کد خبر: 142660
A
روزنامه گردی دیدبان تاریخ ۱۳ آبان ۱۳۵۷؛

جامعه معلمان ایران انتخاب روسای مدارس را به معلمان واگذار کرد/ چگونگی تشکیل جامعه معلمان در شهرها از سوی این جامعه اعلام شد.

تفنگداران سالارجاف یک شهر را محاصره کردند، رئیس مجلس دستور توقیف سالارجاف را صادر کرد. تیتر اول روزنامه کیهان در نوبت چاپ سوم به تاریخ شنبه ۱۳ آبان سال ۱۳۵۷ اختصاص به این قضیه دارد. استعفای بنی احمد از نمایندگی مجلس و ممنوع شدن خروج ارتشبد نصیری و ثابتی از کشور، تظاهرات صدها هزار نفر در اصفهان، استقرار ارتش در هواپیمایی ملی و تیراندازی به تظاهرکنندگان داخل دانشگاه به همراه عکسی از تظاهرات دانشجویان جلوی درب دانشگاه تهران، در کنار نقل قولی از آیت الله العظمی خمینی که خواستار انجام رفراندوم شده و اینکه مخالفانی که با حکومت مذاکره کنند طرد می شوند از جمله خبرها و تیترهای مهم کیهان امروز به شمار می روند. روزنامه را ورق زده به صفحه ۱۸ رفته و به خبری راجع به اطلاعیه جامعه معلمان ایران درباره این تشکل و رخدادهای روز بر می خوریم که متن کامل خبر فوق به شرح زیر می باشد.

جامعه معلمان ایران انتخاب روسای مدارس را به معلمان واگذار کرد/ چگونگی تشکیل جامعه معلمان در شهرها از سوی این جامعه اعلام شد.

به گزارش دیدبان تاریخ ؛ تفنگداران سالارجاف یک شهر را محاصره کردند، رئیس مجلس دستور توقیف سالارجاف را صادر کرد. تیتر اول روزنامه کیهان در نوبت چاپ سوم به تاریخ شنبه ۱۳ آبان سال ۱۳۵۷ اختصاص به این قضیه دارد. استعفای بنی احمد از نمایندگی مجلس و ممنوع شدن خروج ارتشبد نصیری و ثابتی از کشور، تظاهرات صدها هزار نفر در اصفهان، استقرار ارتش در هواپیمایی ملی و تیراندازی به تظاهرکنندگان داخل دانشگاه به همراه عکسی از تظاهرات دانشجویان جلوی درب دانشگاه تهران، در کنار نقل قولی از آیت الله العظمی خمینی که خواستار انجام رفراندوم شده و اینکه مخالفانی که با حکومت مذاکره کنند طرد می شوند از جمله خبرها و تیترهای مهم کیهان امروز به شمار می روند. روزنامه را ورق زده به صفحه ۱۸ رفته و به خبری راجع به اطلاعیه جامعه معلمان ایران درباره این تشکل و رخدادهای روز بر می خوریم که متن کامل خبر فوق به شرح زیر می باشد.

IMG_20221104_135256_999

جامعه معلمان ایران طی اطلاعیه ای نحوه تشکیل جامعه معلمان را در شهرستانها و چگونگی انجام آن‌ را یادآور شد. در این اطلاعیه آمده است؛ یکی از خواست هایی که معلمان سراسر کشور در اعتصاب های چند هفته اخیر بارها اعلام کرده اند انتخاب روسای مدارس و ادارات آموزش و پرورش توسط خود معلمان است. در حقیقت معلمان که مسئولیت خطیر آموزش و پرورش کودکان امروز و زنان و مردان مسئول فردا را به عهده دارند می خواهند که رهبری موسسات آموزشی به دست کسانی افتد که لیاقت و کارائی آنها از هر حیث مورد تصدیقشان باشد. چنین شیوه ای برای نوآموزان نیز می تواند بعنوان نخستین درس دموکراسی آموزنده باشد.

جامعه معلمان از معلمان هر مدرسه خواسته است تا آخر آذرماه ۵۷ در میان همکاران خود فردی را که شایسته تر است برای اداره مدرسه انتخاب کنند و ضمن صورتجلسه ای به اداره آموزش و پرورش محل معرفی نمایند و یک نسخه از صورتجلسه را نیز به دفتر باشگاه مهرگان ارسال دارند.

در اطلاعیه جامعه معلمان همچنین از فرهنگیان سراسر کشور خواسته شده است به منظور هماهنگ ساختن فعالیتهای معلمان در سراسر کشور که بر اثر سالها اختناق و استبداد دچار رکود شده بود برای تشکل و ارتباط بیشتر معلمان در اقصی نقاط کشور تنظیم اساسنامه جدید ضروری است. از این رو کمیته ای مامور تهیه اساسنامه جامعه شده است.

IMG_20221104_135300_858

ضمنا به منظور بزرگداشت دانش آموزان، دانشجویان و معلمانی که در راه کسب آزادی به شهادت رسیده اند و برای ثبت در تاریخ مبارزات مردم ایران مشخصات کامل دانش آموزان و معلمان از دست رفته را با سه قطعه عکس و شرح حال مختصر به دفتر جامعه معلمان ایران ارسال دارید تا در روزنامه مهرگان معلمان چاپ گردد.

جامعه معلمان همچنین یادآور شده است در شهرستان هایی که تاکنون جامعه معلمان تشکیل نگردیده، معلمان در یک گردهمایی می توانند هیات مدیره موقتی را که از یازده نفر تجاوز نکنند را انتخاب نمایند.

تهیه و تنظیم: مصطفی رحیمی مشکله

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر