کد خبر: 143786
A
روزنامه گردی دیدبان تاریخ ۳۰ آبان ۱۳۵۸؛

ورود هیات ۱۸ نفره لیبیایی به تهران

روزنامه بامداد امروز مورخه چهارشنبه ۳۰ آبان سال ۱۳۵۸ که صد و شصت و دومین شماره این روزنامه ۱۲ صفحه ای به شمار می رود در تیتر نخست خود سخنان امام را برجسته کرده است که گفته اند کارتر گمان نکند یک قدم عقب خواهیم رفت و اینکه ما چه احتیاجی به گندم آمریکا داریم ما نفت داریم. از طرفی دیگر معین فر وزیر نفت هم گفته اند که صادرات نفتی ایران متناسب با ارز مورد نیاز کاهش می یابد. دکتر مکری سفیر ایران در شوروی هم بیان داشته که اگر آمریکا قصد تجاوز کند تمام چاههای نفت منفجر خواهد شد و کشورهای بلوک شرق به نفت ما نیاز دارند و نفت ما را میخرند و اگر شوروی هم بخواهد در امور داخلی ما دخالت کند با آنها هم همین کار را خواهیم کرد.

ورود هیات ۱۸ نفره لیبیایی به تهران

به گزارش سایت دیده بان ایران؛ روزنامه بامداد امروز مورخه چهارشنبه ۳۰ آبان سال ۱۳۵۸ که صد و شصت و دومین شماره این روزنامه ۱۲ صفحه ای به شمار می رود در تیتر نخست خود سخنان امام را برجسته کرده است که گفته اند کارتر گمان نکند یک قدم عقب خواهیم رفت و اینکه ما چه احتیاجی به گندم آمریکا داریم ما نفت داریم. از طرفی دیگر معین فر وزیر نفت هم گفته اند که صادرات نفتی ایران متناسب با ارز مورد نیاز کاهش می یابد. دکتر مکری سفیر ایران در شوروی هم بیان داشته که اگر آمریکا قصد تجاوز کند تمام چاههای نفت منفجر خواهد شد و کشورهای بلوک شرق به نفت ما نیاز دارند و نفت ما را میخرند و اگر شوروی هم بخواهد در امور داخلی ما دخالت کند با آنها هم همین کار را خواهیم کرد. سخنان سید احمد خمینی هم در صفحه اول این روزنامه بازتاب یافته است که گفته اند، اگر قرار بود حرف کسی در امام تاثیر کند موضع ما در مقابل آمریکا چنین نبود و آقای مهندس بازرگان اگر حرفی دارند باید صریح باشند و حرف خود را با اسم افراد بزنند. راهپیمایی میلیونها نفر امروز در سراسر کشور بمناسبت آغاز پانزدهمین قرن هجرت خبر دیگر این روزنامه است. به صفحه دوم روزنامه رفته به خبر دیدار یک هیات لیبیایی از تهران بر می خوریم که با هدایایی برای زلزله زدگان خراسان وارد کشور شده اند که متن کامل خبر فوق به این شرح است؛

شب گذشته یک گروه ۱۸ نفری توسط دو فروند هواپیمای نظامی حامل دارو - مواد غذایی برای کمک به زلزله زدگان خراسان از لیبی وارد تهران شد. اعضاء گروه که مرکب از ۸ پزشک و ۱۰ کمک پزشک و بهیار هستند در فرودگاه تهران مورد استقبال مصطفی اسعد مجیر نماینده دولت لیبی در تهران و نمایندگانی از مقامات ایران قرار گرفتند‌. مصطفی اسعد مجیر نماینده سرهنگ قذافی رئیس کشور لیبی در تهران در گفتگویی به بامداد گفت؛ مردم لیبی از وقوع زلزله در کشور مسلمان ایران بسیار متاثر شدند و برای همدردی با برادران خود اقدام به ارسال ۶ هواپیما حامل مواد دارویی و غذایی و در صورت نیاز پوشاکی نمودند که البته مقداری از این هدایا امشب با دو فروند هواپیما وارد تهران شد که با یک گروه ۱۸ نفری مرکب از ۸ پزشک و ۱۰ کمک پزشک و پرستار فردا عازم منطقه زلزله زده خواهند شد و بقیه هدایا فردا و پس فردا به تهران خواهد رسید و از آنجا به مناطق زلزله زده منتقل خواهد گردید.

نماینده رئیس جمهور لیبی در تهران در مورد برقراری روابط سیاسی بین ایران و لیبی و دامنه همکاریهای دو کشور گفت؛ بین دو انقلاب اسلامی ایران و لیبی روابط بسیار نزدیکی بوده و هست. اسعد مجیر گفت؛ از اوایل انقلاب ایران تا کنون چهار مرتبه با امام خمینی ملاقات کردم که البته دو مرتبه همراه با عبدالسلام جلود نخست وزیر لیبی و دو مرتبه خود به تنهایی به حضور ایشان رسیدم.

-6041588929322400414_121

مصطفی اسعد مجیر در جواب این سوال که بسیاری دولت لیبی و شخص قذافی را مسئول غیبت امام موسی صدر می دانند با ذکر آیه ای از قرآن گفت؛ اگر فاسقی خبر نادرستی را برای شما آورد نپذیرید. غیبت امام موسی صدر نقشه کسانی است که دشمن اسلام هستند. فالانژهای لبنانی ۱۰ سال است همگام با آمریکا و اسرائیل به مخالفت و کشتار فلسطینی ها مشغولند شما آنها را مقصر غیبت امام موسی صدر نمی دانید بلکه مردم لیبی را دشمن مردم لبنان و پنهان کننده امام موسی می شناسید؟ وی گفت اگر لیبی مخالف امام موسی صدر بود بسیار آسان بود که او را در همان لبنان به قتل می رساند و دلیلی نداشت که در برابر دید جهانیان او را به لیبی دعوت می کرد و بعد به قتل می رساند یا پنهان می ساخت. وی اضافه کرد که صریحا باید بگویم که کسانی که مرتکب این عمل شده اند در کار خود کاملا موفق بوده اند چون ۹ ماه رابطه حسنه بین لیبی و ایران را متوقف ساختند. مردم ایران بدانند که لیبی قربانی یک توطئه شده است به همانگونه که تصمیم گرفته شده لیبی و ایران تا پیدا کردن امام موسی صدر از پای نخواهند نشست.

تهیه و تنظیم: مصطفی رحیمی مشکله

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر