کد خبر: 142917
A
روزنامه گردی دیدبان تاریخ ۱۷ آبان ۱۳۵۸؛

پیام کانون نویسندگان ایران برای دانشجویان پیرو خط امام در حمایت از تسخیر سفارت آمریکا

رد ملاقات امام با نمایندگان ویژه کارتر و اعلام علل استعفای دولت بازرگان از زبان وی در یک مصاحبه مطبوعاتی در محل نخست وزیری از تیترهای مهم روزنامه بامداد امروز در روز ۱۷ آبان سال ۱۳۵۸ است. بازرگان در این مصاحبه مطبوعاتی گفت؛ من به شورای انقلاب هشدار داده بودم که مملکت لب پرتگاه است و راه حل نداریم جز اینکه امام کارها را زیر فرمان بگیرد. وی همچنین گفت در تصمیمات مجلس خبرگان باید تجدیدنظر شود و استعفای من ربطی به قضیه اخیر سفارت آمریکا ندارد و بیش از این طاقت نداشتم. بازرگان در ادامه گفته بود من به جایی رسیده بودم که دیگر هیچکس دعوت همکاری مرا قبول نمی کرد و نخست وزیری که بخواهد برای ملاقات با یک وزیر اجازه بگیرد برای لای جرز خوب است. بازرگان گفت از ملت می خواهم که ما را حلال کند و عذر گناهان و خطاهای ما را بپذیرد. روزنامه را ورق زده به صفحه دوم می رویم. پیام کانون نویسندگان ایران به دانشجویان تسخیر کننده سفارت آمریکا و کشف یکی از مراکز فعالیت فراماسونری در تهران

 پیام کانون نویسندگان ایران برای دانشجویان پیرو خط امام در حمایت از تسخیر سفارت آمریکا

به گزارش دیدبان تاریخ؛ رد ملاقات امام با نمایندگان ویژه کارتر و اعلام علل استعفای دولت بازرگان از زبان وی در یک مصاحبه مطبوعاتی در محل نخست وزیری از تیترهای مهم روزنامه بامداد امروز در روز پنجشنبه ۱۷ آبان سال ۱۳۵۸ است. بازرگان در این مصاحبه مطبوعاتی گفت؛ من به شورای انقلاب هشدار داده بودم که مملکت لب پرتگاه است و راه حل نداریم جز اینکه امام کارها را زیر فرمان بگیرد. وی همچنین گفت در تصمیمات مجلس خبرگان باید تجدیدنظر شود و استعفای من ربطی به قضیه اخیر سفارت آمریکا ندارد و بیش از این طاقت نداشتم. بازرگان در ادامه گفته بود من به جایی رسیده بودم که دیگر هیچکس دعوت همکاری مرا قبول نمی کرد و نخست وزیری که بخواهد برای ملاقات با یک وزیر اجازه بگیرد برای لای جرز خوب است. بازرگان گفت از ملت می خواهم که ما را حلال کند و عذر گناهان و خطاهای ما را بپذیرد. روزنامه را ورق زده به صفحه دوم می رویم. پیام کانون نویسندگان ایران به دانشجویان تسخیر کننده سفارت آمریکا و کشف یکی از مراکز فعالیت فراماسونری در تهران دو نمونه مطلب انتخاب شده برای این شماره دیدبان تاریخ است که در ادامه ملاحظه می فرمایید؛

-5996633936131898599_121

۱- پیام کانون نویسندگان ایران به دانشجویان تسخیر کننده سفارت آمریکا.

دانشجویان عزیز جای بسی شادمانی است که جوهر اصلی انقلاب ایران یعنی مبارزه بی امان با امپریالیسم جهانی بویژه امپریالیسم آمریکا یکبار دیگر به همت شما فرزندان رشید ملت در دستور روز قرار گرفت. اقدام شما در لحظه ئی که امپریالیسم آمریکا شاه فراری را در دامان خود پناه داده است نشان داد که دانشگاه همچنان سنگر مبارزه در راه آزادی و استقلال میهن عزیز است و پرچم جهاد ضدامپریالیستی را قهرمانانه به دوش می کشد. هیات دبیران کانون نویسندگان ایران به نمایندگی از جانب کلیه اعضای این کانون وظیفه خود می داند که در این لحظات حساس به روح ضدامپریالیستی مبارز مقدس شما درود بفرستد و آرزو کند که میهن ما در پرتو همبستگی و یکپارچگی همه نیروهای مترقی و ضد امپریالیست از سلطه جهانخواران بین المللی رهایی یابد و آزادی و دموکراسی مبتنی بر حاکمیت توده ها که سنگ‌بنای شکوفایی اندیشه و تفکر و اعتلای فرهنگی جامعه است در پرتو رهایی کامل ملت ما از سلطه امپریالیسم خونخوار هرچه زودتر در سرزمین ما تحقق پیدا کند‌. ما از صمیم قلب امیدواریم همچنانکه مبارزه علیه دستگاه دیکتاتوری شاه مخلوع به قیام یکپارچه خلق و سرنگونی رژیم پلید شاهنشاهی منجر شد این بار نیز قاطعیت موضع ضدامپریالیستی شما به یک مبارزه بی وقفه و آگاهانه در همه سطوح علیه امپریالیسم بینجامد.

-5996633936131898601_121

هیات دبیران کانون نویسندگان ایران

۲- از سوی کانون مبارزه با فراماسونری؛ یکی از مراکز فعالیت فراماسونری کشف شد.

یکی از مراکز فعالیت اعضای فراماسونری واقع در خیابان جمهوری، جنب پمپ بنزین دیانا توسط کانون مبارزه علیه فراماسونری کشف گردید. سخنگوی کانون مبارزه با فراماسونری دیشب در گفتگویی با بامداد اعلام کرد در پی تحقیقاتی که بوسیله این کانون از سه ماه قبل آغاز شده بود که در گذشته مقر فعالیت اعضای فراماسونری بوده، چند روز پیش کشف گردیده است این ساختمان متعلق به شخصی به نام شاهرخ کیانیان بوده است و طبق اسنادی که از خانه شریف امامی بدست آمده وی نیز جزو فراماسونرهاست‌.

-5996633936131898600_121

گفتنی است که در این خانه استاد و مدارکی موجود است که ارتباط فعالیتهای درونی آن را با فراماسونها مشخص می کند‌. از جمله مدارک موجود می توان از معبد فراماسونری، صندلی گرانداژ، صندوق رای گیری منقش به آرم فراماسون، ستاره داوود در قسمتهای مختلف ساختمان به چشم‌ می خورد. در این ساختمان همچنین تعداد زیادی صندلی مخصوص که نشان دهنده برگزاری جلسات لژ هاست وجود دارد.

تهیه و تنظیم: مصطفی رحیمی مشکله

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر