کد خبر: 140525
A
روزنامه گردی دیدبان تاریخ ۱۲ مهر ۱۳۵۸؛

از گرم شدن روابط ایران و شوروی تا اظهار نظر آیت الله اشراقی درباره پیروزی انقلاب

صفحه نخست دو روزنامه اطلاعات و بامداد امروز در ۴۳ سال قبل چنین روزی پنجشنبه ۱۲ مهر سال ۱۳۵۸ را مشاهده می کنید. تایید دوباره دولت بازرگان توسط امام خمینی، بمب گذاری و انفجار در قطار مسافربری جنوب (خرمشهر- تهران) و سخنان دو مقام دولتی مبنی بر اینکه روابط ایران و شوروی عالی است(محمد مکری- سفیر ایران در شوروی) و روابط ایران و آمریکا بسیار سرد است( دکتر ابراهیم یزدی- وزیر امور خارجه) هم جالب توجه هست. در ضمن فاش شدن تمرکز نیروهای یک کشور عرب در مرز ایران در گفتگوی دکتر مصطفی چمران با نشریه النهار نیز تیتر مهم دیگر روزنامه اطلاعات امروز هستند. اما روزنامه بامداد امروز نامه حسن نزیه درباره علت عدم مراجعه اش به دادستانی و نامه مشاوران و سرپرستان شرکت ملی نفت به امام خمینی و اجرای طرح شوراها در ارتش را به عنوان اخبار مطرح روز بازتاب داده است. عکس یک این روزنامه نیز اختصاص دارد به دیدار هیات دولت موقت با امام خمینی در قم‌‌.

از گرم شدن روابط ایران و شوروی تا اظهار نظر آیت الله اشراقی درباره پیروزی انقلاب

دیدبان تاریخ: صفحه نخست دو روزنامه اطلاعات و بامداد امروز در ۴۳ سال قبل چنین روزی پنجشنبه ۱۲ مهر سال ۱۳۵۸ را مشاهده می کنید. تایید دوباره دولت بازرگان توسط امام خمینی، بمب گذاری و انفجار در قطار مسافربری جنوب (خرمشهر- تهران) و سخنان دو مقام دولتی مبنی بر اینکه روابط ایران و شوروی عالی است(محمد مکری- سفیر ایران در شوروی) و روابط ایران و آمریکا بسیار سرد است( دکتر ابراهیم یزدی- وزیر امور خارجه) هم جالب توجه هست. در ضمن فاش شدن تمرکز نیروهای یک کشور عرب در مرز ایران در گفتگوی دکتر مصطفی چمران با نشریه النهار نیز تیتر مهم دیگر روزنامه اطلاعات امروز هستند. اما روزنامه بامداد امروز نامه حسن نزیه درباره علت عدم مراجعه اش به دادستانی و نامه مشاوران و سرپرستان شرکت ملی نفت به امام خمینی و اجرای طرح شوراها در ارتش را به عنوان اخبار مطرح روز بازتاب داده است. عکس یک این روزنامه نیز اختصاص دارد به دیدار هیات دولت موقت با امام خمینی در قم‌‌. 

photo_2022-10-03_09-55-30

عصر سه شنبه مدیران کل و مسئولان اجرائی استان گیلان با حجت الاسلام اشراقی نماینده ویژه امام خمینی ملاقات کردند و طی نشستی مسائل و مشکلات استان گیلان را با نماینده امام در میان‌ نهادند. در این جلسه که حبیب الله داوران استاندار گیلان و حجت الاسلام‌ احسانبخش نماینده امام در رشت نیز شرکت داشتند، ابتدا حجت الاسلام اشراقی با اشاره به ویژگیهای انقلاب اسلامی ایران گفت؛ 

بزرگترین پیروزی انقلاب ما از بین بردن فاصله ها بود زیرا در گذشته ارتش ما روبروی ملت بود و طرفین بیرحمانه با هم  رفتار می کردند ولی امروز ارتش برای ملت شهید می دهد و این بزرگترین اثر انقلاب است. ارتش دیروز میکشت برای طاغوت، و امروز میکوشد برای خدا و حالا ما افتخار می کنیم که از ارتش هم شهید داده ایم. این دلیل این است که انقلاب ما صد در صد پیروز است. 

حجت الاسلام اشراقی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به دگرگونی های اخیر ایران و بررسی جهات مختلف آن افزود؛ هر انقلابی به همراهش خرابیهایی هم بدنبال دارد و انقلاب اسلامی ما نیز از این قاعده به دور نبود. این تعطیلی ها، کم کاریها و بیکاریها از خصوصیات انقلاب است و ما آنرا ضایعه نمی دانیم زیرا ضایعه وقتی است که انقلاب هدف مشخصی را طی بکند ولی پس از پیروزی جهتش انحراف پیدا کند و از آن مسیر اولیه خود خارج شود بطوریکه میدانید در بسیاری از انقلابها چنین شده است. 

photo_2022-10-03_09-55-47

وی افزود: انقلاب ما اسلامی و انسانی است و ما باید اسلام را پیاده کنیم و من تاکید می کنم که ما به اسلام بیشتر از کشورمان اهمیت می دهیم بدین معنی اگر کشوری داشته باشیم که خدای ناکرده به چپ‌و راست گرایش پیدا کند ما آن کشور را خودمان خرابش می کنیم! ما کشوری می خواهیم که اسلام در آن‌ باشد و اگر اسلام بود کشور است و اگر آن عدل اسلامی پیاده شود آن وقت کشور ما از هر جهت آباد و کلیه اقشار در رفاه و آسایش سر خواهند برد.

تهیه و تنظیم: مصطفی رحیمی مشکله

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر