کد خبر: 141204
A
روزنامه گردی دیدبان تاریخ ۲۱ مهر ۱۳۵۸:

قرار داد چهار ساله خرید گوشت از نیوزیلند و سرمایه گذاری ژاپن در طرح پتروشیمی ایران

صفحه نخست سه روزنامه اطلاعات، کیهان و بامداد امروز در ۴۳ سال قبل چنین روزی، ۲۱ مهر سال ۱۳۵۸ را مشاهده می کنید. اطلاعات در شماره امروز خود فتوای امام خمینی درباره مجازاتهای شرعی را بعنوان تیتر اول خود انتخاب کرده است و اینکه نباید کاری کنیم که بگویند دادگاهها در زمان‌طاغوت این کارها را نمی کردند و نباید کلمه انقلاب را بگذاریم و هر کاری دلمان خواست بکنیم و بگوییم انقلابی است. سخنان افشاگرانه داریوش فروهر در یک سخنرانی درباره توطئه های یک کشور عربی علیه انقلاب ایران تیتر مهم دیگر اطلاعات امروز است. اما کیهان ۱۲صفحه ای در شماره امروز خود همانند اطلاعات سخنان امام را بعنوان تیتر یک خود برگزیده و اینکه نباید چون انقلاب شده هر کس را دلمان خواست اعدام کنیم و جمله ساواکیها پیش من از آخوندهای فاسد محترم ترند نیز از امام جلب توجه می کند.

قرار داد چهار ساله خرید گوشت از نیوزیلند و سرمایه گذاری ژاپن در طرح پتروشیمی ایران

به گزارش سایت دیده بان ایران؛ صفحه نخست سه روزنامه اطلاعات، کیهان و بامداد امروز در ۴۳ سال قبل چنین روزی، شنبه ۲۱ مهر سال ۱۳۵۸ را مشاهده می کنید. اطلاعات در شماره امروز خود فتوای امام خمینی درباره مجازاتهای شرعی را بعنوان تیتر اول خود انتخاب کرده است و اینکه نباید کاری کنیم که بگویند دادگاهها در زمان‌طاغوت این کارها را نمی کردند و نباید کلمه انقلاب را بگذاریم و هر کاری دلمان خواست بکنیم و بگوییم انقلابی است. سخنان افشاگرانه داریوش فروهر در یک سخنرانی درباره توطئه های یک کشور عربی علیه انقلاب ایران تیتر مهم دیگر اطلاعات امروز است. اما کیهان ۱۲صفحه ای در شماره امروز خود همانند اطلاعات سخنان امام را بعنوان تیتر یک خود برگزیده و اینکه نباید چون انقلاب شده هر کس را دلمان خواست اعدام کنیم و جمله ساواکیها پیش من از آخوندهای فاسد محترم ترند نیز از امام جلب توجه می کند. روزنامه دیگر بامداد امروز است که متن مصاحبه اوریانا فالاچی با مهدی بازرگان نخست وزیر دولت موقت را بعنوان تیتر اول خود چاپ کرده است. بازرگان در این مصاحبه گفته است؛ هرگز بطور جدی فکر نکردم میدان مبارزه را ترک کنم و از نقطه نظر رسمی دولت است که فرمان می دهد و از نظر ایدئولوژیکی و انقلابی امام و مشاورینش. 

2

دو خبر در صفحه اقتصادی روزنامه بامداد امروز منتشر شده شامل قرارداد خرید گوشت بره از ونزوئلا و سرمایه گذاری کشور ژاپن در صنعت پتروشیمی ایران که متن کامل هر دو خبر به شرح زیر است.

3

 ایران ۲۰۰ هزار تن گوشت از نیوزیلند وارد می کند

بر اساس قراردادی که بین ایران و نیوزیلند امضاء شد ایران ۲۰۰ هزار تن گوشت طی چهارسال از آن کشور وارد می کند‌. به موجب این قرارداد در سال جاری ۴۵ هزار تن، در سال آینده ۴۷ هزار تن و در سالهای بعد به ترتیب ۵۰ و ۵۸ هزار تن گوشت از نیوزیلند وارد خواهد کرد. قیمت‌ گوشت خریداری شده از این‌ کشور هر سال با توجه به قیمتهای بین المللی تعیین می شود و نوع گوشت وارداتی از کشور نیوزیلند بره ۶ تا ۱۰ ماهه و وزن آن بین ۱۰ تا ۱۸ کیلوگرم خواهد بود. قرارداد خرید گوشت از سوی ایران را علی اصغر خطیب معاون امور دام وزارت کشاورزی و دامپروری و از طرف کشور نیوزیلند رئیس سازمان گوشت آن کشور منعقد کردند. لازم به یادآوری است که ایران بیش از یکسال است خرید گوشت از نیوزیلند را به علت عدم رعایت ذبح اسلامی متوقف کرده بود.

4

دولت ژاپن ۸۸ میلیون دلار در طرح پتروشیمی ایران سرمایه گذاری می کند

بر اساس گزارش یونایتدپرس از توکیو منابع دولت ژاپن اعلام کردند که این کشور برای تضمین دریافت نفت از ایران تا بیست میلیارد ین ( ۸۸ میلیون دلار) در طرح پتروشیمی ژاپن - ایران سرمایه گذاری خواهد کرد. این منابع دولتی همچنین اظهار داشتند گروه میتسویی و دیگر شرکتهای ژاپنی تقاضا کرده بودند که دولت ژاپن ۴۰ میلیارد ین ( ۱۷۶/۷ میلیون دلار) در این طرح سرمایه گذاری کند. بر اساس گزارش وزارت تجارت و صنعت بین المللی ژاپن شرکت پتروشیمی ایران و ژاپن در سال ۱۹۸۲ کاملا مورد بهره برداری قرار خواهد گرفت و امید می رود که طی ۱۲ سال (۱۹۹۳م/ ۱۳۷۲ ش) پس از کسر مالیاتها مبلغی معادل ۲۳۰ میلیارد ین(یک میلیارد دلار) سود خالص داشته باشد. دولت انقلاب اسلامی ایران در ماه فوریه سرمایه گذاری در این طرح را صد میلیارد ین ( ۴۴۱/۶ میلیون دلار) افزایش داد و سرمایه گذاری ژاپن در این طرح که مورد موافقت وزارت دارائی ژاپن قرار گرفته بخشی از این افزایش سرمایه گذاری را تشکیل می دهد.

photo_2022-10-13_08-43-05

تهیه و تنظیم: مصطفی رحیمی مشکله

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر