساخت تخت خانگی برای بیماریهای مزمن کمردرد در ایران توسط یک پزشک ارتوپد از دیگر تیترهای مهم این شماره روزنامه هستند. اما عکس یک روزنامه اختصاص دارد به تصویری از یک دبیرستان دخترانه که قبلا با شکایت مالک این مکان تخلیه شده بود و مجددا با حکم قضایی به آموزش و پرورش بازگردانده شد. گویا مالک این دبیرستان ماهی ۴۶ هزار تومان اجاره بها از آموزش و پرورش می گرفت. در گوشه راست لوگوی روزنامه به تیتری درباره حمایت انجمنهای اسلامی ۲۰ کارخانه و هزاران تن از مردم از اقدامات دادستان کل کشور بر می خوریم که متن این خبر که در صفحه ۲۳ روزنامه منتشر شده است را برای این شماره دیدبان تاریخ انتخاب کرده ایم.

photo_2022-10-02_17-54-25

به دنبال سخنان اخیر حجت الاسلام موسوی خوئینی ها دادستان کل کشور در رابطه با خطر بازگشت سرمایه داران فراری و نکوهش بازپس دادن املاک واحدهای تولیدی وصنعتی سرمایه داران به آنها و صدور بخشنامه مبنی بر مکلف شدن دادسراهای انقلاب اسلامی به اعلام اسامی سرمایه داران فراری که به کشور بازگشته و به محاکم مراجعه می کنند از سوی خانه کارگر شهر ری، نامه حمایت انجمنهای اسلامی کارخانجات و واحدهای تولیدی و صنعتی شهر ری به شرح زیر در اختیار کیهان قرار گرفت.

«شرکت ایران سیلندر، ارسا گاز، ایران ترانفو، ایران گاز، اطلس بافت، الکتریکی البرز، جواهریان، چیت ممتاز، تفضلی، ریخته گری زیگما، روغن نباتی پارس قو، سیمان طرح دوهزار تنی، سیمان تهران، کفش سانتال، کاشی سعدی، چرمسازی زوک، چرمسازی ری، فرآورده های تزریقی، مارگارین و چاپخانه علامه طباطبائی»

photo_2022-10-02_18-13-59

همچنین در پیام انجمن دادگستری خطاب به دادستان کل کشور آمده است؛

 

فریاد شما در لحظاتی پیکر افسرده و غم آلود نیروهای حزب الله و صاحبان اصلی انقلاب را نوازش داد که خیلی از اصول انقلاب اسلامی در حال فسخ شدن بود و فرزندان انقلاب مانند پدری که نظاره گر نابودی فرزند دلبند خویش در آنچه به انقلاب می گذشت می سوختند و خشم مقدس خود را که به شدت گلویشان را می فشرد در درون پر دردشان پنهان می داشتند. 

در قسمت دیگری از این اطلاعیه آمده است؛ برادر خوئینی ها، فریاد ترا همه شنیدیم و شور و شوق و دلگرمی که بدنبال این فریاد در جامعه بوجود آمده است بوضوح لمس کردیم اما همه مردم عاشق انقلاب انتظار اقدامات بعدی شما و پیامدهای آنرا دارند. 

photo_2022-10-02_18-13-59

تهیه و تنظیم: مصطفی رحیمی مشکله

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر